Terug naar overzicht
Ik denk dat de officiele aangifte "Ondertrouw" ten laatste 2 weken voor het huwelijk moet gedaan zijn. Wij zijn denk ik ergens in maart geweest. Groetjes, Lynn
Er kunnen ook altijd uitzonderingen gemaakt worden en ik denk dat "een fout langs hun kant" een goede reden voor uitzondering zou zijn. In uitzonderlijke gevallen kan je zelfs de dag na aanvraag al trouwen (bv. als je verloofde/vriend op sterven ligt en je de trouwakte nodig hebt voor zaken zoals kinderen, eigendom, ... - ik weet het, niet bepaald een leuk voorbeeld!) Niet panikeren, alles komt goed... Het is en het blijft overheidspersoneel, daar gaat alles wat trager (Foei, dat zeg ik en ik werk zelf voor de overheid!!)
Je kan je ondertrouw al vanaf 6 maanden voor het huwelijk doen. Wij zijn dit vorige week nog is gaan navragen. Maar waren nog een paar dagen te vroeg.
Wij gaan dit eindelijk morgen doen wij willen zeker zijn van onze datum stad antwerpen heeft mij de datum doorgestuurt vanaf wanneer wij onze trouw kunnen vastleggen heb dan direct verlof genomen. En morgen is het eindelijk zo ver
bij ons kregen we de uitnodiging een kleine 3 maand voor de trouw en wij konden ze doen tot 3 weken voor de trouw..
Zes maand bij ons, en een week voor de trouw zelf moeten we nog eens bellen...Dan gaan ze nog enkele praktische zaken toelichten (dit zal dan vast over parking gaan en over paspoorten en ringen etc niet vergeten...logische zaken vast, maar handig om geheugensteuntje te krijgen :-) )
Moest ik jou zijn dan zou ik die man regelmatig zelf opbellen om hem te herinneren aan jullie datum, totdat die vast staat, en niet per sé wachten op zijn uitnodiging. Het lijkt erop dat je je nog geen zorgen hoeft te maken, want de datum en dat uur is nog altijd van jullie, maar ik zou nu wel het zekere voor het onzekere nemen en blijven bellen tot jullie datum/uur vast staat. Ter vergelijking: wij zijn 6 maand op voorhand geweest maar moesten nog een maandje wachten omdat we nog niet in de gemeente gedomicilieerd waren.
Bij ons (Bornem) ook 6 weken.Ik heb vorige week gebeld omdat ik toch ook wat ongerust was. Ze zouden ons contacteren om langs te komen 6 weken voor de trouw,dan moeten we de getuigen doorgeven en de eventuele akte van de notaris. Ik heb ook graag ruim op voorhand alles geregeld dus begon ook al te stressen. Ik zou volgende week toch maar eens bellen als je nog niets hebt gehoord.Al is het maar om jezelf gerust te stellen
In St-Niklaas moet je dat allemaal zelf regelen, er belt niemand op! Dus precies 6 maanden op voorhand stond ik daar met mijn volmacht van mijn man en was alles in orde. Ben liever zeker op dat vlak (ook al stond het dan al 'in potlood' genoteerd)! Zeker omdat wij al wisten dat er nog minstens 1 ander koppel op onze dag trouwde!
Wij zijn woensdag geweest en daar zegden ze dat we nog op tijd zijn 3 maanden voor de trouw... Maar het kan vanaf 6 maanden ervoor! En dat we effectief zelf initiatief moesten nemen en terug te gaan
Wij hebben iets minder dan een jaar op voorhand de datum en tijd laten noteren. Toen kregen we al wat informatie mee over de papieren waar ik zelf nog voor moest zorgen (ik kom uit Nederland) en ongeveer een half jaar van te voren zouden ze dan iets laten weten. Ongeveer 5 maanden van te voren kregen wij per post papieren die we moesten invullen en meenemen voor de ondertrouw. We mochten zelf kiezen wanneer we dat dan deden.
Mijn geboorteakte moest ik toen gewoon meebrengen.