TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Emily
26-5-2012
|
16-5-2011 17:27:02
Trouwvoorbereidingen zorgen bij meerdere families wel eens voor spanningen of problemen, jammer genoeg. En ieder huisje heeft zijn kruisje, dus je moet er niet mee inzitten dat er in jouw familie ook wel eens 'iets misgaat'. Ik zou het gewoon proberen uitspreken tegen die mensen die je opeisen, wees even egoistisch en zie dat JIJ het aankan, zodat je gezondheid er zeker niet onder lijdt. Zoals je zegt, je moet van de voorbereidingen genieten. En als ze echt je raad willen over iets van kleding/handtassen/whatever: zeg dat ze een MMS sturen met een foto van hun 'probleemgeval'. Ze moeten echt wel begrijpen dat die laatste maanden hectisch zijn voor jou, je moet al elke zaterdag in 'overdrive' gaan wsch om alles gedaan te krijgen... Wat de voorbereidingen zelf betreft: ik kan het niet genoeg zeggen: lijstjes maken, echt, dat brengt rust in je hoofd omdat je niet altijd moet overlopen in je gedachten wat er nog allemaal moet gebeuren, maar gewoon op je lijstje kan kijken en dan afvinken. Wat de cadeau voor je bijna-hubbie betreft: zolang het maar persoonlijk is zal hij al heel blij zijn, een persoonlijk gedicht, tekstje, speech, of een foto album met foto's van jullie, redenen waarom je met hem wil trouwen,..... Dat komt echt wel goed!! En ik denk dat hij al héél blij zal zijn als zijn bruid gezond en wel is, vrolijk is en straalt op die dag :-) véél succes nog, hou de moed erin en probeer toch nog te genieten!!
|
|
Leen
28-5-2011
|
16-5-2011 17:33:58
Sarah,
Eerst en vooral, het is geen gezaag! Een forum dient in de eerste plaats om ideetjes op te doen, maar ook voor je hart te kunnen luchten bij "vreemde" die in "dezelfde" situatie zitten!
Je moet niet alles op je vork willen nemen (ik ken het gevoel van vermoeidheid, ik ben zelf ook ziek). Ik ben meegeweest voor de kleren van mijn zussen (louter toevallig, ik had tijd en was op dezelfde plaats aan het winkelen als hun), over hun kleren heb ik dus "mijn zege" moeten geven, maar de kleren van mijn mama, papa, broer, ... zijn gekocht zonder dat ik ze gezien heb. Het is toch ook niet nodig dat de bruid met iedereen mee gaat kijken? Ze zijn toch wel oud, groot en wijs genoeg om zelf te beslissen of het past, of het bij hun staat en of ze het kunnen aandoen naar een huwelijk?
Laat je niet gek maken meisje!
Dan is er nog je ventje in spé, kan hij je niet een beetje helpen met het duidelijk maken dat de kleren niet goedgekeurd moeten worden?
Kan je op je werk niet eens twee dagen vrij nemen, één dagje voor de relaxen, één dagje voor de voorbereidingen bij te benen?
Verder... als er iets is waar we je bij kunnen helpen, dan horen we het graag! Kom op eh, tuurlijk zie je het nog zitten om je ventje je ja-woord te geven!
|
|
Marijke
9-7-2011
|
16-5-2011 17:48:12
Oh Sarah...
Ik denk dat het vooral belangrijk zal zijn dat jij nu eigenlijk eens te kennen geeft aan de anderen dat deze dag eigenlijk draait rond jou en jouw hubbie-to-be!
Willen ze advies, goed, maar ze mogen niet verwachten dat jij jouw "to do"-lijst weer maar eens opzij legt om te helpen. Zeg desnoods dingen in de aard van "ik vertrouw er wel op dat het goed zal zijn"...
Het kan helpen om echt concreet eens te noteren wat jij nog gedaan moet hebben...Kapsel, geloften, etc etc...Alles wat jou en je hubbie-to-be aangaat mag echt op de eerste plaats komen!
Ik heb dat ook gedaan en eerlijk gezegd heeft er nog niemand negatief gereageerd als ik mezelf eerst plaatste...En zelfs niemand negatief toen ik het volgende eens zei :" weet je, het kan mij niet schelen, al kom jij in appelblauwzeegroen met oranje bollen op uw vest, kies iets mooi, voel u er goed in en stoor mij niet zoveel. Ik moet ook mijn jurk kiezen en zorgen dat mijn man er goed uitziet, dan kan jij dat ook wel alleen..."
Neem er misschien even een dagje afstand van, en begin dan weer vol goede moed...En zoals Leen zei : als er iets is waarmee we zouden kunnen helpen, just shoot!
Het komt allemaal wel in orde!
|
|
Mara
17-6-2011
|
16-5-2011 19:28:55
Hoi Sarah,
Ik sluit me aan bij bovenstaande bruidjes..
Belangrijk is je eigen grenzen aan te geven, laat mensen het maar zelf opsoppen zou ik zeggen! Waarom zou je over alles je zege moeten geven?
Hoop dat je steun vind bij je aanstaande en dat hij mogelijk er iets van kan zeggen als jou dit niet goed lukt..Neem even een tussenpauze, laat je lekker verwennen, sauna, massage of iets waar je van kunt ontpannen..Even tijd voor jezelf of jullie samen..
Zelf heb ik een pauze ingelast met een weekje vrij op het werk, ivm het ook niet meer trekken..Dit doet me goed en krijg van collega, positieve berichten dat ze het knap en goed vinden voor mezelf te kiezen.
Succes ermee..Komt allemaal uiteindelijk wel goed..
Liefs Mara
|
|
ellen
14-4-2012
|
16-5-2011 22:15:05
Hey, Amai wat een verhaal, je moet echt zien inderdaad dat je er zelf niet onderdoor gaat hé!! Voldoende zelf je grenzen afbakenen... Ik hoop echt dat je terug de moet krijgt en tijdig aan de halt rem kunt trekken... echt eigen grenzen bewaken!!! Veel succes en sterkte van Ellen Het komt allemaal zeker op zijn pootjes! De beslissingen die je genomen hebt zijn de goeie!! Maar neem voldoende tijd voor jezelf!!!
|
|
Kim
11-6-2011
|
17-5-2011 8:58:02
Hey Sarah,
Ik zou idd ook even een moment voor jezelf nemen en dit ook aangeven. Dat ze deze week hun problemen zelf maar even moeten oplossen zodat jij rustig kan verder werken aan je voorbereidingen.
Tijd voor jezelf nemen is idd belangrijk!
groetjes,
|
|
Sarah
2-7-2011
|
17-5-2011 20:16:15
Hei iedereen,
eerst en vooral heel erg bedankt voor jullie warme reacties, t deed deugd aan het hartje, k voelde me wat alleen, zeker ook nu mijn ventje voor zijn werk constant 3 dagen per week weg moet en dus maar de woensdagavond terug thuiskomt.
Maar nu is het gelukkig de laatste keer voor den trouw.
K heb toch een beetje moed geput uit jullie raadgevingen, ik heb vandaag iedereen wat op afstand gehouden, en es een hele dag op internet rondgesurft voor inspiratie op te doen en om dingen te regelen, en ben toch een beetje terug in gang geschoten.
En voor de rest ga ik mijn hubbie to be doen kuisen en mij daar niks meer van aantrekken en vooral rusten
merci iedereen, echt superlief :)
k ga nu gewoon 1 probleem tegelijk aanpakken en heb grote kalenders gemaakt, met een deadline op zodat ik me kan focussen op 1 ding tegelijk en da afwerken en als ze dan afkomen met iets moeten ze ma wachten tot het daar de moment voor is ;)
K heb al een paar leuke ideetjes opgedaan vandaag en zeker ook door iets dat Emily zei, wat vinden jullie hiervan? ik zou een kalender maken met voor alle dagen voor het jaar na de trouw een reden waarom ik met hem wil trouwen of dat ik hem graag zie, eventueel met foto's of teksten of zo bij?
k ga ook mijn trouwschoenen laten bewerken door I do op de zolen te laten schrijven ;)
ik hoor hier veel mensen praten over zo een ondeugende shoot voor je hubbie to be, ma da zou ik gelijk nie weten bij welke fotograaf je daarvoor moet gaan
heb ook veel decoratieplannen en ben nu bezig met de bruidskindjes vleugeltjes te zoeken en een stafje of zoiets
alleszins, thx om mij eraan te herrinneren dat om het even wie wat dan ook doet, ikzelf ervoor kan kiezen om ervan te genieten en er ten volle mijn dag van te maken voordat iedereen zijn zeg erover doet :)
ik hou jullie op de hoogte
xxx
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|