Nu Online
Momenteel zijn er 266 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

"rare" band met mijn moeder

17-5-2011 12:39:25
er moet mij toch eens iets van mn hart... Ik heb nooit niet echt een goeie band gehad met mijn moeder... maar nu door de trouw heb ik het gevoel dat we alle2 wat meer moeite doen.
Ik heb de voorbije 2j ongeveer 7 operaties gehad aan mn knie en voet, waardoor ik ongeveer een 20kg verdikt ben, mijn moeder is iemand die zeer gefixeerd is op het uiterlijk van zichzelf en anderen... Ze weet hoeveel problemen ik gehad heb en dan kan ze het nog niet laten om kwetsende opmerkingen te maken over mij. We zijn vrijdag samen achter ondergoed geweest voor mijn trouw, ik was heel content omdat ik ondanks alles weer 6 kg kwijt ben, door te fitnessen en op mn eten te letten. Dan sta ik daar in het pashokje ondergoed te passen en zegt mijn moeder: er mag idd nog 5 kg af hoor! amaai... Ik wist niet wat ik hoorde! Ik vroeg haar waarom zo een reactie weer nodig was... Ik probeer echt mn best te doen om onze band te versterken en dan floept mijn moeder er zo een dingen uit... Onze band was op een bepaald moment zelf zo slecht dat ik bij een psycholoog ben moeten langsgaan omdat ik bepaalde dingen gewoon niet begreep, hoe je zo een dingen kan doen bij je eigen dochter. Ik heb mij over de meeste dingen kunnen overzetten, maar deze reactie ligt nu toch al weer een paar dagen op mijn lever... pfff...
nog veel succes bij jullie voorbereidingen allemaal,
groetjes

liesbeth
6-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 795

Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik17-5-2011 12:44:52

Hoi Liesbeth,

Oh, wat jammer dat jouw band met jouw mama zo moet zijn.. dat ze die opmerkingen moet maken bij haar eigen dochter... :-( Maar zo heb je altijd wel iets/iemand in de familie dat wat tegenzit... daar kunnen we niet aan onderuit.. bij mij is het de onverschilligheid van mijn schoonfamilie tegenover onze trouw het meest kwetsend, want mijn eigen familie woont in buitenland en soms had ik ook graag gewild dat mijn schoonmoeder en schoonzus zich een beetje meer interesseerden in de voorbereidingen, dingen zouden vragen...
Och ja, wat kunnen we doen? We moeten allemaal proberen rustig te blijven en zoveel mogelijk te genieten ondanks de tegenslagen...

Proficiat hoor dat je al 6 kg kwijt bent! Met nog een beetje fitnessen en letten op je eten ga je zeker stralen op jouw dag! Jouw moeder gaat nog opkijken :o)

Kop op meid laat je niet ontmoedigen! Probeer er zoveel mogelijk van te genieten!

Veel liefs xxx

Emily
26-5-2012
 Meld misbruik17-5-2011 12:49:34

Moeders, het blijft soms iets vreemds he :-) en zeker met al de 'trouwstress' erbij.
Ik vermoed dat ze niet snapt hoeveel moeite je hebt gedaan om die 6 kilo al kwijt te spelen, en mss ook niet helemaal wat je hebt doorgemaakt met al die operaties.... Tis nogal...tactloos van haar om dat te zeggen en vooral pijnlijk om dat van je eigen mama te horen!

Uiteraard ben je nu nog gevoeliger aan zo'n opmerkingen dan normaal vermoed ik, dus héél diep ademhalen, zuchten en tot 10 tellen :-) Zou je't kunnen zeggen tegen haar dat dat echt op je lever ligt, dat dat niet helpt om de band terug aan te halen etc? Een openhartige babbel? Ik weet, makkelijker gezegd dan gedaan, ben daar zelf nu ook niet zo'n held in, maja.... :-)

Veel succes en vooral: chapeau dat je al 6 kilo bent kwijt gespeeld, das echt al wel een heel prestatie zene!!

liesbeth
6-8-2011
 Meld misbruik17-5-2011 12:54:11

merci voor jullie reacties... ik heb al een paar keer proberen praten met mn moeder, maar ze is heel gesloten. Ik heb nooit met haar over dingen kunnen praten... zeker niet over gevoelens, ... Das de grote reden dat het niet goed klikt tussen ons, ik ben een flapuit, maar zal nooit mensen kwetsen, zij daarentegen kwetst wel mensen zonder dat ze het beseft, ze beseft niet dat ze zo uit de hoek kan komen...
ah, en gewicht is ook maar een getal hé, als je je goed voelt, das het belangrijkste... Maar zou toch terug naar mijn maatje 36 gaan... nog 10 kg te gaan :) beetje bij beetje, we zien wel waar we uitkomen...

mercikes!! en groetjes

ann
2-7-2011
 Meld misbruik17-5-2011 13:47:33

Zolang je u maar goed voelt!!!das het belangrijkste
En maakt ze nog eens zo een opmerking zou ik heel fier zeggen:5kg??er gaan er zeker nog 10 afgaan,met mijn inzet lukt dat zeker!!
wedden dat zij het dan is die zich ambetant gaat voelen,want daar staat ze dan...enja,das makkelijker gezegd dan gedaan.....op zo een moment weet je meestal niet hoe te reageren
ik was ook eens een periode verdikt en mn mama kon het toen ook niet laten af en toe eens iets te zeggen in het genre van:mmmm,je gat is precies verdikt hé.....oe,ann,in die broek heb jij wel dikke billen hé...Ben je verdikt hé???dr mag e kilooke af zeker??na een aantal keren kon ik er ook niet meer tegen...pas op,ik heb een superband met mn mama hé,ik heb toen ook gezegd,goh mama,gaje dat nu blijven zeggen?,ik weet dat ik verdikt ben en ja,ik werk eraan...moet dit nu keer op keer??zou jij het graag hebben dat ik steeds zeg,jij bent zeker verdikt??ze was er zich niet van bewust dat ze dit al zo vaak zei...en tis ook maar voor je goed dat ik dat zeg zei ze...sindsdien maakte ze nooit nog een opmerking en ik ben intussen ook terug op 1 kg van mijn streefdoel...dus ik begrijp je frustratie...uitpraten is altijd het beste...en kop op!!je bent verdorie goed bezig hé...

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik17-5-2011 14:33:38

Hoi!

Ik heb wel een goede band met mijn moeder, maar als het op gewicht aankomt, dan krijg ik ook constant commentaar.
Sinds ik weg ben van thuis, ben ik 10kilo bij... ik ben er terug 7 af... maar die 3 gaan er echt niet meer af.... mijn ma ziet dat en telkens als ik haar zie zegt ze: "alé, er mag toch nog wat af hé"

Toen ze meeging mijn trouwkleed kiezen, zei ze tegen de verkoopster... "ze zal nog wel 5 kilo afvallen, bestel maar een maatje kleiner!"

Ik was er ook enorm van aangedaan, maar heb me er bij neergelegd. Mijn vriend steunt mij en ziet mij graag, ook al weeg ik 5 kilo meer dan toen we elkaar hebben ontmoet... en dat is het belangrijkste!!

Momenteel laat ik ze zeggen, dat ze ermee doet wa ze wilt, dat ze zichzelf uithongert is haar probleem, maar ik voel me goed hoe ik nu ben... probeer daaraan te denken :)

Ik heb haar er eens over aangesproken... ze lette er twee weken op en daarna herbegon het... het diente dus tot niets er ruzie over te maken :)

Ik hoop dat je je wat kunt optrekken aan je vriend en dat je moeder begint te beseffen dat ze haar mond moet houden (ik zou willen dat de mijne dat ook beseft)

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik17-5-2011 17:32:00

Heyhey,

Hier ook niet zo een fantastische moeder - dochter relatie, alhoewel deze wel al veel beter is sinds ik niet meer thuis woon :-).

Ik krijg ook regelmatig de opmerking dat er toch nog wat af mag, ook al ben ik net 20 kg vermagerd (was ook bijgekomen door samen te gaan wonen maar dat is er nu bijna allemaal af :-)). Ik krijg die opmerkingen al mijn hele leven, dat ik dat of dat niet mag dragen want "daar ben je te dik voor". Het feit dat ik met mijn 1.80m ook groter ben dan de gemiddelde vrouw, niet iedereen maatje 34 wil zoals zij en iemand van 1.80m er ook niet zou mee staan, komt niet in haar op.

Ah ja, er zit niets anders op dan ermee te leren leven en gewoon doorgaan met hoe je bezig bent :-). -6 kg is allesinds iets om trots op te zijn!

Groetjes!

Evelien.

monica
26-8-2011
 Meld misbruik17-5-2011 21:40:36

Weet je watte, als jij je goed voelt in je vel en je verloofde ziet jouw graag. dan zouden de moeders eens beter hun mond gaan houden. Zouden zei het leuk vinden als je zou zeggen dat ze serieus wat rimpels in hun aangezicht hebben gekregen en dat er wat vetkwabbel aan hun bovenarmen is bijgekomen. Eens zien wat hun reactie is.
Maar ik ben blij voor jou dat je al zoveel kilo's kwijt bent, ik zou zeggen als je het zelf wil doe zo voort.. Misschien zou je je er beter bij voelen als je moeder niet mee gaat shoppen, ze zal het waarschijnlijk niet leuk vinden maar dan voel jij je tenminste op jouw gemak. En dat is toch voornaam hé
Mijn papa gaf mij ook eens een opmerking en die is lang blijven hangen. Ik heb 2 kinderen ter wereld gebracht en was terug op mijn gewicht maar door véél stress op het werk ben ik verdikt en door de aanhoudende stress krijg ik mijn kilo's niet kwijt. Heb nu maat 40. Nu zijn mijn papa "zeg Monica Hoeyberghs is nu nr maaseik verhuist, kort bij u zou je nu eens niet een afspraak gaan maken. Want het is wel nodig".

Doe verder hoe je bezig bent
Groetjes

liesbeth
6-8-2011
 Meld misbruik18-5-2011 8:17:31

bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik ben "blij" dat ik niet de enige ben... Hoe een bepaalde reactie toch een invloed kan hebben hé op iemand...
Een dikke merci voor de steun...
veel groetjes, Liesbeth

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...