Nu Online
Momenteel zijn er 549 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Tekst uitnodigingen: vermelding uur burgerlijk huwelijk

17-5-2011 17:49:20
Hallo bruidjes!

Ik ben begonnen aan de tekst voor de uitnodigingen.

Wij trouwen ook voor de kerk en nu is mijn vraag of je op de uitnodiging ook het uur van het burgerlijke huwelijk moet vermelden?

De meeste voorbeelden van teksten, die ik vind op internet, vermelden zowel het uur van het burgerlijke huwelijk als het uur van de kerkelijke viering. (wel meestal Nederlandse websites) Mijn zus zei gisteren dat, wanneer je ook een kerkelijke viering hebt, het uur van de wet niet wordt vermeld. Het is volgens haar niet de bedoeling dat iedereen dan aan het stadhuis staat...

Hoe is dit bij jullie? Mochten jullie voorbeeldjes hebben mag je ze me ook doorsturen: huwelijk01-10-2011@hotmail.com

Bedankt!

Caro
1-10-2011
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1650

Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik17-5-2011 17:53:49

Hoi Caro,

Ik stuur je even een voorbeeldje van onze uitnodigingen. Het is gemakkelijker dan het proberen uit te leggen :-)

Groetjes,
Filipa

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik17-5-2011 17:58:48

Ik denk dat je je een beetje de vraag moet stellen wat jullie zelf willen: mag iedereen naar het stadhuis komen of niet?
Wij hadden dit liever niet en hebben er daarom geen tijdstip op gezet.

vicky
10-9-2011
 Meld misbruik17-5-2011 18:10:43

bij ons is op de uitnodiging ook het uur van de wet vermeld

Vanessa
25-6-2011
 Meld misbruik17-5-2011 18:17:41

Ik denk dat je dat zelf kiest. Wij hebben beide vermeld op onze uitnodigingen.

Emily
26-5-2012
 Meld misbruik17-5-2011 18:21:55

Je kiest dit inderdaad zelf. Bij ons zal het de bedoeling zijn om de plechtigheid op het gemeentehuis echt superintiem te houden, en enkel persoonlijk uit te nodigen wie we er echt bij willen,dus zullen we het uur er ook niet opzetten.

Als je enkel voor de wet trouwt dan wordt denk ik het uur er wel zeker opgezet. Maar ook dan moet het niet, tis wat je zelf wilt!

ann
2-7-2011
 Meld misbruik17-5-2011 19:08:53

wij hebben een vrij grote trouwzaal in het gemeentehuis,dus plaats genoeg en ja,wij hebben vermeldt op uitnodiging.
meestal staat dat er wel op dacht ik
ter info...want diegene die echt willen komen, komen toch meestal naar viering in kerk denk ik.Bij ons staat er:wij trouwen om 11.30u in het gemeentehuis te affligem en een unieke huwelijksviering gaat door in de feestzaal om 15.30u

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik17-5-2011 19:26:04

Wij hadden ook beide (omdat we op een vrijdag trouwden en er nog mensen moesten werken, zo konden ze kiezen of ze 's morgens naar het stadhuis of 's middags naar de kerk zouden komen), maar onze ervaring is: als er een kerkdienst is, moet je niet al te veel volk in het stadhuis verwachten! Zeker niet als het niet aansluitend is. Zo zaten er in de trouwzaal van het stadhuis buiten de suite nog 3 koppels (onze 3 allerdichtste vriendenkoppels) en zat de kerk afgeladen vol!

katrien
12-8-2011
 Meld misbruik17-5-2011 23:16:33

Hallo, bij ons staat enkel het uur van de kerkdienst vermeld
grtjs

Caro
1-10-2011
 Meld misbruik17-5-2011 23:22:29

Bedankt iedereen voor de reacties! Ben al wat wijzer. Eerst nog overleggen met mijn toekomstige, maar waarschijnlijk zullen we enkel het uur van de kerkdienst vermelden.

Groetjes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info