Terug naar overzicht
walking diner is idd leuk en vlot maar wat ik dan wel weer een nadeel vind is dat er ook oudere mensen komen en je best toch wat stoelen voorziet want mijn ervaring is dat veel mensen na een tijdje toch wel willen zitten. Ik zou dus een walking diner nemen als je dat echt wilt en misschien ergens toch wat stoelen voorzien want na een 2 u willen de mensen echt wel eens zitten. Klassiek heeft dan het voordeel dat iedereen zit en dat je tussen de gangen door eens kan rondlopen en aan de tefels een klapke kan gaan doen ...
Hey, ik zou nooit voor een walking diner kiezen, om de redenen die Tina hieronder opsomt. Maar ja kan wel voor een mengvorm gaan, met bijvoorbeeld enkel het dessert in 'walking' vorm of zo. Dan kan iedereen die wil gezellig rondlopen en de andere mensen blijven gewoon zitten.Groetjes,Lieve
Hoi Astrid,Wij hebben ook gekozen voor het concept 'walking dinner' maar niet in zijn extreemste vorm. We hebben hoge receptietafels en ook lage gewone ronde tafels, als voorgerecht verschillende hapjes, waarbij de bedoeling is dat ze allemaal een beetje rondlopen..en dan voor het hoofdgerecht komen de obers aangerukt (discreet) met alle barstoelen voor de receptietafels zodat iederen kan zitten. Na het dessert worden ongeveer de helft van die stoelen weer weggenomen. 't Is een ideetje van onze traiteur die toch wel veel ervaring heeft met feesten. Succes ermee !Groetjes, IngridNog 26 dagen
Astrid,Ook wij werken met een vorm van walking dinner. In de zaal staan er gewone, lage tafels voor het gezin, tantes en nonkels en vrienden van de ouders. Alle andere gasten, zo'n 180-tal zitten op barkrukken aan hoge receptietafels van 160 cm op 60 cm ( 6 tot 8 personen per tafel). De reden waaromù wij hiervoor kozen is 1 omdat we geen klassiek feest wilden, 2 omdat er veel jonge mensen komen 3 omdat we willen dat mensen kunnen rondlopen en 4 natuurlijk ook het financiële. Onze formule is merkelijk veel goedkoper dan traditioneel naar een feestzaal gaan en een driegangenmenu kiezen. Het eten zal opgesteld worden in buffettogen op verschillende plaatsen in de zaal zodat mensen moeten de zaal doorkruisen. Het eten is in thema van verschillende landen Vb paella in zo'n grote paellapan voor Spanje... omdat we later in juli huwen voor de kerk in Schotland.Wil je nog wat meer info, dan mag je me gerust mailen. jufilse5b@hotmail.comIlse07/07/06
Hallo,Wij hebben voor een barbecue gekozen om verschillende redenen. Wij vinden dit gewoon tof en lekker. Bovendien willen we een redelijke los avondfeest waarbij we niet te lang aan tafel moeten zitten. Via een barbecue zou dit moeten lukken.groetjes,marjolijn
Hos Astrid, wij trouwen een week na jullie!!Wij hebben voor het klassieke avondfeest gekozen met 5-gangen menu en daarna een knallende party.Ik vind dit nog altijd het mooiste, het zal je inderdaad wat meer geld kosten denk ik, maar dat hebben wij er zeker voor over.Alvast veel succes!!
Hey Astrid,Zelf zouden wij nooit voor een walking dinner gaan, en dan vooral om onderstaande redenen. Maar nog één bijkomstige: heb jij ooit al feestschoenen gehad die als pantoffels gegoten zitten? Ik dus niet, hoe duur ze ook steeds weer zijn (de laatste die ik kocht kostten verdorie € 174!). En ik zweer het je: ik ben echt blij wanneer de receptie voorbij is en we eindelij kunnen gaan zitten. Dat praat ook veel vlotter. Als je dus echt voor een walking dinner wil gaan, zou ik alleszins toch voldoende stoelen én gewone tafels voorzien, je zult snel merken dat deze tafels eerder gevuld zullen zijn dan de hoge modellen.Succes!Fieke7/07/2007