TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Sofie
12-8-2011
|
18-5-2011 19:31:20
Eens rustig samen zitten en erover spreken?
Misschien gaat ze dan beseffen hoe ze overkomt...
|
|
Emily
26-5-2012
|
18-5-2011 19:48:28
Ik zou ook gewoon efkes op zn Amerikaans een 'family meeting' doen. Het zou echt zonde zijn als jullie dag overschaduwd wordt door de periode ervoor en vertroebelde relaties... Nu heb je nog tijd om het recht te trekken, ik zou dat zeker proberen! Hoe onuitstaanbaar je haar ook vindt momenteel, probeer erover te spreken en ook zeker met je hubbie to be!! Zie dat jullie aan 1 zeel trekken, dan de mama en dan de zus :-)
|
|
Kristien
25-5-2012
|
18-5-2011 20:53:36
Dag Charlotte,
Klinkt herkenbaar!! Ook mijn verloofde en ik wonen in het buitenland, en bovendien is hij geen Belg. We trouwen pas binnen een jaar, maar het is nu al stressen: eerst hopen dat we wel mogen trouwen en dat men niet denkt dat het om een schijnhuwelijk gaat (we zijn intussen 2,5 jaar samen waarvan een groot deel samenwonen, we werken allebei in ontwikkelingssamenwerking). daarnaast komt het organiseren van het feest vanop afstand.
En dan is er de familie... Ik heb ook een zus, die een maand bij ons geweest is onlangs, en met al die andere zaken erbij heeft dat ook gezorgd voor heel wat stress en spanning tussen mijn partner en mij. Ze is zich niet steeds ervan bewust dat we privacy nodig hebben, helpt ook niet veel in het huishouden,... Ik heb naar het einde toe een paar gesprekken met haar gehad, en dat hielp wel wat. Probeer zeker ruzies te vermijden met je mama, je partner,... en tracht er losjes over te gaan. En misschien beseft ze niet eens in wat voor stress ze je brengt... Als jullie nu eens niet haar was doen, haar eten koken,... zal ze het misschien beseffen! En dan kan je haar er rustig op wijzen dat je er geen tijd voor hebt, zonder er gemeen over te doen.
Probeer te genieten van de laatste dagen voorbereiding!!
|
|
monica
26-8-2011
|
18-5-2011 23:12:51
Praten en als dat niet helpt zou ik zeggen haar ermee confronteren en neits meer voor haar doen. Hopelijk begint ze dan te beseffen wat ze aanricht.
Hopelijk komt het bij iedereen vlug in orde, want als je dat ook nog moet meedragen samen de voorbereidingen tja dat kunnen jullie wel missen.
Toi toi
|
|
joke
13-8-2011
|
19-5-2011 9:46:27
hoi,
klinkt hier ook bekend in de oren, wij wonen ook in het buitenland en als we naar belgie komen logeren we bij mijn schoonouders, ik weet wat het allemaal met zich meebrengt.
Ik zou voorzichtig toch het gesprek met haar zoeken, en haar duidelijk maken dat jullie niet alles voor haar kunnen doen, als ze dat niet wil inzien zou ik toch overwegen om hare was en dergelijke eens gewoon niet te doen, als al haar kledij vuil is zal ze het wel inzien hoor dat dat niet allemaal vanzelf gebeurt. Probeer zeker en vast om geen ruzie met je man en moeder er over te krijgen dat is het echt niet waard, kop op meid je komt er wel uit
grtjs joke
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|