Nu Online
Momenteel zijn er 273 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

planning/ receptie

18-5-2011 21:17:01
Dag iedereen!
Ik zit momenteel wat vast met de dagplanning van de trouw (01/10/2011) en of we 1 of 2 recepties gaan doen. Ik had graag een aparte receptie (ongeveer 1,5u) gedaan voor de mensen die enkel naar de receptie komen (buren, vrienden van ouders,...) en daarna nog een receptie (ongeveer een halfuur) voor de gasten die naar het avondfeest komen. Zodanig dat zij ook nog 2 hapjes krijgen en een glas en dat dan daarna het avondfeest met menu kan beginnen. Maar het probleem is dan dat de familie dan moet wachten tussen de trouw in het stadhuis en de receptie voorafgaand aan het avondfeest. Hoe lossen jullie dit op? Wij trouwen ook enkel voor het stadhuis (rond 3u) en gingen aanvankelijk de foto's ervoor laten doen maar we hebben ons pas de bedenking gemaakt dat als de foto's voor het stadhuis gebeuren dat we dan alleen zijn. Dus denken we het staduis te doen rond de middag en dan de foto's tussen staduis en recepties/avondfeest. Maar wat met de familie dan?

Gr Karolien

Karolien
1-10-2011
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 977

Charlotte
19-5-2012
 Meld misbruik18-5-2011 22:20:08

Hey!

Ik zit juist met hetzelfde probleem. Onze kerkelijke en wettelijke trouw is niet op dezelfde dag. Wij gaan voor de kerk trouwen ergens in de middag en onze 1e receptie begint rond17u30. Aangezien wij na de kerk foto's nemen, vragen wij ons ook af wat de familie en vrienden,.. ondertussen moeten doen.

Groetjes
Charlotte

Isabelle
15-10-2011
 Meld misbruik19-5-2011 7:50:45

Familie en vrienden trekken hun plan wel! als je dat duidelijk op voorhand zegt, kan iedereen nog plannen voor zichzelf he. Wij zijn zo vaak in de namiddag gaan shoppen of gewoon terug naar huis gegaan tot het tijd was voor het avondfeest.

Hannelore
21-4-2012
 Meld misbruik19-5-2011 8:50:23

Bij ons is het ook zo. Mijn ma en zus zijn zelfs redelijk content dat ze nog ff op hun gemak zullen zijn, want zal nog een lange avond worden hé. Mijn zus sprak zelfs van opnieuw naar de kapper te gaan en zo. Dus ze kunnen hun plan wel trekken. K zou daar niet te erg mee inzitten ze.

Els
24-9-2011
 Meld misbruik19-5-2011 12:33:39

Hey Karolien,

We trouwen dezelfde dag!! (t begint te korten hé!!)
We hebben de volgende planning : we trouwen enkel voor de wet om 11.30u. Daarna nog een drankje op t gemeentehuis (aangeboden door de gemeente). Van 12.30u tot 14.00u houden we een receptie. Daarna gaan we relaxen (met koffie en taart) bij mijn schoonouders, familie blijft daar en mijn ventje en ik gaan foto's gaan nemen. Ons avondfeest begint om 18.30u, we zullen dan met gans de familie (suite) tegen 18.00u naar de feestzaal gaan. Aangezien al deze plaatsen op nog geen vijf km van elkaar liggen is dit perfect te doen.
Groetjes,
Els

Karolien
1-10-2011
 Meld misbruik19-5-2011 20:00:09

Hey,

Het begint inderdaad in te korten en zaterdag moeten we naar de feestzaal om de menu enzo door te geven. Wij trouwen in het stadhuis in Harelbeke en de feestzaal het huis van wonterghem de commanderie. Waar trouwen jullie? Wat moeten jullie nog allemaal plannen?

Gr Karolien

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik19-5-2011 20:22:52

Dat is helemaal geen probleem, hoor! In het stadhuis en in de kerk zit iedereen nog met zijn 'gewone' kledij. Nadien gaat iedereen naar huis om zich om te kleden, te verfrissen, kinderen naar de babysit brengen,... Tussen onze kerkdienst en de receptie voor de avondgasten zaten zo'n 2 uur en mijn tante zei dat dat toch kort was om je om te kleden en de kinderen weg te brengen. Dus zeker niet mee inzitten!!!

Els
24-9-2011
 Meld misbruik20-5-2011 12:58:20

Hey K atrien,

Wij trouwen in Lochristi. Avondfeest is in T Koetshuis (Park van Beervelde).
De meeste grote dingen zijn geregeld! Op 4 juni gaan we gaan kijken voor de kostuums van de mannen, mijn kleed en alle accesoires zijn in orde (kapper en make-up liggen ook vast), traiteur bijna rond (behalve wat kleine details), fotograaf en dj zijn ook ok, uitnodigingen komen volgende week (reeds proefdruk gehad) en willen we eind juni verdelen! ringen zijn reeds besteld bij Sofie De Nys, we wachten enkel nog op een seintje om te gaan kijken en afhalen. Ik denk dat ik goed op schema zit alhoewel de zenuwen soms al eens toe slaan...vooral dan als mensen beginnen te zeggen dat "het niet lang mee is hé"!!! Maar...we kijken er enorm naar uit dus voor mij kan het niet vlug genoeg september zijn!!
Groetjes,
Els

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...