Terug naar overzicht
Hey! Ik zit juist met hetzelfde probleem. Onze kerkelijke en wettelijke trouw is niet op dezelfde dag. Wij gaan voor de kerk trouwen ergens in de middag en onze 1e receptie begint rond17u30. Aangezien wij na de kerk foto's nemen, vragen wij ons ook af wat de familie en vrienden,.. ondertussen moeten doen. Groetjes Charlotte
Familie en vrienden trekken hun plan wel! als je dat duidelijk op voorhand zegt, kan iedereen nog plannen voor zichzelf he. Wij zijn zo vaak in de namiddag gaan shoppen of gewoon terug naar huis gegaan tot het tijd was voor het avondfeest.
Bij ons is het ook zo. Mijn ma en zus zijn zelfs redelijk content dat ze nog ff op hun gemak zullen zijn, want zal nog een lange avond worden hé. Mijn zus sprak zelfs van opnieuw naar de kapper te gaan en zo. Dus ze kunnen hun plan wel trekken. K zou daar niet te erg mee inzitten ze.
Hey Karolien, We trouwen dezelfde dag!! (t begint te korten hé!!) We hebben de volgende planning : we trouwen enkel voor de wet om 11.30u. Daarna nog een drankje op t gemeentehuis (aangeboden door de gemeente). Van 12.30u tot 14.00u houden we een receptie. Daarna gaan we relaxen (met koffie en taart) bij mijn schoonouders, familie blijft daar en mijn ventje en ik gaan foto's gaan nemen. Ons avondfeest begint om 18.30u, we zullen dan met gans de familie (suite) tegen 18.00u naar de feestzaal gaan. Aangezien al deze plaatsen op nog geen vijf km van elkaar liggen is dit perfect te doen. Groetjes, Els
Hey, Het begint inderdaad in te korten en zaterdag moeten we naar de feestzaal om de menu enzo door te geven. Wij trouwen in het stadhuis in Harelbeke en de feestzaal het huis van wonterghem de commanderie. Waar trouwen jullie? Wat moeten jullie nog allemaal plannen? Gr Karolien
Dat is helemaal geen probleem, hoor! In het stadhuis en in de kerk zit iedereen nog met zijn 'gewone' kledij. Nadien gaat iedereen naar huis om zich om te kleden, te verfrissen, kinderen naar de babysit brengen,... Tussen onze kerkdienst en de receptie voor de avondgasten zaten zo'n 2 uur en mijn tante zei dat dat toch kort was om je om te kleden en de kinderen weg te brengen. Dus zeker niet mee inzitten!!!
Hey K atrien, Wij trouwen in Lochristi. Avondfeest is in T Koetshuis (Park van Beervelde). De meeste grote dingen zijn geregeld! Op 4 juni gaan we gaan kijken voor de kostuums van de mannen, mijn kleed en alle accesoires zijn in orde (kapper en make-up liggen ook vast), traiteur bijna rond (behalve wat kleine details), fotograaf en dj zijn ook ok, uitnodigingen komen volgende week (reeds proefdruk gehad) en willen we eind juni verdelen! ringen zijn reeds besteld bij Sofie De Nys, we wachten enkel nog op een seintje om te gaan kijken en afhalen. Ik denk dat ik goed op schema zit alhoewel de zenuwen soms al eens toe slaan...vooral dan als mensen beginnen te zeggen dat "het niet lang mee is hé"!!! Maar...we kijken er enorm naar uit dus voor mij kan het niet vlug genoeg september zijn!! Groetjes, Els