Nu Online
Momenteel zijn er 318 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

En ik die dacht dat alles geregeld was....

20-5-2011 13:15:29
Hoi Hoi,
Met nog 7 dagen te gaan gebeurde het...

Ik heb geen grootouders meer en mijn toekomstige heeft nog 1 oma van 85j.
Enkele maanden terug vroeg ik aan mijn schoonouders wat ik moest doen voor oma.
Zou zij willen meelopen in de suite? Gaat zij ook de hele dag mee? enz.
Zij antwoordden mij dat zij wel met een tante zou meekomen naar de mis en het avondfeest, dat het anders teveel zou zijn voor haar.
Dus ja zogezegd zo gedaan en ik had niets voorzien voor haar.

Daarnet krijg ik een mail van mijn schoonma met de vraag hoe het zit voor oma... Ik dacht dat ik tilt sloeg!!! De vraag welk vervoer wij geregeld hebben, of zij ook verwacht wordt op het burgerlijk huwelijk ('s morgens), of zij na de mis ook op de 1e receptie aanwezig mag zijn enz... En dan sluiten ze de mail af met 'Ja wij weten ook niet zoveel van hoe jij alles gepland hebt hé'...
Zij betalen geen euro, zelfs niet voor de 16 gasten die ze vragen op het avondfeest. (ze hebben vroeger een deel van de auto van mijn toekomstige betaald op het moment dat zijn broer trouwde en dat moet dan maar tellen als een huwelijkscadeau. Ok het was veel geld, maar het is wel al 8j geleden...)
Ook toen ik in de voorbije maanden iets vertelde over den trouw kreeg ik constant de lachende reactie van "Je bent nogal een planner hé" " Je bent er nogal mee bezig he" en dan altijd met een lachje erbij... Grrrr!!!

Ja deuhhhh! Natuurlijk heb ik niets geregeld. En moeten ze mij dan de vraag stellen terwijl de oma erbij zit. Doen alsof hun neus bloed en mij als de 'slechte' schoondochter profileren...

Voor mij mag die oma natuurlijk overal mee, maar ze hadden er misschien wel iets vroeger mogen aan denken.

Ik kan het wel nog geregeld krijgen dat een schoonbroer haar meeneemt in de auto 's morgens (rijden met eigen vervoer naar stadhuis en suitewagens zijn pas 's middags aanwezig om naar de kerk te rijden) zij mag ook over de middag gerust mee gaan eten, de zaal zal wel geen probleem zijn. Maar ik kan ze toch moeilijk meenemen in de bruidswagen bij mij en mijn pa??? Ze loopt dan ook alleen in de suite en dan weet ik nu al dat ze heel de tijd verdrietig zal zijn dat haar man er niet meer is om dit mee te maken en dat ze nu alleen is...
Daarna start de receptie om 16u, dit betekend dat dat vrouwke van 16u tot 19u moet wachten tot het avondfeest begint want op de 1e receptie kent zij toch niemand...

Help!! Kom er helemaal opgefokt van!

Sorry voor mijn gezaag en ik weet dat er ergere dingen zijn, maar dit moest me toch even van het hart!

By the way, ze hadden beter nog een categorie 'schoonfamilie' bijgemaakt hier op de site. 'Mooi en meedogenloos - gehalte' verzekerd...

Groetjes,
Julie

julie
28-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 1022

julie
28-5-2011
 Meld misbruik20-5-2011 13:18:04

En ja, jullie eerste reactie zal waarschijnlijk zijn van "vraag aan die oma zelf wat ze graag wil", maar de mail van mijn schoonma komt er wel op haar vraag...

renske
12-8-2011
 Meld misbruik20-5-2011 13:19:46

oei niet zo leuk om dit te lezen :-( en zoals je zegt by the way de schoonfamilie idd dat zijn de problemen meestal hé ;-)

nancy
8-7-2011
 Meld misbruik20-5-2011 13:24:36

Bij mij is net iets anders. Ik had er graag de oma van mijn verloofde bij gehad. Helaas is zij op paasmaandag overleden :-( , zij was nl zwaar ziek. Spijtig genoeg zal zij er dus niet bij zijn, maar in gedachten is ze steeds bij ons.

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik20-5-2011 13:28:30

De grootvader van mijn vriend wordt opgehaald door mijn vriend zijn broer of ouders. Hij gaat dan heel de dag mee, wij hebben een oldtimerbus voor heel de suite. Dus bijeenkomst bij ons, gemeentehuis, kerk, foto's met hapje, maaltijd voor de suite, dan is het receptie en daarna avondfeest. Waarschijnlijk brengt een tante van mijn vriend hem naar huis tijdens de receptie of zo, wanneer hij wilt eigenlijk...

Melodie
4-6-2011
 Meld misbruik20-5-2011 13:32:02

sorry, moet even gniffelen omwille van je laatste zinnen... that's soooo true... Echt jong, worden alle bruidjes in de ogen van de schoonouders beschouwd als controle freaks? Wat ik niet begrijp is. Als wij het niet regelen, wie verwachten ze dan dat het regelt? Onze verloofde? Hoe graag ik hem ook zie... het feest zou er dan wel iets anders aan toe gaan :-). Ik heb de indruk dat de schoonmoeders in hun tijd niets mochten kiezen en moesten luisteren naar de ouders. Ja, sow,... tijden gaan voorbij. 

Maar om even op je dilemma terug te komen. Probeer rustig te blijven. Voor alles is een oplossing te vinden. Je kan nu best even op de tanden bijten en kijken wat je kan doen. Het lijkt me niet aangewezen 7 dagen voor de trouw echt in discussie te komen met de schoonouders... hoe fel die ook het bloed onder je nagels vandaag halen ;-).

succes ermee!

van een bruidje die dolgelukkig is dat haar schoonouders tot en met de trouw in het buitenland zitten :-D en bij deze ook zelf haar bloemen mag kiezen gezien de schoonma toch geen tijd heeft om naar de bloemist te gaan! 

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik20-5-2011 14:17:25

Ik snap je post niet zo goed. Je schrijft dat je net een mail hebt gehad 'wat met oma' en een beetje verder klaag je dat ze je de vraag stellen terwijl de oma erbij zit? Euh...ik ben niet mee

Alleszins, je antwoordt natuurlijk gewoon dat je met hun verzoek rekening gehouden hebt dat een hele dag voor oma veel te zwaar is en dat er een plaatsje voor haar gereserveerd is naast tante, in de kerk en 's avonds op het feest. Maar als oma heel de dag wenst te komen, is ze natuurlijk van harte welkom. En dan vraag je hoe zij dat praktisch zien, want ze kennen oma natuurlijk het best en wat denkt oma zelf dat haalbaar is? Leg de bal gewoon in hun kamp.

Sorry dat ik het zeg, maar je klinkt wel een beetje venijnig naar je schoonfamilie toe. Het is natuurlijk erg jammer als ze niet willen meebetalen aan je feest, maar je zegt zelf dat je verloofde 8 jaar geleden een grote som geld gehad heeft (ik neem aan hetzelfde als zijn broer die toen trouwde?) Als dat zo is, zou het natuurlijk niet fair zijn tov zijn broer dat ze nu alsnog jullie feest (mee)betalen, tenzij ze zijn broer ook weer dezelfde som geven. Het is toch niet hun fout dat je aanstaande dat geld in een auto gestoken heeft ipv het te houden voor zijn trouwfeest?
Nu, het is natuurlijk niet zo netjes om jullie dan te verplichten gasten uit te nodigen die jullie niet zelf zouden kiezen, op jullie kosten. Dus ik begrijp perfect dat je daarover ontstemd bent.

Probeer er niet al te zwaar aan te tillen. Dat verandert niets aan de situatie en vreet energie (terwijl je de nu best voor andere dingen kan gebruiken). Je ziet het waarschijnlijk wat zwarter in door de stress. Relax een beetje en geniet nog van je laatste week plannen ;-)

Sofie

Meld misbruik20-5-2011 15:24:49

Geweldig frustrerend dat ze eerst doen alsof alles in orde is, om dan op het einde af te komen met de vraag of er iets voorzien is... Maar ja, oma moet nu ook niet de "dupe" worden van het feit dat je schoonouders daar niet verder bij nagedacht hebben.

Is er iemand die haar kan gaan oppikken? Dit kan een kleinzoon van haar zijn, of de tante waarvan eerder sprake was? Haar bij jou in de auto nemen moet je niet doen, dat zal ze zelf normaal gezien ook wel begrijpen.

Probeer er wel op een bepaald punt afstand van te nemen: het is niet aan jou om voor het individuele welzijn van elke gast op je trouwfeest te zorgen. Het zal dus ook een beetje aan je schoonfamilie zijn om voor oma te zorgen (cf. je zorg over dat ze zich alleen en verdrietig zal voelen in de suite). Maar ik vermoed dat dat wel in orde komt...

Goede moed in elk geval!!

Emily
26-5-2012
 Meld misbruik20-5-2011 15:30:39

Zoals ik al eerder in andere posts zei: families en schoonfamilies+trouw = Daar zouden ze een term voor moeten uitvinden ipv enkel bridezilla!
Uiteraard is het toch logisch dat een trouw moet geregeld worden, en dat er véél moet geregeld worden.... Enfin, dat gezegd zijnde, de oma-kwestie: het is absoluut niet leuk dat de plannen last minute nog wijzigen, maar ik zou ze gewoon meevragen, maar zeg erbij dat jullie er niet op voorzien waren dus dat het vervoer en gezelschap door hun moet geregeld worden (kzou het natuurlijk wel wat verbloemen he :-)).
Het is 'hun' kant, dan moeten zij het ook maar inpassen en desnoods zagen op uw verloofde, het is toch zijn oma??

Keep on breathing!! Tot 10 tellen, zennnnnnnnnnn. Ik vraag mij altijd af waarom families en schoonfamilies toch zo vreemd kunnen reageren soms: ofwel ist onverschilligheid ofwel overbemoeien..... Precies nooit iets ertussen in

Succes!

stephanie
2-7-2011
 Meld misbruik20-5-2011 16:51:50

Hahaha inderdaad die schoonfamilies; je probeert ze erbij te betrekken, maar krijgt meestal niet echt een reactie, tot het 1 voor 12 is en jij nog vanalles mag gaan veranderen. Been there, done that!

Dat gezegd zijnde, zou ik het ook aan hen overlaten. Ik zou wel in mijn mail vermelden dat jullie dit onderling al hebben besproken en samen hebben beslist dat het wellicht te vermoeiend zou worden voor haar, want het is inderdaad niet fair dat ze het zo op jou willen afschuiven.

Of misschien kun je voorstellen dat ze bij je schoonouders in de suitewagen kan; eens zien of ze dan nog altijd zo overtuigd zijn dat oma echt mee in de suite moet :-).

Mijn grootouders zijn wel uitgenodigd op de 1e receptie, maar zullen wellicht op dat moment even een dutje gaan doen. Ze gaan ook niet de hele dag mee, maar zien ons gewoon in de kerk. De grootouders van mijn verloofde willen er wel de hele dag bij zijn, maar ik voorzie voor hen geen suitewagens, ze lopen tenslotte niet mee in de suite.

Succes ermee!

Stephanie

Celesta
22-10-2011
 Meld misbruik20-5-2011 17:36:52

Hoi,

Mijn oma is al in de 80, maar wel nog zeer goed te been.

Ik ga haar binnenkort zelf vragen wat zij het liefste wil.
Wij trouwen namelijk enkel voor wet en dat is 's ochtend als daarna kan de suite wel mee voor het foto's nemen en dan koffiekoeken enzo eten op ons appartement. In de namiddag kunnen ze gezellig praten, zich nog eens opfrissen, een wandeling maken in het park...
Om 18u30 pas hebben we dan een alternatieve ceremonie in de feestzaal die ongeveer een half uurtje duurt met aansluitend receptie/apperitief en dan eten en dansfeest...

Voor mijn oma zal het denk ik een heel lange dag zijn als ze ook 's ochtends op het stadhuis wil komen. Daarom ga ik haar persoonlijk vragen wat ze het beste ziet zitten.
En aangezien er buren van bij haar vanavaf 's avonds genodigd zijn kan ze ook met hen meerijden naar de feestzaal en pas 's avonds komen.

Ik denk dat je ook best eens contact opneemt met de oma en haar vraagt welke optie ze zelf het liefst zou hebben.

Groetjes,
Celesta

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...