Terug naar overzicht
Wij hebben dat niet gedaan. Toen ik op de trouwdag van mijn neef (is zelf duivenmelker) de bange duif zag k*kken op het trouwkleed van zijn vrouw, was mijn goesting over... Maar idd, die duifjes vliegen gewoon terug naar hun nest hoor, die zijn dat gewoon!
onze overbuur heeft een hoop witte duiven en we mogen er van hem enkele lenen wij laten voor elke persoon die normaal wel naar ons huwelijk zou komen maar jammer genoeg is gestorven een witte duif vliegen wij laten ze wel in hun mand zitten en trekken dus gewoon de mand open
Hoihoi!Als je wil vraag ik dit maandag even op het werk na. (Ik werk in Berlaar en de meeste collega's uit die buurt zijn ook in die omstreken getrouwd.)Sorry voor de geweldige zinsbouw :)!Groetjes,An
Ah ja, dat mag wel. Bedankt alvast! :)
Mja toch mee oppassen... sommige geven je duiven die niet terugkomen. Ik wil geen lijkjes op mijn geweten :)
Wij werken met ceremoniemeester Luc Boulanger en hij heeft ook duiven die kunnen worden losgelaten. Hij vertelde ons dat het 'koppeltje' duiven geen echt koppeltje is en dat man/vrouwlief van de twee beestjes bij de duivenmelker blijft. Bovendien krijgen ze de dag ervoor geen eten kwestie een nog grotere incentive om snel naar huis terug te vliegen. Op die manier heb je ook minder kans dat ze je kleren bevuilen. Groetjes, Stefanie
Hey allemaal, We hebben ze ondertussen besteld! Mijn verloofde vond het vooral héél mooi en het is nu niet dat hij zoveel dingen perse wil in onze trouw. De mensen waren heel vriendelijk en hebben veel uitgelegd hoe ze getraind zijn enzo. En eten krijgen ze inderdaad niet meer de dag ervoor... Groetjes, Claudia