Nu Online
Momenteel zijn er 766 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijksreis Dominicaanse Republiek

21-5-2011 19:53:36
Ey bruidjes,

Ik en mijn verloofde zijn zoal eens bezig geweest over de huwelijksreis en onze voorkeur zou uitgaan naar de Dominicaanse Republiek. Heeft iemand hier al ervaring mee en tips voor een goed hotel? Er is zoveeeel keuze, echt moeilijk!

Groetjes
caro

caroline
9-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 2312

cindy
17-9-2011
 Meld misbruik21-5-2011 21:03:35

wij zijn naar punta cana, iberostar bavaro geweest. Echt super hotel!
vergelijk ook zeker de prijzen met nederland, kan soms wel 500 euro per persoon schelen (bijv www.d-reizen.nl of www.arke.nl

je kan daar ook excursies maken met een belg die er al 15 jaar woont (ff googlen) hij noemt wimpy

cindy
17-9-2011
 Meld misbruik21-5-2011 21:05:03

heb t ff voor je opgezocht:

http://www.wimpypuntacana.com/homenl.html

caroline
9-6-2012
 Meld misbruik21-5-2011 21:06:42

Bedankt voor de reactie.. Over dat hotel heb ik al veel goeie dingen gehoord eigelijk.. En de naam wimpy ben ik ook al tegengekomen op internet:).. Leuk hotel om als huwelijksreis te doen ook?

caroline
9-6-2012
 Meld misbruik21-5-2011 21:07:25

Oh bedankt, ga snel al eens kijken

Nathalie
2-6-2012
 Meld misbruik22-5-2011 10:07:26

Hey,
Ik zie dat je een weekje na ons trouwt. Wij hebben ook gedacht om naar de Dominicaanse Republiek op huwelijksreis te gaan, maar hebben uiteindelijk voor de Seychellen gekozen omdat er ons verteld werd dat het regenseizoen is in de Dominicaanse Republiek in juni. Zijn wij fout geïnformeerd?
Groetjes.

Inge
23-7-2011
 Meld misbruik22-5-2011 10:15:19

Hey, ik ben vorig jaar naar de Dominicaanse Republiek geweest, in september. Ook orkaanseizoen normaal, maar dat heeft ons toen niet tegengehouden. Hebben er ook niet echt last van gehad, vooral 's nachts kon het hevig regenen. Als je in Juni gaat moet je je dus zeker geen zorgen maken volgens mij.
Wij zijn toen in hotel occidental grand Punta Cana geweest, zeker niet slecht!!
Een aanrader voor excursie is de eilandtour met mama Gina. (ik denk wel te vergelijken met de Nederlander wimpy).Mama Gina is een Belgische (van Brugge) die daar al 12jaar woont. Super dagje gehad toen! Voor meer info over deze bestemming mag je mij altijd mailen: ingevs@telenet.be
groetjes

An
25-5-2012
 Meld misbruik22-5-2011 10:57:03

Wij zijn 3 jaar geleden ook naar Punta Cana geweest. Wij kozen toen voor het Riu-resort, ons hotel was de Riu Palace. Ondertussen is er in het resort een sjieker hotel bijgekomen. Wij zijn in juli geweest en hebben één avond een paar druppels regen gehad. Wij hebben ook de eilandtoer gedaan met mama Gina, inderdaad een superuitstap. Verder hebben we een dierenpark bezocht en met verpleegsterhaaien gezwommen. Het enige spijtige aan de Dominicaanse is dat je er niet uit je hotel kan zonder begeleiding van een gids ofzo. Vorig jaar zijn we naar Mexico geweest naar Playa Del Carmen. Daar kozen we voor het Palladium Resort. Het voordeel van Mexico is dat je gerust een 'collectivo' (busje v/h openbaar vervoer) kan nemen langs de kant van de straat en gerust alle mayatempels kan bezoeken of naar het stadscentrum gaan. We hebben er ook gezwommen met walvishaaien (kan enkel in Mexico). Echt super! Het hangt er dus vanaf of je kiest voor een strandvakantie (Dominicaanse strand vond ik een tikkeltje mooier dan Mexico) of voor een avontuurlijkere reis. Voor de Dominicaanse heb je geen reispas nodig wat je voor andere verre reizen wel nodig hebt. (Ong. 80euro per persoon, blijft wel 6 jaar geldig). Succes!

caroline
9-6-2012
 Meld misbruik22-5-2011 12:27:10

Bedankt voor de reacties allemaal .. Ik heb inderdaad al eens gekeken hoe het zit met het klimaat daar rond die periode, maar hetgeen ik daar van terug vond, zou het toch wel goed zijn voor de periode juni? Hebben ze jullie dit in een reisbureau verteld Nathalie? Daar zijn wij wel nog niet langsgeweest. Ik had zo hier en daar nochtans wel opgevangen dat Mexico ook niet zo aan te raden is om op eigen houtje te verkennen, maar dat is dan toch nie zo blijkbaar An ?

Groetjes!

Nathalie
2-6-2012
 Meld misbruik22-5-2011 15:29:36

Hey Caroline,
Ze hebben mij idd op het reisbureau verteld dat je in juni moet oppassen voor het regenseizoen op verschillende bestemmingen. Ze vertelde niet iets over specifieke bestemmingen omdat wij enkel nog maar reisboeken van exotische bestemmingen gingen halen. Ik heb dan het klimaat van alle bestemmingen die ons interesseerden opgezocht op meerdere websites voor toeristen en vond op verschillende hiervan dat ondere andere de Dominicaanse Republiek een regenseizoen heeft vanaf april/mei tot ongeveer oktober. Welke maanden juist verschilt van bron tot bron, maar de maand juni valt er altijd in. Ze vermelden wel dat het meestal maar gaat om meerdere korte maar krachtige regenbuien, maar wij hebben besloten om dit toch niet te riskeren, wij willen volop zon!!
Groetjes.

caroline
9-6-2012
 Meld misbruik22-5-2011 19:04:23

Ey Nathalie,

Ik had dit ook gezien, maar aangezien het om korte buien gaat, gaan wij het er toch op riskeren denk ik:).. De seychellen lijkt mij ook wel super.. Maar das naturlijk al een stuk prijziger e..

monica
26-8-2011
 Meld misbruik22-5-2011 21:45:10

Wij zijn enkele jaren geleden in September in Punta Cana geweest en yep wij hebben het probleem met de orkaan in levende lijve mogen ondervinden... Spijtig want een zéér mooie streek.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums