Bruidje
28-4-2012
|
21-5-2011 21:01:32
Hallo! Ik vind dit eigenlijk niet kunnen hoor, dat doe je toch niet uit beleefdheid?! De bruid moet normaal de enigste in 'het wit' zijn... Jeetje, dat mensen dat niet begrijpen he? Ik zou het er toch nog eens over hebben he, er zijn toch feestkleedjes genoeg? Veel succes! x
|
|
Inge
23-5-2009
|
21-5-2011 21:02:19
Kan niet!! 2 redenen: wit is voor de bruid en jouw kleed heef ook kant.
Probeer dit subtiel aan te brengen, met een beetje geluk is het kleedje nog niet gekocht...
Veel succes!
|
|
Inge
23-5-2009
|
21-5-2011 21:02:55
heef = heeft
|
|
sofie
21-4-2012
|
21-5-2011 21:17:36
Het is toch algemeen geweten dat je geen wit mag aandoen op een trouwfeest tenzij je de bruid bent ( of goedkeuring krijgt van de bruid).
Gewoon iets van zeggen hoor!
|
|
Sarah
17-12-2011
|
21-5-2011 21:40:45
Ik zou het ook zeggen hoor. Dit doe je toch gewoon niet?
|
|
Emily
26-5-2012
|
21-5-2011 21:47:02
Allé das echt totally NOT done!!! Amai ik zou echt wel kwaad zijn eigenlijk.... Nee echt, schakel desnoods uw verloofde in, maar dat vind ik niet kunne.-n. Ik snap trouwens niet dat zij, als vrouw zijnde, dat niet begrijpt of daar niet bij stilstaat, komaan, das toch een supergekende regel nummer 1 qua dresscode?
|
|
Fredie
26-6-2010
|
21-5-2011 21:55:23
Het lief van je schoonbroer is iemand die haar wereld niet kent en niet eens elementaire beleefdheid in acht neemt ! Als je weet dat de bruid in het wit zal zijn, draag je als familielid of gast nooit wit ! Dat weet het kleinste kind om zo te zeggen ! Ik kan mis zijn, hoor maar volgens mij is dat lief jaloers op jou (het feit dat jij die dag volop in de kijker komt te staan) en kan ze daar niet tegen, dus beslist ze gauw om een -weliswaar korte- witte kanten jurk te zullen dragen... Nee, echt dit is "definitely not done" ! Dat heet afgunstig zijn... En wat de rest van de familie ervan vindt, is hùn zaak. Het is JOUW droomdag en niemand heeft het recht om die te boycotten. Is mijn mening, he. Van mij kreeg ze toch op haar donder, hoor !
|
|
Inez
11-6-2011
|
21-5-2011 22:18:13
Hoi,
ik deel dezelfde mening, ik vind het ook niet kunnen en waarschijnlijk wil ze zo in de belangstelling staan. Ik zou 't in elk geval vragen om het niet te doen, en als ze het toch doet, gaan de mensen 't in elk geval zien en vrij belachelijk vinden van haar.
Naar jou toe vind ik het héél onrespectvol en vooral zielig van haar!
Groetjes
|
|
Erika
23-7-2011
|
21-5-2011 23:05:26
Hoi Ik treed de anderen zeker bij. En ik denk ook inderdaad, zoals Fredie zegt, dat er misschien wel een tikkeltje jaloezie inzit. Mijn schoonzus en schoonma wilden in eerste instantie voor een superuitbundig suitekleed gaan, compleet met mini-sleepje, tule die onder en vooraan de rok uitkomt en heel felle kleurtjes. Ik heb daar echt ruzie over gehad, omdat ik vond dat dit erover ging als suitekleed. Uiteindelijk hebben ze iets gekozen zonder sleepje en tule, maar de schoonma is voor zwart met een witte bustier gegaan. Zelfs die witte bustier vind ik eigenlijk er wat over, maar ja... Ik zou er dus zeker iets over zeggen!
|
|
monica
26-8-2011
|
21-5-2011 23:16:53
Ik vind dit absoluuuuuuuuuuuuuuuuuut niet kunnen en sluit me bij de vorige reactie's aan.
|
|
Brenda
10-9-2011
|
22-5-2011 0:37:37
ze denkt dat ze Pippa middleton is of wat ?
Absoluut NOT done, mijn getuige vroeg of ik er bezwaar tegen had dat dat ze in het lang kwam en ik heb geantwoord : zolang je maar niet in het wit komt.
das toch een evidentie ???
|
|
Sofie
12-8-2011
|
22-5-2011 1:05:49
nee inderdaad, als zij al wisten dat jij wit ging dragen met kant, dan is dit echt NOT DONE! je hebt volledig gelijk :)
|
|
jeff
27-8-2011
|
22-5-2011 9:33:05
Niks van etiqeutte! Je hebt het recht om het haar te zeggen hoor! Jij trouwt; jij belsist! Laat je vooral niet domineren!
|
|
Leontine
3-6-2011
|
22-5-2011 10:45:10
Snap niet waar ze het vandaan haalt, iemand die een beetje kan nadenken weet toch dat dit echt niet kan, tenzij de bruid zelf gekleurd komt, maar dan nog kan je pas wit dragen als de bruid dit aangeeft. Absoluut niet accepteren, maar misschien kan je proberen haar tot rede te brengen door te vragen of zij zich wilt inleven hoe zij zich zou voelen als jij in jouw trouwjurk later naar haar bruiloft zou komen....
|
|
Evelien
1-9-2012
|
22-5-2011 11:02:06
Ik vind dit ook totaal niet kunnen!
Ik vind het persoonlijk ook maar elementaire beleefdheid dat je op het huwelijk van iemand anders niet in het wit gaat (zeker niet als je deel uitmaakt van de suite), laat staan in een wit kanten bustierkleedje!!
Spijtig genoeg zijn er heel wat mensen die niet over deze elemtaire kennis beschikken. Ik denk er dan ook sterk aan om dit uitdrukkelijk op mijn uitnodigingen te vermelden...
En wat jouw situatie betreft: ik zou het haar zeker zeggen! En voor mij hoeft dit persoonlijk zelfs niet subtiel te zijn ;-).
Groetjes!
|
|
Celesta
22-10-2011
|
22-5-2011 11:55:17
omg... da is al hetzelfde als daar zelf in een trouwjurk komen staan... Gasten moeten er toch steeds voor zorgen dat de bruid de mooiste jurk draagt door zichzelf niet te opzichtig te gaan kleden. Feit dat ze voo wit kiest is ook best fout, zeker aangezien jij in wit komt en het gaat om een jurk, geen bloesje met daaronder een ander kleur rok/broek of omgekeerd. Ik zou echt duidelijk stellen dat je niet wilt dat je gasten wit dragen ofzo hoor en al zeker geen witte bustierjurk!!! Groetjes, Celesta
|
|
sarah
17-12-2011
|
22-5-2011 12:30:58
oei oei dat is inderdaad er over! Ik zou er ook totaal niet mee kunnen lachen dat er iemand in wit is . Laat staan iemand van de suite! Ik zou het rechtuit zeggen, voor het te laat is. Zeker nu ze nog tijd heeft om een jurkje te zoeken. Ik zou zeker je verloofde inschakelen die is met de schoonbroer moet spreken, en zeker op je strepen blijven staan. Het eerste wat ik heb gezegd toen ik mijn huwelijk aankondigde bij de suite : geen wit en geen zwart aub. Er was eerst wat gemor, vooral op het zwart.. Maar ik dacht met de deur in huis vallen is de beste remedie. Veel succes!
|
|
evelien
11-5-2011
|
22-5-2011 14:00:59
Ik zou het haar duidelijk zeggen dat dit niet kan. Ik heb tegen iedereen persoonlijk gezegd dat ik int rood trouwde en hoewel er velen een leuk rood kleedje in hun kast hadden hangen, hebben ze toch allemaal naar mij geluisterd en is er niemand in het rood gekomen :)
|
|
Maria
8-7-2011
|
22-5-2011 14:59:13
Vind ik ook absoluut niet kunnen, moest het bij mij gebeuren ik stuurde de gast in kwestie terug naar huis. Dat staat zelfs op onze uitnodiging : dresscode : stadskledij, voor de dames geen wit aub. Mijn schoon-grootmoeder (of hoe zeg je dat) had een gebroken wit vestje voorzien over haar beige mantelpakje, ik heb gezegd dat ze dan ook maar een beige vestje moet aanschaffen (geld genoeg ;-) ) en mijn kleed is ook gebroken wit, dat weten ze. Inderdaad, tis jouw dag, jij beslist, en t kleinste kind weet dat dat echt niet hoort ! Dus ik zou haar gewoon ronduit zeggen dat ze geen wit mag dragen, punt andere lijn. Kan ze daar niet mee leven dan blijft ze maar thuis ! Veel succes !
|
|
Heidi
7-7-2012
|
22-5-2011 16:59:26
zijn je uitnodigingen al buiten? zo niet zou ik zeggen: voeg een lijntje toe !!
Dresscode: Everything but (black and?) white !!!
|
|
Filipa
23-7-2011
|
22-5-2011 17:49:24
Dat is écht not done! Heel onbeleefd van haar dat ze dat ook maar overweegt!!!
|
|
Ci
13-9-2013
|
22-5-2011 22:37:07
Ik vind dit ook not done. Zeker omdat het 'suite' is en ze perfect jouw kleed kent...
Wit is zowiezo niet gepast om te dragen.
Zelf moet ik binnenkort ook naar een trouw en heb lang getwijfeld bij mijn kleedje (maar het is zoooo mooi): lichtbeige met grote zwarte-grijze bloemenprint all-over. Ik weet dat de bruid in een spierwit sissi-kleed gaat, dus denk ik wel dat het moet gaan? Wat vinden jullie? Eerlijk
|
|
Tine
26-5-2012
|
23-5-2011 7:58:34
Oei, ik schrik van de reacties hier. Ik ben zelf al eens in een wit kleedje (wel met zwarte accenten) verschenen op een trouwfeest (en had de bruid mijn kleedje mee uitgekozen)
Zolang niemand ook in een trouwkleed verschijnt zal ik er in ieder geval niets mee inzitten.
Een wit kanten bustierkleedje lijkt naar mijn mening wel op een trouwkleed!
|
|
Evelien
4-6-2011
|
23-5-2011 10:08:41
Persoonelijk vind ik wit totaal not-done.
Zelf heb ik aan de suite gevraagd niet voor wit en zwart te gaan. Mijn moeder wilde ook een wit met blauw kleedje en wit vestje. Daar heb ik mn veto gesteld dus ik het wit met blauw en blauw vestje geworden. Mijn grootmeoder komt zelfs in het zwart met wit, daar was ik te laat om tussenbeide te komen.
Mijn avder vindt dat ik overdrijf en op de kleing een echte bridezilla ben hoewel dat een van de weinige eisen is dat ik egsteld heb en dan willen ze zich er niet aan houden. Overdrijf ik hier of moet het kunnen zwart en wit.
Katrien jij hebt volgens mij dus 200% gelijk.
|
|
Bianca
3-6-2011
|
23-5-2011 12:41:29
Hallo,
Hier bij mij hetzelfde verhaa, deze week een telefoontje gekregen van de schoonbroer on te vragen ofdat de schoonzus in een wit kleedje met mega decolté+schoenen+handtas+opgestoken haar mocht komen!
Heuuum...Nee,liever ni nee..
Allee ik versta da ni zenne,da zouden de mensen nu toch wel zelf moeten weten hé!
Kzou da nog ni durven vragen!
Dr zijn toch genoeg altenatieven eh,uiteindelijk heeft ze dan toch een gekleurd kleedje gekocht,zal weliswaar ook weer niet veel aan de verbeelding overlaten maar toch...
Ik versta da allemaak ni zenn,ik heb in elk geval ook duidelijk gemaakt dat ik daar niet mee gediend was.
En in jouw geval zou ik er ZEKER iets van zeggen.
Good luck!
|
|
Ellen
17-9-2011
|
23-5-2011 13:33:59
Allé, da ze da zelfs nog maar durft overwegen! Tsssssss...Ik zou er toch iets van zeggen hoor...want dat is dus echt wel not done! Laat je niet doen :-)
|
|
Sofie
4-2-2012
|
23-5-2011 19:21:51
Oei, ik kan precies uit Bianca's reactie opmaken dat opgestoken haar bij een huwelijk not done is? Ik laat mijn haar - of doe het zelf- altijd opsteken voor een feest. Het wit, daar blijf ik mijlenver af ;)
Groetjes,
Sofie
|
|