Terug naar overzicht
In een kerkelijke huwelijksviering steken het koppel ook een huwelijkskaars aan, dit kan bijvoorbeeld ook in een gewone viering denk ik.
Hallo, Wij doen een ook viering met het U.V.V. en weten ook nog niet goed wel symbool we gaan gebruiken.Ons eerste gedacht was ook een wensboom, practisch is dit nie zo moelijk te regelen hoor, we zouden kaartjes met een lintje eraan op de soelen leggen met een stylo of potloodje erbij. Dan kunnen de mensen na of tussen de viering hun wens aan een olijfboomje hangen.Nu spelen we ook met het idee van de ballonnen, is niet zo duur hoor als je zelf ballonnen koopt en een heluimfles huurt. ik denk dat het zo'n 25 euro is voor heliumfles voor 50 ballonnen (wel 50 euro waarborg maar die krijg je terug hé) en de ballonnen zelf weet ik niet zo van prijs. Groetjes
Wij doen een wish tree. We zijn op het idee gekomen omdat mijn partner mij ten huwelijk heeft gevraagd in Venetië. Daar zijn we dan de collectie gaan bekijken van Peggy Guggenheim en daar stond een wish tree van Yoko Ono. We hebben er toen zelf een wens in gehangen... Het thema van ons huwelijk is ook Venetië en daarom hebben we de wish tree ook meegenomen in de ceremonie. We geven de kaartjes wanneer de mensen op de ceremonie aankomen. En we spelen dan 2 of 3 liedjes terwijl de mensen hun wens kunnen opschrijven en in de boom hangen... Veel geluk met het zoeken van een symbool! Groetjes Doei Sharon
Bedankt voor jullie reacties allemaal :) Ik denk dat de wensboom toch onze favoriet blijft. Het is niet gemakkelijk om iets te vinden maar ik denk dat dit praktisch ook best wel haalbaar is. Voor ballonnen hebben we ook al gekeken maar aangezien we voor onze viering veel volk verwachten kan dit toch aardig oplopen qua kost.
Hoi! Ik ben ook wat aan het brainstormen voor onze dienst. (Wel in de kerk, maar niet alle symbolen moeten typisch Christelijk zijn...) Ik had ook gedacht om in de kerk een witte canvas te zetten in een schildersezel (eventueel 2) en mensen een 'woord' of 'wens' kunnen opschrijven... Groetjes Lies'L