TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Gitte
28-10-2011
|
22-5-2011 18:47:31
Hallo,
Ik zou al zeker "bij deze kondig IK aan" veranderen naar wij/ we. Want jullie kondigen beide aan. De kerk zou ik toch ook vermelden want er zullen meer mensen naar de kerk komen dan naar het gemeentehuis.
Bij ons staat er"u bent van harte uitgenodigd".
Ik dacht ook dat de vrouw voor de man staat"Laura &Maurizio"
|
|
Heidi
7-7-2012
|
22-5-2011 18:48:38
Om te beginnen: je opensingszin:
Bij deze kondig ik aan, dat wij op zaterdag ...
Dit klopt niet, je moet twee keer dezelfde persoonsvorm gebruiken hé. Wat mij beter lijkt:
Maurizio & Laura
Kondigen aan dat zij op zaterdag 3 september gaan trouwen!
Waar & Wanneer :
Het Wettelijk huwelijk vind plaats in het Stadshuis van Genk, om 14u30
Het Kerkelijk huwelijk .....
(de h voor uur is geen "officieel" teken naart schijnt :))
(Kerkelijk huwelijk wordt ook meestal vermeld, vooral omdat daar meestal meer volk naartoe komt dan naar het wettelijk huwelijk ...)
Graag willen Maurizio en Laura jullie erbij op hun mooie dag, en nodigen zij u uit op hun huwelijksfeest !
Waar & Wanneer :
feestzaal Kempengalm (adres) , om 18u00.
Gelieve voor 15 augustus te verwittigen of u al dan niet aanwezig kan zijn!
(het is beter te vragen dat ze in beide gevallen verwittigen, heb ik hier al willen horen)
Nuja, dit is maar mijn visie erop hé :) je hoeft je daarom niet aan te passen :)
|
|
Sofie
28-8-2010
|
22-5-2011 19:19:12
Ik zou idd van de IK ook een wij maken. Wij hadden als eerste zin in onze uitnodiging: Op zaterdag 28 augustus 2010 staan wij om 12h45 in het stadhuis van Leuven hand in hand voor de ambtenaar van de burgerlijke stand. Dit hadden wij gekozen om met de tekst niet te stijfjes over te komen. En inderdaad de mensen uitdrukkelijk vragen om ze in beide gevallen iets te laten weten. Bijna iedereen die bij ons kwam ging ervan uit dat ze niets moesten laten weten (lees als: die hebben wij zelf kunnen opbellen) groetjes sofie
|
|
Kristien
25-5-2012
|
22-5-2011 21:17:00
Dag Laura,
Het meeste is hierboven al gezegd, maar opgepast: stadhuis, niet stadshuis!!
Groetjes,
Kristien
|
|
Isabelle
15-10-2011
|
22-5-2011 21:57:21
en misschien ook een rekening nr naast het envelopje
|
|
Evi
6-8-2011
|
23-5-2011 10:26:35
onze tekst is zo:
Op zaterdag 6 augustus geven wij elkaar ons ja-woord om 11 uur in het stadhuis te ...
Wij nodigen u uit om getuige te zijn van deze mooie dag en verwelkomen u graag om ... voor het avondfeest in ... (adres feestzaal).
Gelieve voor ... te verwittigen indien u al dan niet aanwezig zal zijn.
|
|
Fredie
26-6-2010
|
23-5-2011 11:52:26
Hetgeen ik zou veranderen : Ik of We veranderen in "Wij" (toch als dit aan het begin van de zin staat) Wij nodigen u vriendelijk uit... kan je omvormen tot : Wij nodigen u van harte uit en je kan de zin doen doorlopen i.p.v. een punt te zetten. Bijvoorbeeld zo : Wij nodigen u van harte uit op ons huwelijksfeest dat doorgaat in de feestzaal "Kempengalm" te Genk om 18 h. Of : Wij verwelkomen u graag op ons huwelijksfeest dat doorgaat in de feestzaal "Kempengalm" te Genk om 18 h. Het woord "feest" is onzijdig (het feest, niet de feest) dus niet "Deze vindt plaats..." maar Dit vindt plaats... Bevestigen is noodzakelijk voor ....(datum). Helemaal onderaan de uitnodiging worden dan de gegevens van de feestzaal vermeld : Gelegenheidsadres : "Kempengalm" - Nieuwe Kempen 16 - Genk
|
|
an
12-8-2011
|
23-5-2011 15:30:58
Ik zou het zo doen:
Maurizio & Laura
gaan trouwen!
Op zaterdag 3 september om 14.30u geven wij ons ja-woord
in het stadshuis van Genk.
We nodigen u vriendelijk uit op ons avondfeest om 18.00u
in feestzaal .....,adres,3600 Genk
Indien belet, gelieve een seintje voor 15 augustus.
M: 04/......... – L: 04/......
Cadeautip: *
|
|
an
12-8-2011
|
23-5-2011 15:33:28
Ps: ik vind een gedichtje ook altijd wel leuk. wij hebben er eentje van toon hermans.
Wij hebben ook ons rekeningnummer vermeld. Ook vermelden wij: wij hopen er een onvergetelijke dag van te maken samen met jullie, onze ouders en grootuders. Ouders en degene die het mee betalen worden effe vermeld meestal :)
Als je al kindjes hebt is het ook leuk hen jullie huwelijk aan te kondigen.
zo, hopelijk ben je er iets mee :)
|
|
an
12-8-2011
|
23-5-2011 15:34:52
en is het stadhuis of stadshuis??? hmm effe op google checken, als leerkracht zou ik dit moeten weten :p ik denk ook stadhuis
|
|
laura
3-9-2011
|
26-5-2011 15:59:34
Merci voor de opmerkingen!
Alleen weet ik nog niet hoe ik het moet doen met de vermelding van de gemeente en kerk?
Veel mensen gaan mss willen komen kijken, ze zijn vrij! Maar eigenlijk hebben we liever een mooie viering onder de dichte familie! Hoe zou je het fomuleren! Ze mogen erbij zijn maar niet iedereen!!
Nog tips zijn dus nog altijd welkom:
Verbeterde versie:
Laura & Maurizio
Kondigen aan dat zij op :
zaterdag 3 september om 14h30 trouwen gaan.
???
Wij verwelkomen u graag op ons huwelijksfeest dat doorgaat
in de feestzaal "Kempengalm" te Genk om 18u00.
(Nieuwe Kempen 16 - 3600 Genk)
Gelieve voor 15 augustus te verwittigen indien u al dan niet aanwezig kan zijn. M: 04/......... – L: 04/...... + vermelding email
Cadeautip: *
|
|
|
|
Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart.
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Toffe kaarten, die hartjes raken
in Herentals |
Originele trouwkaarten van CartaRosa
in Brasschaat |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires
in torhout |
|