Terug naar overzicht
ik denk da dat relatief goedkope kaartjes zijn da je gevonden hebt. ik heb al eens gekeken (veel te vroeg) maar ik vond er de goedkoopste van 1.70€ zonder druk werk. waar heb je zo'n goedkope kaartjes gevonden???
Bij Sable Blanc in Tremelo.
Beste Sofie Ik denk dat een dresscode well done is hoor... Wij hadden overlaatst een huwelijk van vrienden en daar stond duidelijk op dat het in stadskledij moest zijn... Zeker nu met het internet kunnen de mensen toch wel snel even googlen wat het wil zeggen en wat er van hun verwacht wordt (je moet dus niet echt de etiquette kennen om dat te weten te komen...) Dus als je schrik hebt dat ze zo zouden komen opdagen, zou ik het toch even vermelden. Ik vind het meestal fijn als dat er op staat. Zo weet je ook duidelijk wat er van je verwacht wordt en ben je niet under- of overdressed.
Hoi Sofie, Wij wilden ook eerst voorgedrukte kaartjes nemen en zijn toch maar eens gaan vragen wat het zou kosten. En idd. de prijs per kaartje valt nog mee vind ik ook wel, maar daar moeten misschien nog drukkosten bijkomen (en als je zilver of gouden inkt nodig hebt, loopt dat al snel op). Wij hebben er dan voor gekozen om ze zelf te maken in Publisher. Uiteindelijk hadden wij voor 70 euro onze 50 uitnodiginen met enveloppe (1,4 euro per uitnodiging met enveloppe dan wel). Het is ook een beetje kijken wat je er aan uit wil geven natuurlijk.Een dresscode moet je voorzien als jij dat wil denk ik. Ik stoor me er niet aan als er opstaat 'stadskledij' of zoiets. Als je nu voor een thema gaat waarbij sommigen mensen nog naar de winkel moeten (en dan heb ik het niet over de familie of getuigen want die gaan meestal wel) bijv. groen, wit-zwart,... weet ik niet of iedereen dat doet.groetjes
dag Sofie, ik heb hier tijdje geleden een soortgelijke vraag gelanceerd (je moet maar eens via zoekfunctie 'cocktailkledij' intikken en je leest de reacties). Ook wij hebben zoals een aantal andere bruiden hier graag dat mensen een béétje moeite doen en idd niet in jeans of jogging afkomen. Zelf vind ik zoiets vanzelfsprekend maar je mag er niet vanuit gaan dat dat voor iedereen geldt, we hebben allemaal ons eigen referentiekader voor zo'n soort zaken. We wilden eerst cocktailkledij zetten maar rondom mij hoorde ik dat de familie allemaal dacht dat ze in het lang moesten komen of iets duurs moesten kopen (nochtans is cocktail is gewoon korte jurk en zelfs in H&M zag ik er van 35 euro hangen die perféct zouden zijn en nadien nog doorgedragen kunnen worden) dus gaan we dat toch maar niet doen en gaan we er 'wedding chique' of 'glamoureus feestelijk' opzetten. Ik las hier deze week het ongelooflijke item over de witte kanten bustierjurk en de reacties daarop, de kans is daardoor toch groot dat ik er nog aan toevoeg 'all but white'. zoals katrien zegt : ik weet zelf ook graag wat er verwacht wordt als ik ergens naartoe moet. Wij kregen vorige week een uitnodiging voor een trouwfeest en daar staat alleen op 'vanaf 18hr'. We hebben bijgevolg géén idee wat de bedoeling van het feest is, en of het alleen dessert is of ook met eten of gewoon een fuif en dus heb ik geen flauw gedacht wat voor soort kledij er verwacht wordt. Dat is lastig vind ik zelf.