Terug naar overzicht
Hey Filipa, wij hadden niks voorzien voor kindjes en ergens maar goed ook want er waren helemaal geen kindjes op onze trouw. Ligt waarschijnlijk ook aan het feit dat we op een vrijdag trouwden. Ik zou zeggen denk eens na of je denkt dat er kindjes zouden komen of niet. Wij dacht van niet, en overweegden ook om toch iets te voorzien door alle berichtjes hier. Uiteindleijk zijn we heel blij dat we dat niet gedaan hebben, want er waren ook geen kindjes. Ik zou dus zeggen denk na of er zouden zijn of niet en indien je denkt van niet, zou ik niks voorzien. Is ook geen must dat er iets is voor de kindjes...(Je kan bijvoorbeeld ook bellenblazers voorzien voor naar buiten gaan, dat is iets dat gaat voor volwassenen en kinderen... Kan mooie foto's opleveren en dan heb je toch ietsje voor aan de kindjes mee te geven.) groetjes,Kirsten
Ik sta wel in het onderwijs (toen zelfs in 2 klassen) en heb véél kindjes in de familie, dus hadden ook veel zakjes voorzien (100). De overschot (een stuk of 30 zakjes) had ik in een kleiner mandje aan het gastenboek gezet 's avonds zodat er gasten met kindjes die niet aan de kerk waren nog eentje konden nemen. Mijn collega woont naast de kerk en die bracht de mand voor ons mee, maar je kan die idd ook de dag voordien al afgeven op de pastorij of in de sacristie zetten. Vraag dan wel expliciet dat ze dit op de dag zelf ergens in het voorportaal zetten, zodat je in het naar buiten gaan, de mand gewoon kunt meenemen. Mijn collega had dat ook zo gedaan aan het begin van de viering.
Oh ja, als je een ceremoniemeester zou hebben, kan je dat ook aan hem vragen! ;-) Maar die hadden wij dus niet...
Hey, ik heb voor alle zekerheid 20 cadeautjes voorzien. Maar heb alles bij de ava gehaad zodat ik zeker was dat het niet te duur zou zijn (zo'n confituurpotje met klep uit de oude tijd met snoepjes in, strikje rond en hartje opgekleefd). En als ik potjes op overschot heb, gebruik ik die gewoon in de keuken. Het is tegenwoordig in alle sterrenzaken mode om in zo'n potjes een hapje te serveren ;-)) Ik denk dat ik het samen met de bloemen de dag voordien naar de kerk breng. Ofwel geef ik het op de dag zelf aan de ceremoniemeester. Anders riskeer ik misschien van het vergeten te geven. Ik verwacht ook niet veel kindjes, maar bij onze receptie hebben toch hier en daar wat mensen gevraagd of het niet stoorde als ze kun kindje(s) meebrachten. In de veronderstelling dat zij naar de mis komen, kunnen er toch een paar kids aanwezig zijn. Maar meer als 20 verwacht ik er toch zéker niet.
Wij gaan er 50 voorzien, bellenblazers met daaraan een zakje met snoepjes... Een vriendin van mij (ook de mama van een bruidskindje) zal ceremoniemeester spelen die dag en ik vraag aan haar om dat dus mee te brengen... Succes Sharon
Ik heb er 70 voorzien... Wonen in een straat waar al 40 kinderen wonen en in de familie van mijn verloofde zijn kant, hebben er al veel neven en nichten kinderen... Zou niet willen dat daar een arm prutske zou staan die niets meer heeft omdat alles weg is. Wij gaan het ook doen zoals Veronique, de overschot zetten we bij de bedankingen voor de volwassenen, en we geven nog ééntje mee met de ouders waar de kids niet van aan de kerk zijn geweest. Wij hebben bij AVA zo'n plastiek bol gekocht met smarties (in de kleuren van onze uitnodiging) en daarin nog een dierenstempel gestoken.