Nu Online
Momenteel zijn er 585 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kindjes van de klas op receptie nadien

23-5-2011 8:51:00
Hallo allemaal,

zaterdag was het schoolfeest bij ons en een collega is zo vriendelijke geweest om aan al mn kls hun ouders te laten weten dat ik zaterdag trouw. Ik was van plan dit morge in het schriftje te schrijven. Maar ben al blij dat zij het even gedaan heeft.
Enkele ouders zouden graag willen komen kijken zaterdag; GRaag zelfs! Maar ik ben er niet op voorzien en vroeg me af of ik nu zaterdag iets moet geven aan de kerk (kans is zelfs dat er sommige naar gemeentehuis komen ipv kerk). Maar ik geef de maandag nadien zowiezo aan al de kindjes van mijn klas een presentje.

Dan was ik aan het denken... een maand later houden wij nog een receptie voor vrienden en kennissen die we niet uitgenodigd hebben op ons feest. ZOals collega's van onze ouders, vrienden van verenigingen,....
Nu vroeg iemand me zaterdag of ik de kindjes van mn klas en hun ouders ook zou uitnodigen? Nu ok ik wil dit gerust doen maar als je dan even telt... (neem nu dat ze allemaal komen e, zal zowiezo ni zijn, maar ik neem het zekere voor het onzekere)
25 kindjes, met elk 2 ouders, broers en zussen die in het gezin zitten.... kom ik aan 100 man! Veel te veel.
Of zou ik het zo doen? Beste Tim (fictieve naam), graag nodig ik jou en je mama en papa uit voor de receptie op... juli................. Dan kan ik max 3 personen per kind telle, dus kom ik tot max 75 personen. Sommige mensen op vakantie, andere die al andere plannen hebben... ik schat op 50 personen dat dan zouden komen, als ze bereid zijn hun andere kinderen bij een oppas/grootouders,... te zetten.

Raad nodig, help!

Samenvatting:
vraag 1: moet ik nog iets extra voorzien voor bij de kerk af te geven als ik de maandag nadien aan iedereen zowiezo iets geef
vraag 2: zou ik hun en hun ouders uitnodigen op de After Wedding Drink receptie een maandje later? En hoe pak ik het aan, met broers/zussen...

Alvast bedankt allemaal!
Een bruidje die vandaag thuis zit (vrije dag op school) en dus zoveel te doen heeft vandaag haha

Sara
28-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1198

vanessa
2-7-2011
 Meld misbruik23-5-2011 9:25:10

Ik sta ook in het onderwijs (2de leerjaar). Ik geef de kinderen aan de kerk een snoepzakje, maar wij trouwen in de vakantie, dus kan ik nadien in de klas niets meer geven.
Als je aan iedereen in de klas iets geeft zou ik aan de kerk niets meer geven. Maar misschien komen er ook kindjes van de familie, vrienden naar de kerk. Als je die kindjes iets geeft, vind ik wel dat je voor de kinderen van de klas iets moet voorzien, anders gaan er traantjes vloeien.

Ik zou de kindjes met hun ouders nu niet meteen vragen voor de receptie. Misschien kan je de maandag na de trouw in de klas een mini-receptie geven voor je klasje en bijvoorbeeld aan de ouders een briefje meegeven dat ze tussen 3 en 4 uur (of zo) in de klas mogen langskomen voor een drankje en een hapje.
Als je directie dit ziet zitten natuurlijk.

Veel plezier ermee!

Gitte
28-10-2011
 Meld misbruik23-5-2011 9:42:42

Ik zou ook iets voorzien aan de kerk/gemeentehuis . Ik weet niet hoe oud de kindjes zijn maar bij een vriendin waren enkel de kindjes uitgenodigd en een collega leerkracht hield hen in de gaten. Want inderdaad 25 kids en dan de rest van het gezin,waar trek je de grens dan.

Emily
26-5-2012
 Meld misbruik23-5-2011 10:21:51

Ik ben zelf toen ik klein en jong was ;-) (3e leerjaar), uitgenodigd in de kerk en op de receptie nadien van mijn juf toen. Dat was alleen met de kindjes van de klas, geen ouders erbij. Wij hebben toen iets voorgedragen in de mis en dan nadien op de receptie nog een hapje gegeten. Ik ben het nooit vergeten (ok, mss omdat mijn juf trouwde in een sneeuwwitje-kleed), ik vond het toen net leuk dat dat alleen met de kindjes was! Mijn ouders hebben mij toen met de glimlach afgezet en komen halen.

Dus ik zou gewoon enkel de kindjes vragen!

Sara
28-5-2011
 Meld misbruik23-5-2011 10:41:01

Enkel kindjes vragen vind ik precies wel wat moeilijk omdat ik dan ook meer wat oppas ben om het cru te zeggen. En ik ga niet continue tijd hebben om met hun naar het toiletje te lopen enzo. Daarmee dat ik er zo verveeld mee zit, wat ga ik erme doen.

Ik wacht nog enkele reacties af, maar alvast heel hard bedankt voor jullie mening!!

Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik23-5-2011 11:46:29

Hey Sara,

Ik sta niet in het onderwijs, dus dit is een reactie van een buitenstaander :
- Vraag 1: als je voorzien had om de maandag iets in de klas te geven aan alle kindjes, dan zou ik dit zo houden / sommige kindjes zullen door het werk of zo van hun ouders niet kunnen komen, terwijl ze dat misschien wel hadden gewild en misschien kan dat dan even voor klein verdriet zorgen als ze verhalen horen van andere kindjes die wel zijn geweest en iets hebben gekregen etc. / op die manier hoef je je ook geen zorgen te maken in hoeveel geschenkjes je moet voorzien hetzij aan stadhuis hetzij aan kerk
- Vraag 2: als je ze wil vragen op je receptie in juli, dan zou ik alleen de kindjes vragen / misschien zijn er een paar jonge mensen of collega's die met plezier even naar de kinderen kunnen omzien? / zelfs al betaal je enkele 'oppassen' hiervoor, dan nog zal het financieel minder zwaar doorwegen dan dat je ouders en zo erbij moet vragen...

Hopelijk raak je er snel uit !

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik23-5-2011 11:48:15

Ik zou ook iets voorzien aan de kerk voor de kinderen die komen. In de klas kan je op maandag dan nog een klein receptietje of zo voorzien. Ik zou het niet achteraf doen op de andere receptie, want daar zullen ook andere mensen aanwezig zijn en dan kan je weinig aandacht schenken aan je kleine rakkers.

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik23-5-2011 12:04:55

Mijn zoontje zijn juf is vorig jaar getrouwd (1ste+2de kleuterklas). Wij hadden een briefje van de directie om ons uit te nodigen voor de mis (de kerk is tegenover de school), de kindjes hadden een liedje geleerd (was een verrassing voor de juf, ze hebben dat tijdens de "turnles" gedaan). Toen de juf buiten kwam, waren er voor alle aanwezige kindjes snoepdoosjes.
Op maandag heeft de juf dan nog een keer in de klas getracteerd met cake voor al haar kindjes en elk kindje heeft een bedankkaartje met foto van de juf en haar man gekregen.
Ik vind dit een budgetvriendelijke manier om alle kindjes te betrekken en zeker meer dan genoeg. Het is echt niet nodig om alle kindjes met hun ouders uit te nodigen op een receptie, niemand verwacht dat!

an
12-8-2011
 Meld misbruik23-5-2011 15:22:57

Heey,

Ik ben ook leerkracht :) Ik doe constant interims dus om al de kids uit te nodigen is geen optie, dan zit ik al aan 300lln ofzo :)
De kids die naar de kerk/gemeentehuis komen zou ik een snoepje of dergelijke voorzien met een klein kaartje aan met jullie namen en de dag. Als je terug gaat werken, zou ik een mandje laten rondgaan met wat snoepjes in zodat iedereen nog iets heeft :) Je kan er mss dan nog een drankje aanbieden ook in de klas? Zo heeft iedereen er toch iets aan gehad :) En uiteindelijk ook niet zo prijzig. Ik zou persoon nooit geen ouders en leerlingen vragen voor een receptie, vind ik iets te persoonlijk. Ook voor "achterklap" ed te vermijden. Veel succes verder nog!

groetjes

Penny
20-7-2011
 Meld misbruik24-5-2011 10:47:46

Mijn dochter haar juf is zaterdag getrouwd en wij hadden een stiekem briefje dat we aan de kerk moesten staan (voor diegene die konden). Er waren bloemetjes voorzien voor alle kleurtjes en de juf heeft elk kindje een bedankje gegeven.
Gisteren op school is er dan nog gevierd met cake en chocomelk.
Vond dit een geweldige belevenis voor de kinderen.
Voor ons moet er niks gedaan worden...

Succes met de grote dag!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...