Terug naar overzicht
Ann;hier staan er heel wat op veel leesplezier!http://www.echtverbonden.nl/index.php?p=gedicht
Wij hebben: Ik heb je naam in het zand geschreven,maar de wind heeft hem uitgeveegd.Ik heb je naam in een rots geschreven,maar de regen heeft hem weggespoeld.Dan heb ik hem in mijn hart geschreven en daar zal hij voor altijd blijven staan.
Hoi hoi!! Wij hebben: Als je echt van iemand houdt, Iemand alles toevertrouwt, Eén die echt weet wie je bent, Ook al je zwakke plekken kent.Die je bijstaat en je vergeeft, Eén die “naast” en “in” je leeft, Dan voel je pas wat leven is, En wat liefde geven is. …Toon Hermans GroetjesAnnelies
Wij hebben ... LIEFDE zij was er ineens geheel onverwacht en zij was de wereld de dag en de nacht de lach die ze lacht is al bijna een kus ze past in mijn armen het sluit als een bus ik hou van je, hou van je stamel ik zacht dat is de liefde ze komt onverwacht je kunt haar niet zoeken niet vragen niet wenken niet organiseren en ook niet bedenken ze is er ineens geheel onverwacht en zij is de wereld de dag en de nacht (Toon Hermans)
LIEFDE
zij was er ineens
geheel onverwacht
en zij was de wereld
de dag en de nacht
de lach die ze lacht
is al bijna een kus
ze past in mijn armen
het sluit als een bus
ik hou van je, hou van je
stamel ik zacht
dat is de liefde
ze komt onverwacht
je kunt haar niet zoeken
niet vragen niet wenken
niet organiseren
en ook niet bedenken
ze is er ineens
en zij is de wereld
(Toon Hermans)
Wij hebben hetelfde als Annelies!
Wij hebben: Kome wat kome mag zolang jij leeft is het voor mij dag
Wij hebben het gedichtje "Ja" van K. Schippers:"Ik heb je lief zoals je somsgelijk een gouden zomerdag bentnee nee neeik heb je lief zoals je bentnee neeik heb je lief zoalsneeik heb je lief "
wij hebben: Ons ja is een ja. Ons ja is geen ... ja maar. Ons ja is geen ... misschien, niet afhankelijk van de omstandigheden. Geen proberen. Ons ja is geen ... nu ja. Ons ja is een ja tegen elkaar, zoals we zijn en zoals we willen worden
Ons ja is een ja. Ons ja is geen ... ja maar. Ons ja is geen ... misschien, niet afhankelijk van de omstandigheden. Geen proberen. Ons ja is geen ... nu ja. Ons ja is een ja tegen elkaar, zoals we zijn en zoals we willen worden
Ik hou van jou. Hou jij van wat niet kan. Hou jij van je capaciteiten, ik van je gebreken. Jij van je trots, en ik van hoe die zich kan breken in mijn armen. Jij van je moed. Ik van je zwakte nu en dan. Hou jij van de toekomst. Ik van wat voorbij is gegaan. Hou jij van de honderd levens die je wilde leven. Ik hou van dat ene dat is overgebleven. En hoe je daarom zo ver weg kunt zijn dicht tegen me aan. Ik hou van wat is. Jij van wat zou. Hou jij van mij. Ik hou van jou. (Herman de Coninck)
Ik hou van jou. Hou jij van wat niet kan.
Hou jij van je capaciteiten, ik van je gebreken.
Jij van je trots, en ik van hoe die zich kan breken in mijn armen.
Hou jij van de toekomst. Ik van wat voorbij is gegaan.
Hou jij van de honderd levens die je wilde leven.
Ik hou van dat ene dat is overgebleven.
En hoe je daarom zo ver weg kunt zijn dicht tegen me aan.
Ik hou van wat is. Jij van wat zou.
Hou jij van mij. Ik hou van jou.
(Herman de Coninck)
Wij hadden hetzelfde als Deborah!
Hoe ongelooflijk is het toch van in heel die massa, net die mens te ontmoeten,met wie je voorbestemd bent samen verder te gaan. Die éne, die je begrijpt, je doet lachen en huilen, je neemt zoals je bent, die je vriend blijft, wat er ook gebeurt.
Hoe ongelooflijk is het toch van in
heel die massa,
net die mens te
ontmoeten,met wie je voorbestemd bent samen
verder te gaan.
Die éne, die je begrijpt,
je doet lachen en huilen,
je neemt zoals je bent,
die je vriend blijft, wat er ook gebeurt.