Nu Online
Momenteel zijn er 296 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Stress

23-5-2011 21:01:46
Nog bruidjes die toch nog even moeten wachten en keiveel stress hebben? Allé keiveel is misschien overdreven, maar toch veel meer dan eerst.
- Ik moet nog zeker 5kg afgevallen, ben bijgekomen nadat ik het kleed gekozen heb...
- Mijn oma wil niet komen, ze is al 87 en ziet de afstand niet meer zitten...
- Het afgelopen jaar zijn er veel familieleden gestorven en ik mis ze gewoon en zeker in aanloop naar onze trouw
- Ik vind niet genoeg lezers voor in de kerk. Enkel mijn zus wil lezen, voor de rest echt niemand van de suite. Wat ik persoonlijk wel een teleurstelling vind. Ik zou het een eer vinden om in iemand zijn huwelijksviering te mogen lezen, maar blijkbaar voelt niet iedereen dat zo aan.
- Mijn vriend wil duiven en we hebben ze ook besteld maar ik heb wel schrik dat ze gaan smossen op mijn kleed.
- We nemen door financiële redenen geen ceremoniemeester, hopelijk redden we het zonder!
- De bevestigingen lopen heel traag...
- Ik moet dringend gaan beslissen wat voor kapsel ik wil en ik kan maar niet beslissen...
Pfff, hopelijk lost het zichzelf snel op!

Groetjes, Claudia

Claudia
12-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 953

Sofie
12-8-2011
 Meld misbruik23-5-2011 21:13:53

Hey,

Ik trouw op dezelfde datum en begin nu ook wel wat stress te krijgen.
Ben volop op zoek naar een kapster aan huis (die betaalbaar is!)
Heb ook totaal geen idee wat voor kapsel ik wil...

ja niet iedereen is happig om voor een groot publiek te spreken he. Mijn vriend is volgende maand getuige van een vriend die trouwt en ze hebben hem ook gevraagd om iets voor te lezen in de kerk maar dat zag hij helemaal niet zitten :-)

We proberen het ook wat simpel te houden om redenen van budget en praktische regelingen...

Zijn jullie uitnodigingen dan allemaal al afgegeven? Wij hebben nu ongeveer de helft uitgedeeld geloof ik.

Sofie
4-2-2012
 Meld misbruik23-5-2011 21:16:06

Dag Claudia,

Je hebt nog drie maanden om die vijf kilo kwijt te raken, dat lukt heus wel. Indien je je alleen niet sterk genoeg zou voelen, kan je misschien hulp inroepen van de Weight Watchers? Heb ik vroeger ook gedaan, ik verloor er tien kilo mee. In groep voel je je sterker dan alleen!

Wat je oma betreft, ik snap het helemaal. Mijn grootouders komen wel, maar 't is ook al een heel 'gepermiteer' geweest omdat ze dat allemaal nog op hun leeftijd moeten doen... Ze willen alvast niet mee op de bus met de suite, want daar zijn ze helemaal te oud voor..

Wat de duiven betreft, daar zou ik niet te lang wakker van liggen: ze vliegen onmiddellijk weg als je ze loslaat, 't zou moeten lukken he!

De lezers voor de kerk.. Dat vind ik echt jammer. Je bewijst er iemand een dienst mee en 't is inderdaad een eer om dat te mogen doen! Heb je geen vriendinnen, nichtjes of collega's die willen lezen? Bij mij wil ook niemand uit de suite lezen, zelfs onze ouders niet, daarom neem ik (goede) collega's en vriendinnen.

Kop op meisje, 't komt wel goed. Stress is volgens mij zo normaal als ademen!

Groetjes,

Sofie

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik23-5-2011 21:32:19

Ja, ik moest het even kwijt denk ik.
De uitnodigingen hebben wij enkel de suite uitgedeeld. Vooral omdat mijn familie heel ver weg woont en dan ook nog eens redelijk verspreid.
Ik ben via een diëtiste bijna vijftig kilo afgevallen, maar ik jojo veel. Dan weer twee eraf, dan weer drie erbij... Het is wel lastig, maar jullie hebben gelijk ik heb nog wel even. En hopelijk is het vocht dat er snel afgaat hé!

Ja met de lezers vind ik echt lastig! We trouwen op een vrijdag dus veel collega's gaan er zowiezo niet komen. Van mijn familie weet ik het dus ook niet goed, vooral omdat ze dus zo ver wonen. Mijn vriend zijn familie daar komen wel enkele mensen van, maar mijn vriend gaat er nog eens over nadenken wie of wat... Mijn zus gaat de eerste lezing lezen en dan hebben we nog één persoon nodig voor de tekst bij de huwelijkskaars en één of twee mensen met de voorbede.

Mijn grootmoeder heeft dan afgezegd, ook al een oom die dan op vakantie is... Het zijn toch ook de overlijdens die bij mij zwaar doorwegen en dan alles erbij natuurlijk! Mijn schoonzus is dan acht maanden zwanger en heeft nu al gezegd dat ze niet mee gaat op fotoshoot maar dan gaat rusten... (we gaan met heel de suite op fotoshoot, enkele foto's samen en dan gaat de suite iets drinken terwijl wij verder foto's gaan nemen) Het is gewoon even alles bijeen denk ik. Ik regel voornamelijk alles, en ik hoop gewoon dat het niet in de soep gaat lopen of dat we iets vergeten zijn of ...

Ik hoop gewoon dat alles goed komt!

Isabelle
15-10-2011
 Meld misbruik23-5-2011 22:49:04

Claudia,
alles komt goed. Je hebt engelbewaarders die daarvoor gaan zorgen.

Het is jammer dat die mensen er niet bij kunnen zijn, dat blijft zwaar, maar ik ben er zeker van dat ze stuk voor stuk zouden willen dat jij een prachtige dag hebt. Probeer een mooi moment te vinden om hen te gedenken, maar verder is het zeker en vooral een dag van vreugde.

vriendinnen/vrienden die kunnen voorlezen? een meter of peter?

die 5kg lukt echt wel, en stel dat het niet lukt, dan nemen ze je kleed een beetje uit en zie je er zeker nog altijd geweldig uit. Ok, niet wat je nu wilt en niet waar je voor moet gaan, maar ook niet hét belangrijkste punt van de dag!

maar ik snap het hoor, soms is het zo veel tegelijk he!
veel succes ermee!

frida
6-2-2010
 Meld misbruik24-5-2011 7:39:45

He,

Kop op nu de moed niet laten vallen. je zal zien alles komt goed ook al duurt het soms naar u zin te lang.
Misschien een idee ( heb het zelf ook gedaan) waarom leest je zelf ook niet in de kerk?
Mijn ventje wist wel dat ik iets ging voorlezen maar niet wat!!!!

Groetjes uit de Vlaamse Ardennen

Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik24-5-2011 7:51:26

Dag Claudia,

Alles komt goed!!! Bij mij nog 59 dagen op de teller, en:

- ik moet mijn lingerie en juweeltjes nog altijd kiezen
- ik heb mijn pas nog niet gedaan dus heb ik de schoenen onder de jurk niet kunnen passen en dus heb ik ze ook nog niet gekocht, ik heb heel moeilijke voeten en dat gat wat worden om ze in te lopen !:-)
- wij nemen door financiële redenen ook geen ceremoniemeester, we hebben wel aan een vriend gevraagd om een oogje in het zeil te houden de dag van onze trouw en te zorgen dat alles goed loopt, en nu vertelt hij ons doodleuk dat hij de nacht voor ons huwelijk naar tomorrowland gaat en dus waarschijnlijk niet zo wakker zal zijn op onze dag
- wij moeten de kleren voor de bruidsjongen nog kiezen (meisje hebben we al)
- Ik moet nog mijn boeket en de corsages kiezen en gaan bestellen
- Ik ben aan het wachten op een document uit Portugal die vervolgens vertaald moet worden, als het er niet snel is, krijg ik problemen met het gemeentehuis (maar zal wel in orde komen) ....

Aaaarghh! En dan ook wachten eh, veel afwachten... een paar maand geleden waren we altijd aan het regelen, nu is het eerder wachten. Wachten tot de trouwringen er zijn, wachten tot mijn trouwjurk er is, wachten tot hij zijn kostuum nog mag gaan passen... de bevestigingen lopen ook zo goed als niet binnen (de meeste mensen veronderstellen dat ze enkel iets moeten laten weten indien ze niet komen, terwijl er op onze uitnodiging duidelijk staat "gelieve uw komst te bevestigen" ... ik krijg het er benauwd van dat mensen de uitnodiging nog niet eens deftig lezen...

Dus zoals je ziet: je bent niet alleen! :-)
Groetjes en veel moed nog, het is er bijna!
xxx

renske
12-8-2011
 Meld misbruik24-5-2011 8:59:48

ook hier al stress :-(
ken al die "gevoelens" ook een beetje ik mis ook veel overledenen ,
mijn vriend wil ook duiven hij wil duivenmelker worden gaat nog veel helpen bij zijn oude buurman die duivemelker is maar ik heb dus ook bang van zo een beestjes en dieje kak mag er niet aan denken dat het op men jurk is!
de genodigde gaan hier ook maar traag ook al dacht ik dat er meer mensen intresse hadden en stonde te popelen voor ons huwelijk dus laat je toch snel iets weten ? en na way ik bel nadien naar niemand! niet gebelt ofzo niet binnen! het staat duidelijk genoeg op de uitnodiging dat ze moeten bellen!

Selena
18-6-2011
 Meld misbruik24-5-2011 9:20:40

Hey Claudia

Ik zal u van uw stress afhelpen! Ik heb nog maar 24 dagen te gaan en ik heb totaal geen idee hoe ik mijn haren wil doen!!!! Dus geen paniek je hebt nog ruim de tijd daarvoor.
De duiven hoe je maar heel goed voor je zodat er niets op je kleed kan komen!
Zijn er geen vriendinnen in de buurt die graag willen lezen? Ik heb maar 2 lezingen dus dan is het zoeken ook niet zo moeilijk...
De bevestigingen lopen altijd traag, de laatste weken zullen ze pas echt in gang gaan schieten :)
Alles komt goed! Kop op!
Succes

rafa
6-5-2011
 Meld misbruik24-5-2011 9:36:35

dames, dames niet zoveel stressen, gewoon genieten, uiteindelijk valt alles in zijn plooikes..

wat de lezers betreft, wij hebben ook vrienden genomen, ale mijn en zijn zus en mijn nicht, en dan mijn 2 vriendinnen en zijn beste vriend... en die deden dat met plezier omda zij sowieso aanwezig gingen zijn op onze mooiste dag..
degene die echt willen nemen die dag sowieso verlof, dus mss toch eventjes polsen bij vrienden ofzo...

en wij hbb ook gewerkt zonder ceremoniemeester, en het is allemaal met glans verlopen... je moet een beetje op je eigen organisatiegevoel vertrouwen,

succes nog

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik24-5-2011 9:46:04

hey,

Is inderdaad een vervelend gevoel als je jou overstelpt voelt door stress... Maar alvast proberen tot rust komen... alles één per één....

Zonder ceremoniemeester zal het zeker ook lukken...!!! Alvast een portie zen gestuurd van Ellen!!

Kga mee duimen voor u dat alles op zijn plooien valt.

Groetjes en een kalmerende knuffel van Ellen

Melodie
4-6-2011
 Meld misbruik24-5-2011 9:55:43

Hoi Claudia,

niieeeeet panikeren, je hebt nog tijd zat! (trust me, met tien dagen op de teller zit ik met serieuze vapeurkes en wou ik maar al te graag dat ik de tijd kon terugdraaien!).

Ik ben twee maanden geleden gestart met een proteïnedieet en ben hierdoor meer dan 5 kg afgevallen.
Wat de lezers betreft. Bij ons leest van de suite enkel mijn getuige. Voor de rest hebben we eerlijk gezegd niet eens iemand gevraagd of ze het wouden doen. Bij ons lezen alle nichten en een neef. Veel jeugd dus.

wat het gebrek aan ceremoniemeester betreft. Het is gewoon belangrijk een goede planning op te stellen waar je per locatie de adressen bij zet en die aan je suite geeft. Zodat iedereen op elk moment van de dag perfect weet waar hij moet zijn, zonder dat ze jou moeten lastig vallen. Als je trouwt voor de kerk, kan je hen op voorhand ook best laten weten wie waar komt te staan bij het binnengaan. Voor de rest zorgen dat de details goed opgevolgd worden (huwelijkskaars, trouwringen, cadeautjes kindjes als die er zijn,...). Dan komt dat zeker in orde, niet panikeren. Het vergt gewoon wat organisatie.
wat de duiven betreft, dit zullen zeker mooie foto's opleveren!

en je kapsel, ik ben ondertussen ook al een paar keer langs geweest bij de kapper om het echt goed te hebben (wou graag krullen en ze hebben nu al eens krullen gefohnd, krullen via krultang gedaan en krullen ingedraaid... is kostelijk maar geniet maar 't beste wat je kan doen is ervan genieten).

en last but not least, de reply's... met nog tien dagen op de teller, moeten wij voor de receptie ook nog van een heleboel mensen de bevestiging weten... en deadline was 10 mei! Maar geloof me, die mensen gun ik niet meer dan 5 minuten tijd op de receptie ;-).

Succes met de voorbereidingen en niet panikeren! Als je geen lezers vind, jij en je bruidegom kunnen eventueel ook iets lezen. Is ook altijd mooi voor de foto's! 

Gitte
28-10-2011
 Meld misbruik24-5-2011 10:33:08

Claudia,
Wij nemen ook geen ceremoniemeester hoor! Ik heb er het volste vertrouwen in dat het ons ook zonder lukt! Ik zou inderdaad ook vrienden laten lezen,zij zullen dat met veel plezier voor jullie doen. Voor de overledenen die je zo hard mist kan je in de kerk kaarsjes aansteken. Die 5 kilo komt wel in orde,van de stress alleen al zal je nog wel wat afvallen. Je kan ook 1 maaltijd vervangen door een shake als je dan geruster bent.
Bij ons gaan de grootouders wel mee maar mijn toekomstige zijn zussen komen alleen naar het feest omdat ze de kinderen niet een dagje van school willen houden(vrijdag),ja wij vinden dat niet kunnen maar hebben geen zin om ons daarover druk te maken.
Probeer alles wat te relativeren en het komt allemaal dik in orde!
Qua kapsel,laat de kapper wat dingen proberen en misschien dat je vriend dan wel zegt wat hij het mooiste bij jou vind.
Van de duiven zou ik geen schrik hebben,je houdt ze voor je en laat ze vrij snel terug los.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...