Nu Online
Momenteel zijn er 266 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

101 redenen...

25-5-2011 9:52:28
Hoi bruidjes,

Ik krijg een punthoofd van de "101 redenen.." Ik ben dus aan het brainstormen over 101 redenen waarom ik van mijn verloofde hou, ik wil graag zo'n boek zelf in elkaar knutselen met op elke pagina een reden waarom ik van hem hou en dan een foto of een tekst, of een afbeelding, die daarbij past.
Begrijp me niet verkeerd, ik hou degelijk wel van hem , maar... 101 redenen? ik kan er niet op komen!
Ik zit nu aan 50 en heb al hard moeten nadenken. Ik weet dat er hier bruidjes zijn die dit gedaan hebben voor hun aanstaande... is er iemand bereid om de (niet al te persoonlijke) redenen die jullie daarin vermeld hebben, door te mailen?
Of gewoon hier neerschrijven zodat er in de toekomst nog andere bruidjes daar baat bij hebben?
Of zijn er hier misschien bruidjes die dit niet doen, maar toch enkele leuke ideeën willen vermelden?

Alvast bedankt!
Een-bruidje-die-vanmorgen-duidelijk-teveel-vrije-tijd-genomen-heeft-en-die-eigenlijk-beter-terug-aan-haar-vertaling-zou-beginnen

Filipa

Filipa
23-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 38 | Gelezen: 1715

Penny
20-7-2011
 Meld misbruik25-5-2011 9:57:22

Is eigenlijk wel een schitterd en romantisch idee...
Ga der eens over nadenken terwijl ik eigenlijk ook aan't werken ben :-)
Laat je straks iets weten

groetjes

Emily
26-5-2012
 Meld misbruik25-5-2011 10:00:47

Haha ik zou dat ook moeilijk vinden zene, maar hier is waar ik opkom bij mijn ventje (natuurlijk mss niet van toepassing bij u): Ik hou van u...
Omdat ik mijn koude voeten altijd bij die van u mag verwarmen
Omdat wij altijd zo dicht bij elkaar slapen, ineen verstrengeld
Omdat jij zo lief over mijn buik wrijft als ik weer eens buikpijn heb
Omdat je minutenlang naar mij kan kijken om dan oprecht te zeggen dat ik de mooiste ben
Omdat wij de grootste knuffelaars zijn op deze planeet
Omdat je mij steeds kan geruststellen als ik weer eens het stresskonijn uithang
Omdat je mij steeeds onvoorwaardelijk steunt bij elke beslissing
Omdat je 's ochtends zo snel mogelijk de wekker afzet zodat ik niet wakker word
Omdat je nog steeds belt als je onderweg bent om te zeggen dat je van me houdt en niet kan wachten tot je thuis bent
......

Een tip is: probeer de lieve dingen of de typische dingen aan 'jullie' elke keer als het voorkomt, even neer te pennen. Zo kom je wel aan een serieuze lijst, maar erover nadenken en er dan opkomen, dat zou ik ook niet kunnen. Dus ben er alvast nu aan begonnen

hanne
3-9-2011
 Meld misbruik25-5-2011 10:22:01

Hey,

ik ben er ook aan begonnen en heb hier veel inspiratie opgedaan:

http://www.loesje.info/relaties/365_iloveyou.htm

Ik heb ze telkens verwoord zodat ze toch specifiek op ons van toepassing zijn :-)

Groetjes en succes!

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik25-5-2011 10:29:56

Hoi,

Hopen dat mijn verloofde nu niet meeleest want hij moet nog 10 dagjes wachten op zijn boek met 365 reden (eentje voor elke dag) waarom ik van hem hou.

Denk gewoon aan de kleine dingen die je gelukkig maakt hem te zien.

Enkele voorbeelde:
omdat ik in je been mag knijpen bij griezelige films
omdat je snel een plijster gaat halen als ik mn mn vinger snij (omdat ik zonder plijster zeker flauw val => kan niet tegen bloed aan mn handen)
omdat je perfect weer wat ik nodig heb
omdat je lekker ruikt
omdat ik tegen je kan aankruipen
omdat ik bij je tot rust kom
omdat ik altijd een kusje krijg als je van je werk thuis komt
omdat we samen gek kunnen doen
omdat je mn mening op prijs stelt
omdat je regelmatig je armen om me heen slaat
omdat je me feilloos aanvoelt
omdat ik je 100% vertrouw
omdat wandelen in de sneeuw elke keer weer eindigd in een sneeuwballengevecht
omdat je ben & jerry's voor me koopt
...

Sarah
8-8-2011
 Meld misbruik25-5-2011 10:36:41

Filipa,

Ik ben ook nog aan mijn boekje bezig, maar heb meer problemen met het kiezen waar ik het boekje uiteindelijk maak/laat drukken, dus als je daar een tip over hebt, hou ik me aanbevolen ;)

Wat voor mij ook helpt met de redenen is kijken naar foto's van jullie samen.. dingetjes die jullie samen gedaan hebben.. Dan groeit je lijstje wel :)

Succes!
xxx

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik25-5-2011 10:42:45

Ter info:
Ik heb het boekje bij Hema laten drukken (met kruidvat heb ik ook heel goede ervaring). In dit geval heb ik voor Hema gekozen omdat ons gastenboek een paarse linnen kaft heeft en dit kon je bij Hema in exact hetzelde kleurtje bestellen.
De afwerking was heel mooi en na bestelling kon ik het binnen de 4 dagen al gaan afhalen in de winkel (hoewel bij de levertermijn 10 werkdagen staat)

Ik ben zeer tevreden en ik hoop op een even positieve reactie van mijn verloofde als ik het boekje ga overhandigen

Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik25-5-2011 10:55:46

Amai, bedankt allemaal voor de reacties hier! Jullie hebben mij allemaal heel goed geholpen!
:-)

@Sarah en Evelien: ik ga mijn boekje niet laten drukken, maar zelf maken. Ik heb een grote foroalbum bij HEMA gekocht voor 10€ (zo een heel simpele, met linnen zwarte kaft) en daar ga ik met allemaal leuke papiertjes en foto's, witte/zilveren/gouden stift, etc op schrijven/plakken/mij amuseren :-)

Dat idee van Evelien om het bij Hema te laten drukken is ook een heel goed idee. :-) Sarah, misschien iets voor jou?

Bedankt meisjes!
Filipa

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik25-5-2011 11:19:06

filipa,

is een beetje wat wij met onze uitnodiging willen doen : 'waarom ik met Brenda wil trouwen' en vice versa. Wij zeggen het met foto's en gaan er hier en daar ook een geschreven reden tussen zetten.
Is misschien leuk idee dat ik voor hem ook deze uitgebreidere versie maak, merci voor de tip !

Ellen
17-9-2011
 Meld misbruik25-5-2011 12:39:45

Leuk idee Filipa! Zal hij wel tof vinden!
En als je niet aan 101 redenen geraakt, dan noem je je boekje anders hé: bvb 63 redenen ... :-)

Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik25-5-2011 12:41:32

@Ellen, dat is eens een goed idee zeg alleen jammer dat het boek EXACT 102 pagina's bevat... wat eigenlijk al een chance was om te vinden... nu stoppen midden in dat boek, nee, dat zie ik natuurlijk niet zitten

lilacx
17-9-2011
 Meld misbruik25-5-2011 13:26:57

Hmm, ben toch niet zo origineel als ik dacht. Blijkbaar zijn er veel mensen die zo'n boekje maken. Ik ben voorlopig gestrand op 60 maar heb nog geen boekje gekocht. Voorlopig schrijf ik alles op die me binnenschiet en volgende maand zie ik dan wel aan hoeveel ik geraak. Ik zal ze jou eens doormailen, hopelijk heb je er iets aan.

Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik25-5-2011 13:29:42

Hoi lilacx,

Bedankt dat je ze eens wil doormailen, ik zal de mijne ook al naar jou doormailen (heb er ondertussen 86!!!

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik25-5-2011 13:38:37

Leuk idee! Wanneer geven jullie dat boekje dan?

Patricia
2-6-2012
 Meld misbruik25-5-2011 13:39:12

Filipa en alle andere bruidjes in spe,

Toen ik jouw berichtje las dacht ik weer "kijk eens aan, ons creatief/origineel bruidje is weer goed aan 't werk".
Zo te zien, ben je idd niet de enige die dat doet, maar ik vind het een geweldig idee.
Dank je voor deze Topic ... ik blijf hem volgen, wie weet wat bruikbaars ik nog kan vinden .

Groetjes

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik25-5-2011 13:43:35

Claudia: Ik zal mijn boekje afgeven de avond voor ons huwelijk. Net voor ik naar mijn ouders vertrek en hij naar de zijne.
Om het "en plein publique" te geven is het voor mij toch iets te persoonlijk. Ik zou het niet aprecieren als iedereen er zomaar zou in bladeren omdat er zaken in staan die enkel wij met 2 weten en horen te weten

Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik25-5-2011 13:44:00

@Claudia, ik ga dat boekje afgeven als wij na het feest naar boven gaan (we slapen in het hotel waar onze feestzaal is). Als we te moe zijn, of als het niet uitkomt, geef ik het de dag erna 's morgens af. :-)

@Patricia, ja inderdaad ik ben niet de enige!!! Maar het is toch een leuk idee en heel persoonlijk om te geven vind ik. :-)

Sofie
12-8-2011
 Meld misbruik25-5-2011 17:01:39

Oh my god, you guys... :-)

Kweetni hoe lief! 365 lijkt me ook wel heel veel, maar wel leuk als je er effectief zo veel vindt!

Daar zou ik nu zelf nooit opgekomen zijn... Kzou het ook enorm leuk vinden om dit te krijgen van mijn vriend. Misschien een subtiele hint? :-)

Helene
14-7-2012
 Meld misbruik25-5-2011 18:19:20

hey,

ik maak men mapje met foto's en daar dan telkens een reden op.
het is voor mij meer een zoektocht naar de geschikte foto's ;-)
bij mij staan een aantal redenen rond geduld bij.
mijn verloofde heeft ontzettend veel geduld met me.
bv tijdens men zwangerschap, men goestingskes, de luiheid, vermoeidheid,...
dat ik mocht uithuilen op zen schouder bij overlijden.
dat hij er was toen ik niets kon door de keizersnede,
dat hij ontbijt haalt als ik niet uit bed geraak,
dat hij naar me toekomt als ik thuis ben van het werken en me een dikke knuffel geeft...
er zijn er velen, maar is niet steeds makkelijk.

hoe doen jullie het om dit geheim te houden? hier is dat moeilijk, wij delen namelijk de laptop!

groetjes

natje
12-5-2012
 Meld misbruik25-5-2011 19:37:35

amai das echt een super idee
zouden jullie mij eentje kunnen doormailen , kan ik juist zien wat het inhoud

groetjes

natje
12-5-2012
 Meld misbruik25-5-2011 19:38:24

ok slimme ik vergeet ik nog mijn emailadres te plaatsen

nathaliepauwels1@telenet.be

mercikes

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik25-5-2011 19:45:19

Naar mij mag je het ook altijd doormailen, ik vind het gewoon super!
claudia.vanagtmael@hotmail.com

katrien
24-9-2011
 Meld misbruik25-5-2011 19:58:36

hoi, dit is echt een super idee.
Jullie mogen naar mij ook altijd mailen: katrien.bjorn@telenet.be
Groetjes

Debbie
16-9-2011
 Meld misbruik25-5-2011 20:07:02

Ik vind dat wel een super super super leuk idee!
Geven jullie dit dan af aan jullie verloofde tijdens het feest? Of wat doen jullie er dan mee?

Voorbeeldjes mogen altijd verzonden worden naar debbie.de.raedt@gmail.com

Inge
17-9-2011
 Meld misbruik25-5-2011 23:55:40

Hmmm das idd wel orgineel voorbeeldjes mogen er ook naar mij gestuurd worden maar amaai zou idd ook al aardig mogen denken om aan zoveel te komen hahahaha

Inge
17-9-2011
 Meld misbruik25-5-2011 23:55:55

roosje104@hotmail.com

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik26-5-2011 4:05:33

Met nog 2 dagen op de teller ga ik NU beginnen aan mijn 101 redenen.
Ik ben al een hele maand op zoek naar iets wat ik mijn hubbie kan geven en dit is IDEAAL!!
Ik ben heel optimistisch en hoop voor de ochtend aan 101 redenen te zitten... 365 is misschien iets voor onze zoveelste trouwverjaardag

Bruidjes die me willen helpen, altijd welkom!! Waarschijnlijk gaat het moeilijkste het boekje maken op zich zijn, aangezien we allebei vrij zijn en dus constant samen zijn!

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik26-5-2011 5:07:07

1 uur sinds mijn laatste post en ik heb de kaap van 100 redenen gehaald... Mijn inspiratie is nog niet op dus ga ik door, dan kan ik de "minder goede" schrappen!

Nu alleen nog de vraag hoe ik het boekje ga maken?

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik26-5-2011 6:25:09

Voila, op dik 2 uur heb ik mijn 101 redenen, heb de "mindere" weggelaten en sommige zaken samengeplakt. Komt eigenlijk heel goed uit want in mijn huwelijksgelofte zeg ik "Ik hou van jou om wel 101 redenen"

Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik26-5-2011 8:34:22

Amai Leen, wat leuk! Maar... heb je daar de hele nacht aan doorgewerkt?
Weet je al hoe je je boekje gaat maken? Je kan ook gewoon bladzijden maken met een leuke foto en telkens een reden, dan naar een copy center en afprinten, ook een leuke cover afprinten in kleur enzo, en dan op een leuke manier inbinden... :-)

Groetjes,
Filipa

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik26-5-2011 10:45:16

Hoi Filipa,

Ik was om 4 uur wakker en toen ben ik achter de computer gekropen, met een foto van mijn liefste voor mijn neus komen alle redenen zo naar boven (natuurlijk zijn het er meer dan 101..., maar dan is het zo lullig, bv. 258 reden waarom in van je hou)

Het boekje... Ik was aan het denken om alle zinnetjes in verschillende lettertypes en kleuren uit te printen, dan te knippen en in een album plakken (aangezien ik geen tijd meer heb om dit bij de kruidvat te laten doen...)
Als er iemand een ander ideetje heeft, help mij! Ik kan nu niet meer teveel ermee bezig zijn op de computer omdat Wouter nu ook wakker is, dus nog met achtergronden gaan werken enzo is nogal moeilijk...

Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik26-5-2011 10:47:21

Hoi Leen,

Je kan natuurlijk wel foto's pakken (als je foto's hebt liggen van jullie) en op elke pagina eentje plakken ook :-)
Lijkt me een super gaaf idee!
Maar zoals ik al zei, naar de copy center ermee gaan, is in een mum van tijd gebeurd!
Groetjes,
Filipa

Sonia
15-7-2017
 Meld misbruik26-5-2011 11:23:42

Hoi allemaal,

Ik ben ook aan mijn lijstje gestart. Zoals er waarschijnlijk een aantal gedaan hebben na het lezen van dit topic.
Bedankt Filipa!!
Maar ik zit vast bij nummer 77...
Zou er iemand zijn ljstje willen posten of doormailen?

soniavanbecelaere@gmail.com

Bedankt!

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik26-5-2011 11:38:22

Ik zou wel willen, maar eigenlijk is het grotendeel van toepassing op ons... Weet dus niet of je er veel aan gaat hebben?!

Steffie
15-6-2012
 Meld misbruik26-5-2011 11:52:45

hoi,
dit is een super idee.
ik ben er ook al aan begonnen.
Jullie mogen naar mij ook altijd mailen voor ideetjes (dat ik aan de 101 geraak): steffiedemeester@hotmail.com
Groetjes

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik26-5-2011 15:15:59

De kogel is door de kerk...
Dadelijk muis ik er even onder en ga ik de papier afprinten en bij mama leggen, ik vraag aan papa of hij deze al kan snijden zodat ik ze morgen maar hoef in te plakken! Wish me luck!

Tine
8-10-2011
 Meld misbruik26-5-2011 16:28:51

voorbeelden mogen ook eens doorgestuurd worden naar mij: tine.lybaert@telenet.be

alvast bedankt

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik26-5-2011 20:18:12

Papa was enthousiast, hij gaat dadelijk meteen beginnen snijden!
Yes yes yes, ik heb het perfecte cadeau voor mijn lieve schat!

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik1-6-2011 20:47:37

Hey , ik vind dit ook echt een leuk idee ! zouden er zijn die ook naar mij willen doormailen? heidi.peelman @ hotmail.com

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...