Nu Online
Momenteel zijn er 425 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Schoonfamilies komen niet overeen

25-5-2011 11:11:48
Hallo allemaal,

ik had graag even jullie mening/ideeën gehoord over het volgende: mijn vriend en ik wil willen heel graag trouwen, maar zijn enorm bang om onze twee families bij elkaar te brengen. Ze zijn als water en vuur, ook al hebben ze elkaar nog niet eens echt ontmoet. We weten dat dit niet goed komt. Samen met de twee families aan tafel zitten is dus al uitgesloten want dat zou voor enorm veel spanningen zorgen, en dat willen we natuurlijk niet op onze dag...

We willen geen te groot feest, en het moet heel budgetvriendelijk zijn. Hebben jullie ideeën van hoe we dit zouden kunnen aanpakken?

Bedankt!

Debs
29-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1252

lies
2-7-2011
 Meld misbruik25-5-2011 11:25:22

Hoi Debs,

ik zou dan gewoon aan beide ouders apart vragen hoe zij het zien... qua eventuele sponsoring bedoel ik dan. Makkelijkst is dan dat ieder geeft wat ze willen.
Is dit niet van toepassing dan kan je het heel sec houden en gewoon meedelen wat jullie graag willen qua dresscode, suite,... Verder beslissen jullie toch lekker zelf alles! Wat te eten, waar feesten,...

Wel heel erg jammer dat beide partijen op voorhand al zo'n problemen hebben met elkaar... Beetje vreemd zelfs, maar als er niets aan te doen valt dan hou je de communicatie lekker simpel.

Alvast veel succes

Lies

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik25-5-2011 11:28:43

Hey Debs!

Eerst en vooral zou ik me niet echt zorgen maken over je ouders en schoonouders!
Mijn ouders en schoonouders kwamen ook niet zo goed overeen... maar sinds we hebben gezegd dat we gingen trouwen gaat dat beter en beter!
Gelukkig :)! Probeer dus niet meteen negatief te denken over de spanningen... mijn gedacht is: spanningen opzij, het is jullie dag!

Voor een budgetvriendelijke feest is het misschien makkelijker een zoekopdracht op deze site te doen... gewoon het trefwoord budgetvriendelijk en je vindt enorm veel topics!

Ik wens je veel voorbereidingsplezier en veel succes!

Melodie
4-6-2011
 Meld misbruik25-5-2011 11:53:56

troost je, mijn schoonouders verschillen ook dag en nacht ... maar me de trouw voor de wet (bbq in intieme kring) hebben ze er allemaal één voor één een spetterend feestje van gemaakt! Alcohol helpt daar meestal bij :-) and, lot's of it!

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik25-5-2011 12:14:39

Best is inderdaad zoals Lies zegt om eerst eens te gaan babbelen met beide kanten. Ze hebben elkaar nog nooit ontmoet blijkbaar dus dat kan heel anders lopen dan je verwacht hoor.
Als zij het zien zitten om samen een tafel te delen, geen probleem. Zien ze dit niet zitten dan kan je misschien opteren voor een trouwfuif? Is losser, goedkoper en niemand wordt verplicht om bij elkaar te gaan staan of samen aan tafel te gaan zitten.

Marijke
9-7-2011
 Meld misbruik25-5-2011 14:00:57

Wacht misschien ook maar eens af wat een ontmoeting misschien teweeg kan brengen.

Mijn ouders en de schoonouders gaan elkaar ook maar voor het eerst eens ontmoeten een goede maand voor wij zelfs ons ja-woord gaan geven.
Mijn ouders hebben nu zo'n gevoel van : "Oh maar in onze tijd he, was dat allemaal anders, ons ouders he, die kenden mekaar al goed ze"
En zijn ouders hebben zoiets van : "goh...ja...bon, we zullen mekaar nekeer leren kennen dan he....als dat echt moet..."

Dus door die houdingen klikt het voorlopig op voorhand ook al niet goed :s
Wij hopen dat die ene dag goed verloopt...En op de trouw zelf maakt het mij niet uit, praten ze of niet, ik heb ze samen aan tafel gezet, dus ze kunnen maar beter vriendjes worden :-) En als ze dit niet willen doen, zelfs niet voor onze ene speciale dag, dan vind ik dat maar heel jammer...

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik25-5-2011 16:21:29

Als ze elkaar nog niet ontmoet hebben dan is er nog niets ergs aan de hand toch ?
bedoel je met 'water en vuur' dat ze geheel verschillend zijn ?
dat is bij ons ook zo, maar die 1x dat ze elkaar tot nu toe gezien hebben zijn ze beleefd vriendelijk geweest. Na onze trouw gaan ze elkaar ook nooit meer tegenkomen (120km van elkaar af wonend en we hebben geen kinderen) dus hoeven ze van mij geen beste vrienden te worden.

probeer het gewoon positief te bekijken.

Kendra
21-5-2011
 Meld misbruik25-5-2011 16:31:08

Bij een walking dinner moet je ze niet samen zetten natuurlijk maar als je echt wil eten, kan je misschien gewoon de families uiteen houden?

Maar natuurlijk zou het wel het leukste zijn moesten ze gewoon allemaal overeen komen en samen kunnen zitten. Misschien toch eens een babbel doen? Begin misschien best met jouw ouders want die zal je toch het beste kennen? Je vriend kan dan misschien al eens polsen voor zijn ouders? Uiteindelijk zullen ze jullie toch allemaal het beste toewensen en die dag proberen overeen komen?

Sofie
12-8-2011
 Meld misbruik25-5-2011 17:04:27

Bij ons zijn het niet de schoonouders die niet overeen komen, maar de ouders onderling (langs weerskanten), dus wij zitten gewoon aan tafel met de getuigen en beste vrienden en de ouders plaatsen we aan tafel bij hun familie.

Als ze dan niets willen zeggen, kunnen ze mekaar maar negeren... :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...