TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Filipa
23-7-2011
|
26-5-2011 10:36:09
Hoi Kelly, Goh wat erg allemaal! Ik hoop dat ik dat niet ga meemaken, maar eigenlijk, reken ik er niet op, bij mij gaat het even erg zijn... Pfff meid dat is echt jammer eh dat sommige mensen zo grof zijn... Probeer wel je dag er niet door laten verpesten!!! Die mensen verdienen het ECHT niet! En weet je wat? Voor de mensen die zo grof doen en toch komen, zou ik maar geen tijd vrij maken op de receptie... Praat en amuseer je maar met de mensen die jou echt graag zien en die dit ook laten zien! Een steunende knuffel xxx Filipa
|
|
Emily
26-5-2012
|
26-5-2011 10:42:57
Goh seg, dat is toch niet te geloven!! Ik kan nog aannemen dat de belangrijkste dag in je leven niet per se de belangrijkste dag is in andermans leven, maar kom, een beetje beleefdheid kan toch? Kvind dat zo raar om niks te zeggen, dan plots toch af te zeggen, ineens mensen mee te pakken die niet eens uitgenodigd zijn etc etc.... Ni te geloven. Wie weet schrijf ik hier over iets minder dan een jaar ook die frustraties van mij af Zennnnnnnnnnnnnnnnnnnnn en inderdaad zoals Filipa zei: enkel aandacht geven aan mensen die er tenminste écht willen zijn!
|
|
Elsie
28-10-2011
|
26-5-2011 10:45:50
OMG, das echt wel erover!!!
Kan heel goed verstaan dat je gefrustreerd bent, je zou voor minder!!
Nu, als ze echt zo weinig geïnteresseerd zijt is't maar best dat ze niet komen, maar plezant is natuurlijk anders...
Van je familie moet je't hebben hé.
|
|
Aurelie
13-5-2011
|
26-5-2011 10:45:57
Oei oei gij zult nog gefrustreerd geraken denk ik! De dag ervoor kreeg ik van mijn halfzus te horen dat haar nieuwe vriend tóch niet meekomt om dan de avond zelf toch zomaar even langs te komen voor het eten .... Tja van beleefdheid gesproken Zit er niet teveel mee in, maar je zal nog 101 keer moeten veranderen hoor G E N I E T is mijn advies! Want het gaat allemaal al zo vlug voorbij ...
|
|
joyce
30-4-2011
|
26-5-2011 10:47:44
hoi Kelly
Ik ken dit... Zelfs mensen die na "reminder" berichten nog niet de beleefdheid hadden om iets te laten weten (en dan op de dag zelf een SMS sturen: "ik kan niet komen, mijn man moet werken", precies of ik had hen nog gerekend????)
Mensen die inderdaad de dag voordien afzeggen, op onze receptie hadden sommige gasten hun kinderen bij zonder te verwittigen (en ze stonden ook niet op de uitnodiging) (op zich niet zo erg, want we hadden toch een groter aantal doorgegeven dan er mensen waren door een aantal anullaties op het laatste moment), mensen die bevestigen dat ze komen, niet komen opdagen, en zelfs nog niet de beleefdheid hebben om zich te verontschuldigen (ouders van mijn schoonzus, dus toch wel bijna-familie)!! Maar ik heb er eigenlijk niet wakker van gelegen, vond het alleen wel erg onbeleefd, maar soit...
Geniet maar gewoon van je dagje! Het gaat al snel genoeg vooruit, dus verspil geen tijd met je daarin druk te maken!
groetjes
Joyce
|
|
Evelien
9-7-2011
|
26-5-2011 11:00:40
Haha, ja dat gaat hier ook zo gaan :) Wij proberen zo veel mogelijk die situaties te vermijden door hen via mail te laten bevestigen en dan nog te vragen "komen de kinderen mee?", "kom je naar kerk én avondfeest?" enzo... Wij hadden gewoon alles opengesteld voor kindjes maar de meesten laten ze toch thuis merken wij :)
|
|
ellen
14-4-2012
|
26-5-2011 11:08:30
Amai .... Ja niet te geloven!!! Is echt niet gemakkelijk... Alvast in en uit ademen.... En hopen dat wijzelf het ons ten allen tijden blijven herinneren dat wij dat nooit doen bij een huwelijk... Veel groetjes Ellen
|
|
Brenda
10-9-2011
|
26-5-2011 11:13:41
olala, dat is toch bijzonder erg vind ik.
Gewoon negeren op de receptie en alleen omgaan met degene die je aandacht echt verdiénen.
geniet ervan
b
|
|
Penny
20-7-2011
|
26-5-2011 11:42:16
Bij ons was de vraag of de grootouders wel naar het gemeentehuis moesten komen....
Bij ons is het het eerste kleinkind dat trouwt en mijn enigste grootmoeder komt de avond ervoor speciaal bij mijn moeder slapen om zeker alles vanop de eerste rij mee te maken. Bij mijn vriend is het eerder van moet da?
Ok het is onze dag maar is het zo moeilijk om een beetje enthouiasme te tonen en interesse te hebben of is het alleen maar om te komen eten en dan te zeggen dat het niet lekker was?!
Idd van sommige mensen krijg je het op je zenuwen maar meid trek het je zo weinig mogelijk aan!
Succes nog!
|
|
sofie
21-4-2012
|
26-5-2011 11:48:18
denk dat we deze dingen allemaal nog gaan meemaken hoor ...
Dat hoort er nu éénmaal bij, jammer genoeg
|
|
Selena
18-6-2011
|
26-5-2011 12:07:41
Kop op Kelly! Zo mensen zijn er altijd en velen van hun veronderstellen veel maar weten niets! Plaats u erboven ;) Maak nu de laatste tafelindeling maar voor uw PRACHTIGE dag!! Veel succes
|
|
lieselot
23-7-2011
|
26-5-2011 12:39:14
Ni te doen, ik zou hier ook GEK van worden!!! Maar jammer genoeg is het echt wel zo. Ik lees het hier op het forum wel vaker. Het is soms echt erg en confronterend hoe mensen zich niet met je inzitten, en zeker als dat mensen zijn waar je het niet van verwacht... Maar zet je er toch maar over en maak er nog een hele leuke voorbereidingstijd van!
|
|
Vicky
7-7-2012
|
26-5-2011 13:01:15
Veel sterkte kelly!!!
Ik vrees dat het overal zo is. De mensen denken alleen maar aan zichzelf in plaats van aan JULLIE dag!!!
Wij hebben nog meer dan een jaar te gaan en ook al wat problemen hoor. Zo dachten wij vele tantes en nonkels uit te nodigen waar we goed mee overeen komen.
Wij zijn nu 8 jaar samen (9 als we trouwen) en er zijn 5 tantes en nonkels die we zelf in die tijd nog maar 1x gezien EN gehoord hebben (dus geen sms voor een verjaardag of omdat we samen zijn gaan wonen, NIETS)
Geen probleem dachten wij, geen contact = geen uitnodiging!!!
Dat was even buiten de schoonpapa gerekend! Als zij niet mogen komen, dan hij ook niet!
Dat kan ik mijn toekomstige toch niet aandoen he!
Resultaat: 10extra mensen erbij die we zelf nog maar 1x gezien hebben (de laatste 8 jaar)
Miserie miserie!!
Proberen relativeren is de boodschap!!!
Nog heel veel succes met jullie trouw!
Groetjes Vicky
|
|
Kelly
11-7-2011
|
26-5-2011 13:40:32
Denk dat het overal wel hetzelfde probleem is.
Schoonmoeder wil dat we mensen uitnodigen die we nog niet eens kennen, nog nooit gezien van ons leven.
Zou dit niet erg vinden als schoonouders ook voor hen betaalde, maar wij betalen ons trouwfeest helemaal zelf. En iedere week wil ze wel mensen toevoegen aan gastenlijst.
kop op, en denk maar hoe meer volk, hoe meer vreugde, zeker?
|
|
monica
26-8-2011
|
26-5-2011 13:48:31
Ma ma man laat je hoofd er niet door hangen, volgens mij gaat iedereen dat wel meemaken. Ik hou mijn hart al vast...
En qua etiquette dat kent bijna niemand niet meer... Ik kan mij daar ook echt in ergeren
Voorbeelden zat...... Zelf mensen waar wij persoonlijk aan verteld hebben dat wij gaan trouwen antwoord van hun OOOO FIJN FEEST maar helaas GEEN proficiat.
Nu heb ik tegen mijn vriend gezegd dat ik dik twijfel of ik deze mensen nog een uitnodiging ga geven, want ze durven mij nog in affronte brengen op het feest...
Ook heb ik duidelijk laten weten dat ik geen kinderen uitnodig, want ik heb nu al 155 gasten en dan heb ik het dubbele en qua bevestiging ga ik niemand achterna lopen of bellen. In de uitnodiging ga ik ook zoiets vermelden van "Indien niet voor 01 augustus verwittigd. Dan staat er helaas geen bordje voor U klaar". Alléén nog nadenken hoe dat ik dat mooi kan formuleren.
|
|
Sofie
12-8-2011
|
26-5-2011 17:07:16
Wij hebben nog niet veel bevestigingen gekregen, maar ik heb zo'n gevoel dat we zelf ook nog zullen mogen rondbellen. iemand zei al dat als we ze niet horen het wel in orde zal zijn. maar die zijn met 5 thuis, waarvan 2 een lief hebben. gaan die dan mee of niet? mijn meter vond het ook niet nodig om naar de gemeente te komen, maar mijn ma heeft haar duidelijk gemaakt dat wij dit toch graag zouden hebben. Het kan al zijn dat ze niet blijft eten omdat ze oud (85) en niet meer goed te been is. Dat begrijp ik volledig, maar kom dan op z'n minst naar de gemeente. Er is een ingang voor rolstoelen, zonder trappen dus kan ze langs daar komen. Hopelijk hebben de meeste mensen toch het fatsoen om op tijd alles te laten weten...
|
|
Anika
9-4-2011
|
27-5-2011 8:23:23
Dat gaat nog voorvallen hoor. Wij hebben ook zo ons deel van uitnodigingsperikelen gehad. op de dag zelf waren er bij ons ook mensen op de receptie die eigenlijk niet gingen komen. Ook hier hadden wij het 'geluk' dat er ook mensen op het laatste moment afbelde en we dus op meer mensen gerekend hadden. Maar geloof me: op die dag trek je dat jezelf niet aan. Dus haal een paar keer diep adem, leg het naast je neer en verander de tafelindeling weer een beetje. Want bovenal moet je van je trouw genieten!
|
|
Joke
21-5-2011
|
28-5-2011 8:59:46
Ik denk dat iedereen dit wel voor kan hebben hoor. Je moet er niet in verschieten dat er de dag zelf enkelen niet komen opdagen. Bij ons zijn er 4 mensen niet gekomen, zonder te verwittigen. Was jammer voor de lege stoelen aan tafel natuurlijk.
Ik heb onderweg naar het gemeentehuis nog naar de zaal moeten bellen om de tafelschikking opnieuw te veranderen en terwijl we aan het eten waren hebben we nog ergens twee stoelen moeten laten verzetten voor mensen die naar het dessertbuffet zouden komen. Ik heb toen geleerd dat het helemaal niet helpt om je daar nerveus in te maken. Je kan er toch niets aan doen. Een groot deel van mijn familie (inclusief mijn broer die getuige was) waren bijna een uur te laat op de receptie want ze waren eerst nog een terrasje aan het doen. Ik heb het de dag zelf niet aan mijn hart laten komen, maar ik trek er wel mijn conclusies uit. Eén ding is mij nu wel duidelijk: je vrienden kies je, je familie moet je er bij nemen. Veel succes nog!
|
|
ann
2-7-2011
|
31-5-2011 15:24:50
ik maakte ook iets ergs mee dit weekend
Mijn man heeft 50 collegas,ikzelf 20...met hun partner erbij zou dit 140 zijn,dus onmogelijk dat iedereen op het avondfeest kan komen
Heel graag hoor,maar we kozen een feestzaal hier vlak bij ons,ideaal,prijselijk en erg goed!!voor 150 personen,receptie kan tot 250
dus waarom zouden wij andere zaal moeten kiezen?plus,financieel ook niet haalbaar voor ons
we kozen ervoor om iedereen op de receptie te vragen en een aantal collega's,waar we al sinds dn beginne mee werken(10j)of waar we buiten het werk ook een band mee hebben te vragen voor avondfeest
nu ben ik zaterdag op mn werk door een vrouwelijke collega openlijk uitgemaakt en verweten in bijzijn van collegas en klanten....dat ik een sfeerbreker ben,dat ik enkel maar mijn anciencollegas respecteer,dat ik een schijnheilig wijf ben enz....echt erg,ik ben die dag naar huis moeten komen,ik was hier zo van gedaan,voelde me zo beschaamd,want ze zei het niet maar riep voor gans de winkel....kon ni stoppen met wenen en voelde me enorm schuldig.andere collegas,ook van diegene die naar receptie komen steunden me,begrijpen onze keuze en delen helemaal haar mening niet...maar toch voelde ik me enorm slecht
ik nam wel contact op met onze baas,want ben niet van plan dit zo te laten....kvind niet dat dit kan..er zijn ook verre familieleden die enkel naar receptie komen...gewoon,onze keuze...we kozen voor ons feest mensen met wie we op dit moment de nauwste banden hebben...die belangrijk zijn voor ons...tenslotte kiezen wij toch??
|
|
|
|
Trouwen met zicht op zee!
in Oostende |
Beleef uw feest met zalen 138b!
in Harelbeke |
Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening
in Destelbergen |
Feesten in een uniek decor...
in Beveren |
Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven!
in Lokeren |
Uw feest ... onze zorg !
in Zegelsem-Brakel |
Catering with a heart
in Oudenaarde |
|