Terug naar overzicht
Goh, dat moet zeker niet want vaak hebben de ceremonieleiders dat niet zo graag zelfs. Ik denk dat wij het wel gaan doen (wij trouwen met de goede herder, dus ook niet voor of in een kerk) en ik denk dat wij wel een summier boekje gaan maken, maar niet echt met alle teksten erin, eerder een beetje om het 'draaiboek' van de ceremonie erin te zetten. Zo (moeten) luisteren de mensen beter naar wat er gezegd wordt denk ik. En het spaart dus ook weer kosten uit ;) Nu niet dat dat de kost uitmaakt op een trouwfeest ma kom Ik vind het persoonlijk ook niet zo belangrijk dat iedereen perfect weet wat er altijd exact gezegd wordt, als ze het maar een mooie viering vinden :)
Het is nadien wel een mooie herinnering (zeker voor de dichte familie en vrienden). Ik hou ze alvast bij!
Hoi Helene,Wij trouwen ook niet voor de kerk en doen ook een viering voor het avondfeest.Wij hebben er voor gekozen om toch een boekje te maken.Maar niet alle teksten staan hier in.Per tekst staat er iets kort in. Een paar woorden of een stukje van de tekst.Moeilijk om uit te leggen :o)! We willen graag dat de mensen niet de hele tijd in hun boekje zitten te lezen. Op deze manier kunnen ze toch een beetje volgen.
hey, daarom dat ik er zo over twijfel.wij willen ook niet dat er de hele tijd geprutst word aan die boekjes,en dat er meer in gelezen word dan er word geluisterd. groetjes
Wij trouwen ook niet kerkelijk en doen een "altaarnatief"....in de kapel die aan het kasteel is gelegen waar we feesten.We hebben het zelf in elkaar gestoken en hebben ook boekjes gemaakt, eentje peer koppel en of 1 per single.We vonden dit ook een leuke herinnering voor de gasten. Bij het buitenkomen van de kapel starten we de receptie van het avondfeest.
Hey, Wij hebben een vrijzinnige viering en wij hebben de goeie raad gekregen van ons moreel assistente dat we beter geen boekjes maken voor tijdens de viering omdat dan idd iedereen begint te lezen ipv op te letten en het toch extra stress meebrengt. Wij gaan achteraf als extra cadeautje voor ons ouders, grootouders en getuigen het boekje vd viering afdrukken en bundelen. Das een leuke herinnering om bij te houden plus het voordeel is dat de persoonlijke teksten (geloften, teksten getuigen...) mee gedrukt kunnen worden. Groetjes!