TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Suzanne
5-8-2011
|
27-5-2011 0:03:55
Ik heb gewoon mijn papa nog. Maar we doen toch niet mee aan dat weggeven. Dat mocht wel van meneer pastoor, maar is toch zoiets dat is over komen waaien van Amerika, etc..
En daarbij, ik ben geen bezit, geen eigendom of geen ding van iemand. Ik kan dus niet weggegeven worden, en niemand kan me hebben. Daarmee ook dat ik echt niet wil worden 'weggegeven'. Klinkt echt brr vind ik, alsof je helemaal niets te zeggen hebt over jezelf... Nuja, goed, ieder zijn keuze natuurlijk.
Ik wil alleen maar zeggen dat er niets mis is om opgewacht te worden door meneer pastoor achteraan in de kerk, verwelkomd te worden, en fijn samen met u tweetjes (of drie in jullie geval) samen naar voor te gaan, samen de stap te zetten...
En zo stel je niemand teleur...
|
|
Cindy
17-9-2011
|
27-5-2011 1:07:27
Ik persoonlijk zou datgene doen waar jij je het beste bij voelt.
Dus met je vader. Als je dan toch zo goed met je stiefvader kan praten, zeg hem dan wat je hier hebt geschreven. Hij zal dat wel begrijpen ...
Je kan het een beetje delen ... je vader geeft je weg in de kerk en de eerste dans (na de openingsdans) doe je met je stiefvader. Zo hebben beide toch iets "belangrijks" gekregen? Ik zou in ieder geval niet "doen om goed te doen" als je het zelf graag anders had ... daar zou je spijt van krijgen.
Alvast veel succes!
|
|
Liesbet
24-9-2011
|
27-5-2011 6:55:49
Hey Ellen, Allereerst wil ik even reageren op Suzanne: Ik zie dat niet als dat ik een bezit ben en weggegeven moet worden, ik zie dat eerder als dat mijn opa fier is op mijn keuze om te trouwen en soort van "toestemming" geeft doordat hij mij weggeeft. Maar idd zoals je zegt, het blijft ieder zijn eigen mening en keuze, je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt. Zelf heb ik ongeveer ook een lange tijd met zo'n dilemma gezeten. Ik heb geen stiefvader, en mijn ouders zijn nog altijd bij elkaar, maar ik heb gewoon een super slechte band met mijn vader. Ik probeer dat momenteel ook wel terug wat te lijmen, want idd het blijft wel je eigen en enige vader, maar dat is dus niet altijd gemakkelijk. Zelf heb ik mijn opa gehad tijdens mijn jeugd, als ik in een dip zat ging ik altijd naar hem, met hem kon ik ook praten over mijn ouders en de slechte band. Daarom (na ook super lang wikken en wegen) heb ik ervoor gekozen dat mijn opa mij gaat weggeven. Ik dacht ook van ai neen, dat kan niet, de familie gaat dat raar vinden, mijn vader gaat gekwetst zijn en nog allemaal van die dingen, maar ik was wel blij en opgelucht dat mijn mama en vriend mij steunde in mijn keuze dat ik me beter ga voelen als ik met mijn opa ga. Het is trouwens MIJN dag en niet die van mijn papa of andere vreemde mensen. Jou zou ik dus ook aanraden om gewoon te doen waar jij je het beste en gelukkigste gaat bij voelen. Je moet stralen op die dag en niet lopen piekeren. Wat Cindy voorstelt is natuurlijk ook een super mooi idee. En zo heb ik het ook uitgelegd aan mijn vader dat ik met hem wel de openingsdans ga doen en hij begreep dat volledig. Het is niet gemakkelijk, maar veel sterkte xxxxx
|
|
frida
6-2-2010
|
27-5-2011 7:22:11
Dag Ellen.
Eigenlijk zou je moeten doen waar jij je goed bij voelt...
Maar kan best begrijpen dat je de middenweg zoekt. Misschien gewoon een idee je stiefvader breng je binnen in het gemeentehuis en je eigen vader in de kerk?
Een vriendin van mij heeft het zo opgelost ( zat met het zelfde probleem als u) ze kwam binnen in de kerk met haar stiefvader en halverwegen stond haar eigen vader om over te nemen en hij bracht haar naar het altaar.Niemand van de genodigde vond dat raar ze vonden het een mooie oplossing.
Hopelijk kom je er uit waar jij je goed bij voelt veel sterkte....
|
|
Filipa
23-7-2011
|
27-5-2011 8:12:58
Hoi, Bij mij schenkt mijn broer mij weg. Als je dit niet zo kan oplossen, zou je misschien inderdaad zoals frida zegt, halverwege gewoon kunnen veranderen? Of je kan radicaal gaan en zeggen dat als ze het onderling met elkaar niet oplossen en toch beide jou naar het altaar brengen, dat je dan liever alleen gaat. Misschien draaien ze dan bij? Groetjes, Filipa
|
|
Evelien
9-7-2011
|
27-5-2011 8:25:05
Goh... Ik zou gaan voor de papa, dat is uiteindelijk toch degene die jou "gemaakt" heeft enzo :) Eventueel kan je de stiefpapa erna nog wat laten zeggen? Al die hertrouwingstoestanden brengen toch wel wat problemen mee he... Als ze van je houden, zullen ze vast ook jouw keuze respecteren!
|
|
Charlotte
1-6-2011
|
27-5-2011 8:48:09
Ik kan me in de meeste van bovenstaande meningen vinden en zou ook gaan voor je papa. Zoals je zelf aangeeft, heeft je stiefpapa nog een dochter dus valt die eer hem zeker nog te beurt. Ongetwijfeld heeft die man al heel veel voor je gedaan, maar je papa is en blijft je papa... en als JIJ je daarbij best voelt, dan moet je dit zo doen vind ik.
Veel moed bij je beslissing!
|
|
ellen
14-4-2012
|
27-5-2011 10:21:12
Hey, Ikzelf zou ook voor mijn vader gaan. Ik begrijp zeker dat u mama het er moeilijk mé heeft (ze is dan ook gescheiden van u vader). Maar aan dit laatste treft jou geen schuld.... En het is zeer normaal dat je nog veel loyaliteit hebt voor u vader. Voor u mama wws moeilijk en onbegrijpbaar... Maar zelf zou ik ook voor mijn vader kiezen. Of jullie kunnen zoals mijn nicht deed, samen met jou ventje binnen komen... Groetjes Ellen
|
|
Evi
25-8-2012
|
27-5-2011 11:09:39
Hmmm als ik dit zo lees zou ik persoonlijk toch voor je stiefpapa gaan, of jij met je verloofde en zoontje. Ik vind dat de term 'papa' niet voorbehouden is voor degene die je gemaakt heeft. Zoiets moet je verdienen.Natuurlijk als de band nu verbetert is, kan je het zeker overwegen om met je 'echte' vader te gaan. De combinatie is natuurlijk ideaal, jammer dat ze dat niet willen.
Groetjes, en doe waar jij je het best bij voelt.
|
|
ruth
5-8-2011
|
27-5-2011 12:34:39
Ik zit met hetzelfde en ik ga naar voor aan de arm van mn opa:)...Die is tevens mn peter, dus niemand die mij iets kan verwijten en op zijn oude dag kan ik deze lieve man toch nog iets geven...:)
|
|
gwenda
20-7-2012
|
27-5-2011 19:40:17
Mijn ouders zijn ook gescheiden en heb met mijn pa ook niet de echte vader-dochterband die er normaal gesproken zou moeten zijn. Ik zou ook graag met mijn vader naar het altaar stappen, maar ik weet dat ik mijn moeder daar mee ga kwetsen die er altijd is geweest voor mij, ook in mijn moeilijke jaren, terwijl ik dat van mijn vader niet kan zeggen. Ik ga gewoon met mijn vriend en mijn twee kindjes naar het altaar, om teleurstellingen te vermijden. Veel succes met je dilemma xxx
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|