Terug naar overzicht
Hoi Kelly, Meteen naar de dokter ermee, en hopelijk zie je daar tegen dan niets meer van... En hoe is het met jou? Heb je al windpokken gehad? Anders zou je preventief iets kunnen innemen... Het komt goed meid!No stress! ;-) Groetjes,Filipa
Oei, inderdaad best zo snel mogelijk naar de dokter gaan. Binnen een week zie je er hopelijk niets meer van.
Oei,niet leuk maar da manneke kan er ook niks aan doen hé...
Oei, dat is niet leuk. Heb al gehoord dat ze serieus "de ronde" doen. Zo snel mogelijk naar de dokter om te laten behandelen. Ik hoop voor je dat het binnen een week over is, maar vrees wel dat de blaasjes nog niet weg zullen zijn, dat duurt een tiental dagen. Wees zelf ook voorzichtig! Windpokken zijn uiterst besmettelijk en kunnen ook gordelroos veroorzaken bij volwassenen. Je wil nu zeker niet zelf ziek worden! Veel beterschap voor je zoontje.
Ochgod, dat manneke toch. Spijtig dat hij nu net dit moet tegenkomen. Ik volg alvast het advies van de andere dames, onmiddellijk naar de dokter ermee en laat u en uw partner eens nachecken en eventueel preventief iets pakken (als dat kan tenminste). Het belangrijkste is dat hij er niet teveel van afziet en kan meegenieten van de grote dag. Veel beterschpa hé.
Wat jammer... net nu... Ik vrees dat je het nog gaat zien dan. Ik zou op de plaatsen die je het meest ziet (gezicht, handen) geen eosine doen want dat gaat er heel moeilijk af. Voor de rest kan je niets doen vrees ik. En om je zelf te laten inenten is het ook al te laat. De windpokken kunnen namelijk al 3 weken in je lijf zitten alvorens ze uitbreken...
Ja, aan windpokken is niets te doen he. De dokter kan er ook niet echt iets voor geven hoor. Het moet gewoon uitzieken. Mijn kindjes hebben ze in het begin van het jaar gehad en het duurt toch wel echt 14 dagen voor alles verdwenen was. Hopelijk krijgt hij er niet te veel in zijn gezichtje. Iets gaan halen voor de jeuk misschien, zodat hij er zeker niet aan krabt. Ik had bij de apotheker een crème gekregen die de blaasjes uitdroogt en dat hielp heel goed tegen de jeuk en de blaasjes kwamen zo ook niet heel sterk door. Ja, hopelijk blijf jij ervan gespaard, want het is echt heel besmettelijk.
Bij ons hebben ze ook de windpokken, niet leuk he. en ons zoontje heeft er heeeel veel in zijn gezichtje dus het zal geen mooi zicht zijn op den trouw :-( ik hoop dat jouw zoontje er geen in zijn gezicht heeft, dan valt de schade nog mee, succes!
Hey Kelly, Je moet zeker naar de dokter gaan, mijn kinderen hebben dit al gelukkig gehad he!! Maar weet dat het raar is maar het helpt wel om ze te drogen, het is een oud systeem maar hier hielp het alvast en ze hebben niet gekrabt en zeker geen littekens ervan, je moet hem (ookal mag dat niet normaal) na een dagje of twee in bad zetten met vloeibaar stijfsel in dat helpt echt ze, is geen gezever... Hopelijk helpt het bij hem, Grtjs
De blaasjes kun je uitdrogen met eosine of beter (om geen rode plekken in het gezicht te hebben) met aderma cytellium. Ik (als apotheker) noem dat de onzichtbare eosine. Vroeger deed men een poeder op de blaasjes om de jeuk te stillen (menthol-talk), maar dat wordt niet meer aangeraden. Integendeel zelf beter om dat te vermijden. Voor de jeuk kun je fenistil-druppels gaan halen bij de apotheker. Naar de dokter moet je nu niet zo dringend gaan, tenzij het echt erg wordt en de blaasjes infecteren, want hij zal toch maar het bovenstaande voorschrijven. groetjes Hannelore
Dat is inderdaad niet zo leuk. Naar de dokter gaan heeft geen zin hoor. Buiten iets tegen de jeuk en de eventuele koorts is het gewoon uitzieken. Op een week tijd gaat niet alles weg zijn,ze gaan wel uitgedroogd zijn. Niets aan te doen,het is vooral erg voor u kleine kapoen. Laat dit geen domper zetten op jullie dag want je kan er niets aan veranderen.
@ hannelore: idd Aderma en Fenistil heb ik meegekregen bij apotheek. Ik weet niet of ik ze zelf al heb gehad, mijn mama was ook niet zeker. Maandag mijn huisarts eens bellen, maar indien nog niet gehad: pech want idd zit makkelijk al 14dagen in lichaam voor ze uitbrekenSpijtig genoeg heeft hij er redelijk wat in zijn gezichtje Gelukkig heeft hij niet veel last er van (geen koorts en zo) Badje ga ik zeker doen maar dus pas binnen 3 dagen?
Hey, Das echt wel jammer voor uwe kleine spruit... Maar inderdaad, laat het geen domper brengen.... Veel groetjes Ellen