Zo, een zeer drukke week gehad, dus daarom nu pas een post van mij, maar dan wel gelijk een hele lange!!
Vorige week donderdag heb ik 's ochtends mijn proef make-up en kapsel gehad. Na het opsteken wilden ze het alweer omlaag halen, maar ze moesten het van mij laten zitten, omdat ik 's middags mijn jurk ging afpassen en ik wilde de combinatie zien. Maar goed ook, want nog geen 3 uur laten lieten de meeste spelden al los en kwam het half omlaag. Nu weet ik dus dat er hier nog wat aanpassingen moeten gebeuren, want anders heb ik straks geen fatsoenlijk kapsel meer en ben ik nog niet ineens gehuwd!! Tip voor de dames die nog gaan: dus niet omlaag laten halen, maar zien wat de dag met uw kapsel doet!!
's Middags ben ik mijn jurk wezen ophalen bij Julia Rosa. Door een foutje was deze veel te klein gemaakt, maar dankzij hun geweldige coupeuse is dat nog prima in orde gekomen. En ik had hier helemaal geen stress door (mijn schoonmoeder echter wel, zij was zich veel meer aan het opwinden dan mij). Ik heb het vooral op me af laten komen en afgewacht wat het ging worden. We waren wel veel langer bezig dan voorzien (8 uur in plaats van 3 uur), maar mijn jurk zit nu fantastisch en je kan er helemaal niets van zien dat het eerst niet juist was.
Door deze vertraging waren we echter pas rond half twaalf 's avonds terug, maar toch wilde mijn fotograaf nog wel mijn shoot doen. Ik had door mijn proefkapsel namelijk nu nog krullen in mijn haar en anders zou het weer zo stijl als normaal zijn. En voor de foto's die we in gedachten hadden, waren de krullen wel gewenst. Midden in de nacht dus dan nog maar een fotoshoot. Ze zijn heel mooi, uitdagend maar toch wel braaf geworden. Ik kon het terugbrengen tot 2, maar die vond ik allebei prachtig, dus heb ik deze gevraagd om allebei te vergroten. Onze fotograaf zal deze tijdens het diner op onze hotelsuite plaatsen, zodat het echt een suprise zal zijn voor mijn aanstaande.
Dan de zaterdag zou mijn vrijgezellenfeest zijn. Ze hadden me niet laten weten hoe laat ik klaar moest staan, enkel dat ik hoge hakken, een zwarte panty en iets van taart of cupcakes klaar moest hebben liggen. Ik heb dus 's ochtends zowel cupcakes als een hartvormige taart gemaakt. Pas rond half vier ging de bel (en je kan je heel nerveus maken in de tussentijd) en daar stonden 6 vriendinnen op de stoep met hun handen vol. Ze namen mijn achtertuin over en na zo'n tien minuutjes mocht ik naar buiten komen. Daar stond een prachtige high tea klaar met mijn cupcakes en taart!! Zelf hadden ze ook nog muffins, belegde broodjes, kaasblokjes en chocolade meegenomen. En natuurlijk thee, maar ook koffie, fris en als afsluiter een alcoholische versnapering. Tevens hadden ze de boel versierd met slingers en ballonnen, dus dat er een feestje plaats had, was duidelijk. Tijdens de high tea moest ik nog wat vragen beantwoorden met uitleg erbij en kreeg ik cadeautjes waarbij ik de afzender moest raden (nog moeilijker dan je zou denken). Daarna gingen we door naar het volgende onderdeel: ik kreeg een wit t-shirt met daarop de tekst I love my friends (wat sarcastisch moest zijn, omdat zij me zo gekleed gingen laten lopen), een sjerp met de tekst Ja, ik wil!!, lange witte handschoenen (en het was al zo warm) en een bloemenkrans met een sluier aan voor op mijn hoofd. Verder behoorde een rieten mand gevuld met mini-snickers, bounty's, milky ways e.d. een een rode notitieblok bij mijn look. We gingen de stad in alwaar ik de repen moest verkopen aan 0,50 cent per stuk en Gouden tips voor een gelukkig huwelijk moest verzamelen in het notitieboekje (ze hadden bijpassend dan ook voor een gouden stift gezorgd). Doel van het verkopen was dat ik de dames een rondje moest kunnen aanbieden. Na het eerste terras op de markt alwaar ik weigerde de tafels af te gaan, maar gewoon ik het midden van het terras de aandacht van alle aanwezigen vroeg, was ik hier al in geslaagd. Volgende aanvullende opdracht werd na het rondje dan ook de overige repen binnen 5 minuten te verkopen. Gelukkig waren er nog 2 terrassen in de buurt en ben ik ook in deze opdracht geslaagd. Toch geweldig dat zoveel mensen spontaan meedoen als ze iemand er zo belachelijk bij zien lopen!! Na deze verkoopronde gingen we terug naar de auto's alwaar ik voor de parkeerkosten mocht opdraaien met mijn overig verdiende centen. Het restant zou 's avonds als fooi in het restaurant worden gebruikt (achteraf bleek dit nog meer dan 20 Euro te zijn, dus had toch goed verkocht!!!). We gingen terug naar ons huis alwaar schoonzus en schoonmoeder ook inmiddels waren toegekomen vanuit Utrecht. Nu begon weer een verkleedsessie. We gingen een moorddiner doen en iedereen had al eerder een rol toebedeeld gekregen, dus iedereen had verkleedspullen meegenomen. Hiervoor had ik dus mijn panty en hoge hakken nodig; ik bleek Miss Sweden te mogen spelen. Ze hadden uit de feestwinkel een carnavals-avondjurk meegenomen, een lange blonde pruik, zwarte kanten handschoenen en een fouter dan fout neppe bling bling set, natuurlijk met tiara. Wederom terug mijn Ja, ik wil!!! sjerp om en deze Miss stond klaar. Omdat gelukkig iedereen verkleed ging, moest ik niet alleen "raar" de straat op; mijn schoonmoeder was zowaar uitgedost als een echte sjeik!!!
Bij het restaurant aangekomen stond nog een verkleedde vriendin van me klaar die helaas niet overdag was mee kunnen komen. Totaal waren we dus met 10 personen voor het dinerspel. Ik kan dit echt iedereen aanraden; we hebben ontzettend gelachen en ondertussen heerlijk gegeten. Topper van de avond was toch wel dat ik samen met 1 van de andere meiden de dader nog goed geraden had ook!!! Na het diner had ik nog een kleine surprise voor alle aanwezigen: ik had extra cupcakes gemaakt in de kleuren van de bruiloft en deze in kleine stolpjes gedaan met een mooie strik rond. Ik heb al begrepen dat enkele dames deze gaan gebruiken als biologie experiment; hoe lang kan je een cupcake in een glazen stolp bewaren zonder misselijk te worden van zicht of geur... Ben benieuwd naar de resultaten.... Na nog een paar uurtjes nakletsen met een paar vriendinnen die ik al een hele poos niet meer gezien had, ben ik rond drie uur in bed gekropen. Ik had echt genoten en wat dat betreft hebben ze me echt een zeer passend t-shirt gegeven, want het is waar; I love my friends!!!!
Nu de laatste week en dus de laatste voorbereidingen. Alles is al in gang gezet, we moeten het alleen nog even afmaken en/of controleren. Nu begint het grote aftellen....