Terug naar overzicht
10u30 familie bij ons thuis
11u10 vertrek naar districtshuis
11u30 burgerlijk huwelijk
12u00 vertrek naar ouders thuis
12u30 broodjes bij ouders thuis
13u30 vertrek naar feestzaal
14u00 2uur huifkartocht met suite (vertrek vanaf feestzaal) + foto's onderweg
16u00 rust/eventueel opfrissen bij ouders thuis (wij nog foto's trekken)
17u00 ontvangst familie met aperitief
18u00 diner met de familie
20u30 ontvangst avondgasten (vrienden, collega's) met aperitief
21u30 openen dessertenbuffet
00u00 nachtsnack
Hey leuke dagindeling... ik vraag mij alleen af wat ga je met de mensen doen tussen 13u30-17u die niet meerijden met de huifkar? Ik was hierover ook aan het brainstormen voor mijn indeling omdat ik familie heb die van ver moeten komen en ik kan moeilijk tegen die mensen zeggen dat ze terug naar huis moeten gaan om da 's avonds terug te komen voor het feest. dit was bij ons de grote miserie. Dus nu hebbe we beslote om ons burgerlijk huwelijk om 16u te doen en direct naar de feestzaal te gaan en vanaf 17u de receptie te beginnen.
Iedereen van de suite rijdt mee met de huifkar. Dat is ouders, broers, zussen, schoonbroers en -zussen, 3kindjes en grootouders.Dan zijn we al met 23man, wat we zelf genoeg vinden.We nodigen dan ook verder niemand uit voor het wettelijk huwelijk.Nu wie dat er echt op staat om daar toch aanwezig te zijn, geen probleem natuurlijk maar leg ik uit hoe het verder zit.De rest van de familie (in totaal zijn we met een 60 man familie) komt dan tegen 17u00.Wij kunnen tot 13u trouwen op een zaterdag. Wij hadden het anders ook liever in de namiddag gedaan om het dichter bij het avondfeest te laten aansluiten.
aaah ok... daarmee dat het dan zou lukken om ze allemaal mee te nemen met de huifkar. Ik zit al met 55 personen aan het gemeentehuis. Grote familie :-) en dan voor het feest komen er nog een 30 bij. daarmee dat wij het in de namiddag doen :-) maar lijkt me wel leuk dan om die foto's te doen met de hele familie! wel de openingsdans wordt bij ons gedaan als de huwelijkstaart is geweest. bij ons word het dessertbuffet gezet en dan komt de huwelijkstaart en als die weg is en de mensen gedaan hebben met hun stukje dan doen wij de openeningsdans
Wij hadden een vrij gelijkaardige planning (ook met huifkartocht!). I.v.m. de avond- en dansgasten was het zo dat de dansgasten bij ons om 21u30 werden verwacht. De avondgasten hadden dan net hun hoofdgerecht op en konden dat laten 'zakken' aan tafel. De dansgasten kwamen ondertussen toe in de tuin van de zaal en kregen hun aperitief. Na +/- een uurtje ging iedereen naar binnen en startten we met het dessertenbuffet. Het is dus niet de bedoeling dat de avondgasten opnieuw aperitieven! Enkel de mensen voor het dansfeest! Het dessertenbuffet was vanaf 22u30 ongeveer en een uurtje later (als zowat iedereen zijn dessert op was) begonnen we met de openingsdans. De dansvloer liep goed vol, hoor! De mensen hebben dan ook lang stilgezeten! Dus geen zorgen!