Terug naar overzicht
Hey We trouwen ook met de goede herder maar nemen ook geen symbool wat we wel doen is de mensen allemaal een wens laten schrijven op een kaartje dat ze dan bij het naar buiten gaan aan een wensboom kunnen hangen
das een tof idee! welke "soort" viering hebben jullie? wij een niet-sacramenteel huwelijksritueel. en daar staat dat standaard in het programma, maar misschien kan ik het vragen om het te veranderen. welke boom neem je dan als wensboom? kan eens over een variant nadenken :)
wij nemen ook niet-sacramenteel dus niets over god ofzo we hebben een soort paasboom dus allemaal van die takken en dat versierd met fushia strikken omdat ons 'thema' fushia is de kaartjes waar de mensen hun wens moeten opschrijven zijn ook allemaal fushia. wij hebben niet strikt zijn schema gevolgd we hebben de volgende opbouw - verwelkoming - inleiding door de broeder - huwelijkskaars met gedichtje - keuzeverhaal - trouwbeloften - ringen - de wensen - dankwoord ouders - slot Hebben jullie ook broeder Johan?
inderdaad maar tijdens het gesprek liet hij niet echt uitschijnen dat we de volgorde te kiezen hebben. hij was wel vriendelijk maar in het begin duwde hij toch wat in de richting van enkele katholieke elementen erin. maar erna toen we duidelijk gemaakt hebben dat dat niet hetgeen is we willen, stelde hij de niet-sacramentele viering voor. we hebben onze teksten nog niet gemaakt dus het zal nog even zwoegen worden :)onze zaal heeft al vaak met de goede herder samengewerkt en ze zijn er zeer tevreden van, zeer gemoedelijke mensen die niet lastig doen als er veranderingen zijn ter plaatse enz..
Hoi, wij zijn vrijdag ook op gesprek geweest en gaan onze viering met broeder Gino doen.Hij heeft ons heel duidelijk uitgelegd dat het symbool gedeelte echt wel optioneel is!
hm goed om te weten, bij ons heeft hij dat niet gezegd! misschien vergeten? of misschien doet broeder Johan dat wel en broeder Gino niet altijd? anyway het is goed dat ik dat lees, dan kan ik hem vandaag nog bellen om te zeggen dat we het symbool gedeelte zouden willen weglaten