Nu Online
Momenteel zijn er 281 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

twijfels over thema

29-5-2011 14:33:01
Hallo bruidjes,

Hopelijk kunnen jullie mij hierbij even helpen:

Mijn verloofde en ik zijn beiden nogal fan van Amerika. We gaan op huwelijksreis naar daar, we zullen een Amerikaanse wagen als ceremoniewagen hebben, we hebben zelf paarden waarmee we foto's willen nemen,... Daarom hadden we gedacht om als thema Western te nemen. Maar anderzijds willen we dat thema ook niet te ver doortrekken, want het is ook niet de bedoeling dat we een country party ervan maken. We hadden al een paar ideetjes:

- Uitnodigingen: Western uitnodigingen met op de uitnodiging rode letters, cowboylaarsjes, hoefijzers,...
- Tijdens de receptie komt iemand blues spelen
- Versiering met speciale confetti, wat accessoires op tafel
- fotoshoot op een echte ranch
- Amerikaanse oldtimer
- chocolade hoefijzer al bedankje
-....

Maar nu begin ik dus te twijfelen. Ons huwelijk is in december, en we ons feest zal nogal "sjiek" zijn. Zelf hou ik wel van wat luxe, en ik begin dan ook te twijfelen of dit thema wel past? Omdat het in de winter is, wil ik precies wel iets doen met paars en grijs thema. Dat zou eigenlijk wel makkelijker zijn qua versiering. Ik kan namelijk toch geen stroblaen in de feestzaal plaatsen en er een saloon van maken?

Maar als ik naar het paarse thema wil, dan kan ik mijns inziens wel mooiere uitnodigingen maken. Die westernuitnodigingen zien er een beetje goedkoop uit...

Pff het klink misschien allemaal een beetje raar, maar ik wil aan de ene kant wel echt een sjiek trouwfeest, met het paarse thema, maar dan kan ik misschien niet genoeg 'onze ware aard' tonen. Als we het op de westernmanier zouden doen, dan zou het wel origneler zijn.. Kunnen jullie een beetje volgen? Dus ben ik maar aan het denken: waarom geen Amerikaanse dingen nemen zoals de fotoschoot, de wagen, de huwelijksreis en de bluesartiest, maar met paarse accenten voor de versiering en uitnodigingen? Ik wil trouwens sowieso paarse bloemen. Maar langs de ander kant zou ik het wel echt leuk vinden om totaal iets anders te doen..

Kan iemand mij een beetje raad geven???

Fleur
17-12-2011
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 883

francis
6-7-2012
 Meld misbruik29-5-2011 14:49:34

hey

ik vind het wel een leuk thema ( wij doen zelf rood met wit )
en een country thema is wel wat moeilijke in te passen.
waarom die niet een echt Amerikaans thema feest. jet het dan toch het thema Amerika, maar kan je eigen kleur toe voegen.

hoe vraag je gasten in de stijl te komen.

hoop dat ik je zou wat kan helpen
mvg francis

Emily
26-5-2012
 Meld misbruik29-5-2011 15:17:41

Ik snap wat je bedoelt denk ik. Als je het western thema wat te ver doortrekt krijg je mss een 'carnavalsfeer' en dat wil je natuurlijk niet. Maar Amerika is zoveel meer dan enkel western natuurlijk... Mss kan je eens denken aan andere typische Amerikaanse symbolen en ze zo verwerken in je kleurenthema (met paars). De vlag lijkt me dan nogal moeilijk, maar je kan bvb wel the rocky mountains, the eagle, Golden gate bridge, the statue of liberty, route 66,... nemen. Route 66 zou je mss in je uitnodigingen kunnen verwerken (een trouwfeest is het begin van je levensweg samen....). Kzit maar wat te denken hoor.

Voor de versiering van de zaal kan je die symbolen dan terug gebruiken dr bvb zwart wit foto's op een paarse achtergrond af te drukken. Om de mensen naar de tafel te wijzen zou je een foto kunnen gebruiken of een 'souvenir' van Amerika (sleutelhanger ofzo) kunnen gebruiken, maar mss wel moeilijk te krijgen hier. Hoewel, internet brengt alles dichterbij!

Voila, mss ben je hier wat mee, ik zal er nog wat verder over denken :-)

Succes!!!

Cindy
17-9-2011
 Meld misbruik29-5-2011 22:31:23

Je kan een stijlvol feest geven in de kleuren/stijl die je mooi vindt, geen rekening houdend met het Amerikaanse maar hier en daar een Western touch geven in andere dingen ... enkele ideetjes die in me opkomen:

- Cowboyhoeden als bedanking geven met jullie naam op gedrukt.
Dit kan wel duur oplopen ... je kan ook in een carnavalswinkel accessoires kopen ... cowboyhoeden, pistooltjes, sherrifstar ... en die in een grote kist doen en als het dansfeest lostbarst deze kist aan de dansvloer zetten zodat de genodigden zich kunnen "verkleden" met een simpel accent. Ben zelf ooit naar zo'n trouwfeest geweest en dat was super leuk! Gaf trouwens originele foto's :-)

- Een linedancer vragen om een half uurtje ofzo les te komen geven op jullie feest of zelf les volgen en vervolgens je genodigden les geven. Fun verzekerd!

- En waarom niet ... hier en daar enkele stroblaens ... aan de dansvloer ... geeft een beetje decor zonder er een stal van te maken ... en is handig om even op uit te blazen en dat houdt de mensen aan de dansvloer!

Alvast veel succes :)

Cindy

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...