Terug naar overzicht
Hey, Je kan dit natuurlijk volledig zelf in elkaar steken. Wij hebben onze viering met het UVV (unie voor vrijzinnige verenigingen gedaan). De morele consulente spreekt dan een aantal keren met jullie af voor af te toetsen hoe jullie alles zowat zien, zodat ze indien nodig jullie kan helpen bij het in elkaar steken van de viering. Bij ons was dit niet nodig. Wij hadden de volledige viering helemaal in elkaar gestoken en zij heeft dan alles aan elkaar gepraat en ervoor gezorgd dat alles vlot verliep. We vonden het ook wel gemakkelijk dat ze haar mening gaf over wat we hadden voorbereid (leuk om bevestiging te krijgen hihi). Ik zou het onmiddelijk terug doen via het UVV. We hebben dan ook allemaal kei mooie comentaren gekregen op de viering. Iedereen was echt onder de indruk en er is wat afgeweend omdat het zo persoonlijk en emotioneel was. Echt een aanrader dus!!
als je zoiets wil kan je ook bij 'de goede herder' terecht. Dit zijn broeders en doen vieringen zoals je het wil. Wij hebben zelf gekozen voor een rituele viering, geen zegening van ringen of huwelijkskaars of registratie van het 'kerkelijk' huwelijk, wel een volledig zelfgeschreven viering! Wij zijn net vrijdag op gesprek geweest en dat viel heel goed mee! Zeker een aanrader...natuurlijk moet je dit wel betalen, niet gratis zoals bij UVV (denk ik).
Wij hebben ook beroep gedaan op het UVV, maar uiteindelijk hebben we ook volledig zelf onze viering in elkaar gestoken. Het is zelfs een vriend die de viering aan elkaar zal praten ipv die mensen van het UVV. Dus ik denk dat je het ook echt volledig zelf kan doen. Groetjes Succes Sharon
hey wij denken eraan ook zo iets te doen. we willen niet voor de kerk trouwen maar anders is het precies zo "snel" voorbij. ik vroeg mij af hoe jullie dit praktisch doen. doen jullie dat aan de zaal, ergens in een park/tuin en hoe kleden jullie de omgeving dan aan? groetjes Saskia
HeyVrienden van ons zijn naar zo een huwelijk geweest.Ze hadden een zaal gehuurd voor het feest en het eten en hier was een tuin aan voor de ceremonie. Na de ceremonie was daar de receptie in de tuin en wanneer de receptie gedaan was mochten de mensen die blijven eten naar binnen en de rest naar huis tot het avondfeest. Ze hadden dit gewoon versierd zoals je een kerk versierd maar dan in openlucht.