Nu Online
Momenteel zijn er 277 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

En de frustraties/problemen beginnen...:-)

29-5-2011 21:51:24
Hey iedereen,

Vaak las ik hier op het forum mensen die hun gedacht eens kwijt wilden en gefrustreerd waren omdat hun trouwfeest op den duur meer het trouwfeest van hun ouders werd dan dat van hun :-)

Ik dacht bij ons valt het al bij al nog mee (natuurlijk ook al de nodige onenigheden gehad), maar nu 3 maand voor onze begint het echt ! Onze gastenlijst was zo goed als definitief (en was al véél groter dan initieel de bedoeling) wanneer plots de schoonouders even vermelden (4 dagen alsvorens naar de drukker te gaan) 'we zouden iedereen van de hobbyclub ook uitnodigen want ja we kunnen er niet van onderuit'. Ja dat was dus +40 personen erbij (bovenop de andere 30 extra die er een aantal weken voorheen waren bijgekomen).
Het werd ons allemaal een beetje te veel (letterlijk te veel personen) en we zijn dan maar (voor de 1e keer) op de rem gaan staan. Natuurlijk was het direct discussie. Uiteindelijk hebben we maar toegegeven.. Onze bedoeling was een trouwfeest met familie en dichte vrienden maar het is een 'beetje' uit te hand gelopen.

Na een jaar voorbereidingen valt me het op: een trouw voorbereiden is vooral toegevingen doen om iedereen tevreden te stellen

Kennen jullie dat gevoel en hoe gaan jullie er mee om als bv de ouders iets anders willen dan jullie zelf? Hebben jullie ook al veel discussies achter de rug?

Ik moet zeggen, een intiem trouwfeest of een wedding in Vegas lijkt soms héél aanlokkelijk.

Evi
27-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 859

Greet
15-7-2011
 Meld misbruik29-5-2011 22:03:09

Wij hebben zelfs uitnodigingen moeten laten bijdrukken want de schoonouders waren wat mensen vergeten (ook al hadden we 100x gevraagd of ze niemand vergeten waren)! Gelukkig hebben zij dat betaald.

Iedereen komt wel zulke dingen tegen, mijn motto: trek het u niet aan en denk gewoon aan jouw dag: uw ventje, uw viering, het feest, ..... al het heerlijke en daar gaan die mensen meer of minder niks aan veranderen!

Groetjes
Greet

Sofie
12-8-2011
 Meld misbruik29-5-2011 22:37:36

Als je ouders opdraaien voor deze kosten zou ik zeggen, nodig ze gewoon uit.
Maar als ze verwachten dat je dit allemaal zelf gaat doen, zou ik ze gewoon niet uitnodigen.

Voor een klein aantal kan je nog zeggen, OK goed.
Maar zoveel!!
Ze kunnen er niet onderuit zeggen ze, maar ze zouden dan gewoon kunnen zeggen dat er geen budget is toch? Of dat jullie het intiem willen houden?!

Misschien komen er wel niet te veel van en heb je er uiteindelijk toch geen last van.

rafa
6-5-2011
 Meld misbruik29-5-2011 23:12:08

zoals sofie het zegt, als je het allemaal zelf moet bekostigen, ga dan maar geregeld op de rem staan, als zij het bekostigen kunt ge bijna moeilijk nee zeggen...

maar denk eraan, het is idd jullie dag, jullie moeten het fijn vinden, en ik vind het ook belangrijk als jij zelf je genodigden kent, ni da je telkens er vreemden binnenkomen, je moet vragen aan eender wie, van wie is dat...

ik ben blij dat iedereen mijn en mijn ventje heeft laten doen, wij hbb alles zelf beslist, zonder gemoei van buitenuit, en zijn dan ook heel blij dat wij alles zelf hebben bekostigd, natuurlijk waren we ook blij met de centen die we achteraf als cadeua kregen, ma uiteindelijk hebben we eht allemaal zelf gedaan...

Selena
18-6-2011
 Meld misbruik30-5-2011 9:39:01

Hey

Mijn ouders en die van mijn verloofde hebben ook mensen aan onze lijst toegevoegd, maar beide kanten betalen hun eten en drank. Dus het kan een winst zijn voor je trouw :).

Veel succes!

vanessa
2-7-2011
 Meld misbruik30-5-2011 12:54:05

Amai, ben ik blij dat onze ouders ons onze zin laten doen. Ze geven hier en daar wel wat raad, maar we beslissen alles zelf.

Echt niet fijn als je een hoop mensen moet uitnodigen die je niet kent.
Als de ouders hiervoor betalen kan je weinig zeggen, maar anders zou ik toch wel duidelijk zeggen dat dit niet kan. 70 mensen extra op je trouw, kost een hele hoop geld.
Wij hebben maar 100 man op onze trouw (als ze allemaal komen) en daar ben je serieus wat geld aan kwijt hé.

Sterkte en laat je niet doen!

evy
18-6-2011
 Meld misbruik30-5-2011 15:17:20

bij ons weten de ouders niks...
zo kunnen ze zich niet moeien,
ze weten natuurlijk wie ik uitnodig eh, maar tis ons feest en wij betalen, wij beslisse..
trouw is mijn dag, en daar moete ze nie intss kome

nuja ik heb makkelijk spreke, mijn en zijn ouders, geven advies als wij het vragen en voor de rest laten ze ons doen en vertrouwe ze op ons :-)

Sofie
12-8-2011
 Meld misbruik30-5-2011 20:10:47

Ik had mijn ma al verwittigd van toen we gezegd hadden dat we gingen trouwen.
Dat ze gerust advies mag geven, maar dat het onze trouw moet worden en niet de hare :)

Het heeft helaas niet geholpen...

Aan de ene kant ben ik wel blij dat ze zo doet, want ik weet dat het haar interesseert.
In tegenstelling tot mijn vader die nooit eens iets vraagt hoe het ermee staat ofzo.
Hij heeft dan ook niet de intentie van iets bij te leggen... Niet dat het moet, ma bon, beetje interesse van zijn kant zou leuk zijn...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...