Nu Online
Momenteel zijn er 537 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

bruidjes met een maatje meer

30-5-2011 11:31:52
Hoi allemaal,

met nog 24 dagen op de teller begin ik me serieus zorgen te maken...
Niet omwille van de voorbereidingen, maar omwille van mijn lijn. Ik ben een bruidje met een maatje meer, en eerlijk gezegd begin daar nu moeite mee te krijgen. Versta me niet verkeerd, ik ben altijd goed gezet geweest en iedereen kent me zo, maar toch begin ik nu enorm te twijfelen aan mezelf .... Ik ben de laatste 5 maanden bijna 20 kilo kwijt gespeeld, maar toch is het niet genoeg naar mijn zin. Ik moet zaterdag mijn eerste pas gaan doen en ik ben zo bang dat het niet goed gaat zijn ... Ik begin nachtmerries te krijgen over de reacties van de mensen: "alle, zie hoe dik en dat staat daar zo in een lang wit kleed, wat heeft dat kind zich toch wel niet ingebeeld ???"
Zijn er nog bruidjes met een maatje meer, die ook zo beginnen denken naarmate hun grote dag nadert ?
Wat doen jullie om die gedachten weg te laten gaan ?

Groetjes
van een bruidje die zich zeer down voelt op de moment ....

Jessica
24-6-2011
Meld misbruik

Reacties: 21 | Gelezen: 1305

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik30-5-2011 11:41:50

Beste Jessica,

Na jaren zelf geworsteld te hebben met mijn gewicht, kreeg ik in 2009 een bypass. Nu voel ik me natuurlijk gelukkiger, maar laat je gewicht het geluk van je trouwdag niet ontnemen ... !! Dat is het helemaal niet waard !!

Bovendien, de dag van vandaag zijn er toch genoeg jurken die je kwaliteiten (boezem?, rug?, schouders?, taille?) accentueren en je mindere kant verdoezelen. Ik ben er zeker van dat je jurk dat ook zal doen !! Dat je kiest voor een wit lang kleed op een trouw is volgens mij méér dan normaal en dus wie daarover iets te zeggen heeft, is niet goed wijs

Bovendien zullen de mensen meer opletten over hoe jullie als koppel stralen !! En dat zal bij jullie ongetwijfeld ook zo zijn !!!

Hoe je deze gedachten laat varen ? Door zich niets van de gedachte van de mensen aan te trekken! Het is JULLIE dag niet ??? En zolang je ventje je mooi vind in je kleed , who cares wat de rest zegt ??? Op een trouwdag zijn er volgens mij maar 2 personen belangrijk ...

Met andere woorden, je maakt je down voor niets! Ik was nerveus omdat ik ook niet zeker wist hoe mijn ventje ging reageren op mijn kleed ... Nerveus ja.. niet down! Dus kop op, geniet van je voorbereidingen en van je dagje, want het cliché is waar... het is té vlug voorbij ...

Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik30-5-2011 11:45:23

Hoi Jessica,

Aurélie heeft groot gelijk hoor.
Er zijn trouwens ook nog heel veel bruidjes met een maatje meer, en ze zijn volgens mij ook allemaal mooi, niet omdat ze graatmager zijn, maar omdat ze stralen!!! Omdat ze gelukkig zijn!
Ikzelf kan niet zeggen dat ik een maatje meer heb, maar ik heb ook geen maatje minder :-) En zelfs dan zijn er nog dingen die mij storen aan mijn lichaam...

Een wit, lang kleed is ook normaal hé als je gaat trouwen... daar kiezen de meeste bruidjes toch nog altijd voor...
Komaan meid laat jouw mooie dag niet verpesten door die twijfels! Je gaat STRALEN als bruidje, echt waar!

Groetjes,
Filipa

Evi
25-8-2012
 Meld misbruik30-5-2011 11:45:32

Wat jammer dat je je daar zorgen over maakt. Ik ben onlangs naar een trouwfeest geweest van een bruidje met een (serieus) maatje meer. En ze was ronduit prachtig prachtig prachtig! Echt waar, de 'slanke' bruidjes konden er niet aan tippen! Denk dat de gasten haar enkel maar bewonderd hebben, en niet eens gedacht hebben aan haar maat. Dat zal bij jou vast en zeker ook zo zijn! Ik woog vroeger 40 kg meer, maar nu is er ook wel wat, slappe armpjes enzo . Iedereen is wel eens onzeker. En je verloofde ziet je toch graag precies zoals je bent anders zou hij niet met je trouwen, dus no worries!

evy
18-6-2011
 Meld misbruik30-5-2011 11:49:05

ey ey,

soms val je wel af, maar zie je in de spiegel niet de realiteit...
het gewicht kwijtspele is 1 stap (en een wel heel moeilijke, dus mag je best al trots zijn!) het psychologisch proces is een tweede stap.... jezelf zien zoals je bent... en ook effectief zien hoe je echt bent in de spiegel, en niet als *nog* te dik.

Ik ben laatste jaar nu ook 20kg afgevallen, mijn levensstijl omgegooid, maar ik zag dit tot voor kort ook niet, kvond mezelf nog dik 10kg zou nog leuk zijn, terwijl ik van heel wat mensen hoor, dat ik er nu wel erg goed uitzie!

voel jij je goed in je kleed? hoe was het toen je het aanhad? was er iemand mee?
bij mij was mijn getuige mee en ik wist als die me niet mooi vond of te dik, ze dit eerlijk zou zeggen... dat kan helpen...
als jij je goed voelt, straal je dit uit en heus iedereen die je kent en weet dat je dat gewicht al kwijt bent zal zeker niet zoiets zeggen of denken zoals:

"alle, zie hoe dik en dat staat daar zo in een lang wit kleed, wat heeft dat kind zich toch wel niet ingebeeld ???"

doe eens iets voor jezelf, verwen je zelf een keer, massage, zonnebankske;.. iets wa je deugd kan doen, tis nie simpel da weet ik

maar je gaat stralen in je kleedje!

liefs

Helene
14-7-2012
 Meld misbruik30-5-2011 11:53:45

hey

zelf ben ik ook een bruid met maatje meer!
zeker sinds de geboorte van mijn dochtertje is het gedachte van men uiterlijk negatiever geworden. ik heb nu redelijk wat los vel enzo. niet echt mooi om zien.
maar het hoort erbij! ik zit nu in maatje 46 maar wat dan nog.
er is kledij genoeg die je 'mooie' delen accentueren!
zo heb ik wel nog een goeie taille!
bruidskledij! geen zorgen! er zijn echt jurken genoeg die net dat buikje wegsteken!
mijn kleed heb ik al gevonden. hangt in de winkel wel natuurlijk.
het steekt men buik volledig weg en toont men taille zo mooi! echt super!
in een bruidswinkel weten ze wel wat ze je kunnen geven!
trouwens het is jullie dag! jullie moeten van elkaar genieten. zolang je ventje je waardeert en betovert is van jou in je kleed, is dit genoeg. voel je goed en gewoon genieten!

vergeet die sombere gedachten. je ventje en jij trouwen. dus hij wil je zoals je bent!

groetjes

Kendra
21-5-2011
 Meld misbruik30-5-2011 12:00:41

Hey,

Ik begrijp je heel goed, ik ben zelf ook zo, was ook eel onzeker en wat gingen de mensen wel niet denken?

Mijn dagje zit er ondertussen op maar ik kan je zeggen: het was een geweldige dag! Akkoord, op sommige foto`s zie je wel een dubbele kin maar iedereen zei toch dat ik er ooo zo mooi uitzag. Ik had een kleed dat heel veel verdoezelde en iedereen zei echt dat ze het supermooi vonden, zelfs een meisje dat getrouwd is in een niet-traditioneel kort trouwkleed omdat ze witte kleden afschuwelijk vond en ze is mij komen zeggen dat ze zelf ook zo`n kleed zou gewild hebben.

Ik wil maar zeggen, een goed gekozen kleed doet wonderen. En u ventje zal u wel mooi vinden hoor, geen twijfels!
Ik vind het al super dat je zoveel af bent, een hele prestatie wat mij niet gelukt is.

En van wat de mensen zeggen moet je je absoluut niks aantrekken. Zolang jij en je ventje maar gelukkig zijn. Wij hebben er in ieder geval super van genoten ook al hebben we beiden een maatje meer.

Ik wens je echt een supermooie dag toe en no worries, het IS echt een van de mooiste dagen van je leven!

Groetjes,
Kendra

Marijke
9-7-2011
 Meld misbruik30-5-2011 12:05:28

ik ben zelf een bruidje met een redelijk maatje meer. Natuurlijk stoor ik mij er wel aan, en ik weet dat er altijd wel mensen zijn die u bekijken (overlaatst had ik het ook nog, omdat ik met het goede weer even van 1 bolletje vanille-ijs wou genieten, kreeg ik ook reactie van "zie die dikke, waarom eet die nu een ijsje, is die nog niet dik genoeg). Maar dat is allemaal bijzaak.
Jij zal stralen, jij zal er (ben ik zeker van) prachtig uitzien én belangrijkste van al : uw ventje gaat die dag dé trotste man van heel het land zijn omdat hij jou zijn vrouw kan noemen. Want uiteindelijk telt ook vooral zijn liefde voor u he!

Ik trouw zelf in mijn droomkleed, alles zat meteen goed, en so what als anderen er anders over denken? Wij moeten ons mooi voelen én niemand kan er echt slecht uitzien op zijn trouwdag! Je zal stralen, genieten, gelukkig zijn én dat allemaal samen maakt je sowieso mooi!

(en ja ik heb nu net mezelf ook een goede preek gegeven :))

Esther
3-9-2011
 Meld misbruik30-5-2011 12:17:17

Hey Jessica!

Zelf heb ik een enorm maatje meer (50) en dus begrijp ik je heel goed.
Misschien helpt het wel om net zoals ik te denken:
"Mijn kleed is echt wel op mijn lijf geschreven en de goede kanten worden benadrukt. Trouwens, mijn ventje vindt mij geweldig zoals ik ben, ziet zelfs graag een stevigere vrouw, dus who cares wat de rest denkt?"

Trouwens, alle mensen die op je feest zullen zijn, zullen je kennen zoals je bent, dus zij gaan al helemaal zo geen gekke dingen over jou denken! Je zal wel zien, je gaat je stralend voelen die dag! Neem dat maar van mij aan! ;-)

Jessica
24-6-2011
 Meld misbruik30-5-2011 12:24:11

Hey meiden,

een dikke merci voor de oppepper ! Ik heb hem echt nodig ...
Ik had mijn mama, schoonmama en beste vriendin mee naar de winkel en ze hebben me eerlijk gezegd wat ze vonden van welk kleed. Hetgeen waar ik me het beste in voelde, vond iedereen mooi. Ze stonden er met de tranen in hun ogen.
Ik weet dat mijn ventje me doodgraag ziet; hij is al 8 jaar bij mij en ik ben echt geen gemakkelijke
Ik ben al heel trots op mezelf dat er zoveel af is, maar toch blijven die twijfels er zijn. Ik hoop gewoon dat ik het tegen dan van me af kan zetten ...

Alvast een dikke merci
en aan iedereen nog veel "leute" met het vorbereiden.
En aan diegene die al getrouwd zijn, proficiat en geniet van jullie "man".

Groetjes

Penny
20-7-2011
 Meld misbruik30-5-2011 12:24:49

Hetzelfde hier, ik heb maatje 46-48 en met mijn kleed aan zit alles goed strak weg :-)
Ik heb dikke billen maar doordat ik een kleed aanheb dat van de taille breed uitloopt zie je daar niets van. Ok ik ga me ook laten verleiden door nog een soepdieet te doen en toch nog effe een beetje af te vallen maar ga geen extreme dingen meer doen.
Mijn vriend ziet me graag zoals ik ben en heb een pracht van een kleed.
Dus wat andere mensen denken of zeggen ga ik mij die dag niet "proberen" aan te trekken :-))

Geniet ervan en succes!

vanessa
2-7-2011
 Meld misbruik30-5-2011 12:34:58

Proficiat dat je zoveel bent afgevallen.
Bij mij is er maar 5 kg af (maatje 44 nu).

Wees maar zeker, je zal stralen op jouw dag!
Iedereen gaat je een prachtige bruid vinden, want ze kennen jouw allemaal zoals je nu bent, en op je trouwdag ben je altijd nog een stukje mooier!

Lig niet wakker van wat andere mensen denken, maar geniet ervan!

renske
12-8-2011
 Meld misbruik30-5-2011 12:46:38

hoi hier ook een bruidje met serieus maatje meer (50)
ik heb ook complexen maar vooral men mijn boven armen en poep als ik mijn kleed pas het is een bustier en dan zie je natuurlijk mijn bovenarmen als gevolg zie ik mij een hele dag met die stola rond lopen en dit op 12 augustus met hopelijk prima weer maar op momenten denk ik ach renske trek het je niet aan der zijn andere modellen :-s maar toch ;-)
en dan die poep! naar mijn zin heb ik percies een steekgat in mijn kleed :-( ben al enkele lingerie winkels afgegaan voor een corregerend broekje (ook zodat men billen niet scheuren en open gaan liggen) en dan zien die verkoopster naar mijn poep en zeggen die alle zo een mooie poep waarom dit verbergen je mag er fier op zijn maaar vind het toch niet zo goed uitkomen persoonlijk dus beetje dieeeten ;-) over 14dagen een nieuwe broek gekocht die nu al van men poep zakt dus heb nu maatje 48. ben gelukkig hoor maar mag toch paar kilotjes af . na de bevalling (slechte bevalling en zwangerschap) ben ik enorm bijgekomen 6kilo en niet af te krijgen met niets! nu door de stress komen de kilotjes af zonder veel moeite de kunst is om ze nadien er af te laten en er niet meer te laten bijkomen ;-)

an
12-8-2011
 Meld misbruik30-5-2011 13:13:21

Niet mee inzitten! Je ventje heeft je zo gewillen en dat is het belangrijkste van al :) Ik heb ook een maatje meer (42) soms al 44. Mijn ventje vindt me perfect en dat is wat telt! Je zal stralen!!!

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik30-5-2011 13:13:57

Bij mij hetzelfde. Ik was vroeger héél dik, 45kg afgevallen en ja... Vooral de armen heb ik ook. En ik jojo ook enorm! Je moet je zeker niets aantrekken van wat anderen denken, je zal zowiezo stralen!!

Leontine
3-6-2011
 Meld misbruik30-5-2011 13:22:20

Om het moment dat er mensen zijn die zo denken, hebben ze niets op jouw bruiloft te zoeken moet je maar denken.... En het allerbelangrijkste is wat je aanstaande ervan vindt. Alle andere mensen neem je toch niet mee naar huis. Gewoon genieten hoor!!!

Gitte
28-10-2011
 Meld misbruik30-5-2011 14:58:35

Jessica,
Ik begrijp je volkomen! Met nog 5 maanden op de teller heb ik ook al nachtmerries van mijn kwabberarmen,dikke billen,enz.... Ik ben 14 kg afgevallen en zou er nog graag 7 kg afwillen maar de laatste weken ben ik geen gram kwijt ondanks het strenge dieëten. Ik probeer de spiegel en de weegschaal te vermijden. Het is zoals de meeste zeggen de onderkant zit verstopt onder je jurk ,maar je armen kan je niet zomaar verstoppen.
Ik denk nu wel eens de dag er is en je opgemaakt bent,jurk aan,haartjes netjes dat ook de bruidjes met een maatje meer zich prinses voor een dag mogen voelen. Het is toch al knap dat je 20 kg kwijt bent en dat zullen de mensen zeker zien en daarover zullen ze je een compliment geven en niet over die 10 kg die er niet af zijn want 20kg scheelt toch al wat kledingmaten hé. Kop op(ook voor mezelf),je zal een stralende bruid zijn en je ventje zal trots zijn om naast jou voor het altaar te mogen staan. Als je naar het programma op vt4 kijkt zijn het toch ook niet allemaal bruidjes die eruit zien als fotomodel en zij zien er toch ook goed uit,daavoor alleen al kijk ik er graag eens naar.

ilse
9-7-2011
 Meld misbruik30-5-2011 15:06:15

Hoi,

Voor mij ook herkenbaar. Ik ben na ernstig ziek te zijn serieus bijgekomen. ben dan maar gaan weight watchen en dat lukte allemaal zo goed tot de laatste maanden. Nu lijkt het alsof niks nog wil lukken. Ik ben terug 4kg van de 11 bijgekomen. Anderen zeggen dat je het niet ziet maar ik blijf dit wel zien!
Allesinds heb ik een heel lief ventje, die liever een vrouw met wat "pak" wil ipv een fotomodel waar je de ribbekes van kan tellen. En ik voel mij goed in mijn kleed... En gij gaat u waarschinlijk ook een prinses voelen! Het is niet de kilo's die tellen maar hoe jij je voelt en die dag ben gelukkig en dan straal je!
Dus niet te veel van aantrekken! Je gaat er sowieso geweldig, fantastisch uitzien! En daar kan geen enkel fotomodel tegenop! Je wil toch trouwen, zoals je echt bent! En dan is het maar met een maatje meer :-) Niet?

groetjes

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik30-5-2011 15:34:17

Zeg meiden, ik zie hier "maatje meer" en dan maten als 44 ... Ok het is niet een standaardmaat (40) maar zovéél meer is dat nu ook weer niet hé ... Ik ben van een 52/54 (!) naar een 36 gegaan Dat is een verschil van 61 kg zo ongeveer... Dus een 44 is voor mij zeker geen "maatje meer"

Trouwens iedereen ziet er stralend uit op zijn dag!

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik30-5-2011 16:40:30

Hey,

Kan inderdaad veel twijfels meebrengen!! En ik hoop dat je op jou dagje van dit idee verlost bent!! Maar als je de meningen van jou mama enzo mag geloven zal je stralen!! Met of zonder maatje meer! Echt!!!
Maar begrijp jou angst voor een stuk... zelf ben ik ook iets meer dan 10 kg afgevallen en voel ik me ook nog steeds niet mooi... Een kleedje gaan zoeken is zelf het geen waar ik heel erg tegenop zie....(zal ik wel iets vinden dat me staat......)
Dus alvast veel liefs en u ventje zal je zeker mooi vinden!! Maar begrijp jou twijfels.

Groetjes Ellen

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik30-5-2011 17:42:45

volgens mij gaan ze niet zeggen 'hoe durft die in een wit kleed te trouwen met zo'n figuur' maar wel : 'amaaaaaai, ze ziet er stralend uit in haar wit kleed'.

Jessica, je bent 20 KILO afgevallen, weet je wel wat dat is ? Dàt gaan de mensen zien, niet dat er eventueel nog een aantal 'teveel' aanhangen.
ik vind het in elk geval geweldig goed van je dat je zoveel kwijt bent en ik wens je de meest zonnige dag die er is.

groetjes
brenda

Marijke
5-5-2012
 Meld misbruik31-5-2011 13:43:54

Hey,

Ik heb zelf geen maatje meer, maar ben toch ook niet echt tevreden over mijn lichaam, zoals de meeste vrouwen waarschijnlijk :p en had ook een beetje schrik toen ik een kleedje ging passen, maar tot mijn verbazing viel dat heel goed mee! Voor iedere lichaamsbouw is er wel een geschikt kleedje denk ik! In bruidswinkels zijn ze meestal ook wel heel erg goed in het vinden van een kleedje dat jouw pluspunten accentueert en minpunten verdoezelt, zodat iedereen er met het juiste kleed fantastisch kan uitzien! Bovendien vind ik zelf ook dat een gelukkig en stralend bruidje er altijd mooi uitziet!

Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info