TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Filipa
23-7-2011
|
31-5-2011 13:39:37
Hoi Sarien, Oh wat herken ik jouw gevoel.. Ik zelf ben ook sinds februari 2010 verloofd, het is dus lang wachten geweest... Nu heb ik nog 52 dagen op de teller en heb ik alles redelijk goed voor elkaar, maar toch, als je graag op voorhand plannen maakt, dan is het nog niet te vroeg om te beginnen... ok, voor sommige dingen is het nog te vroeg, maar er zijn dingen die je nu al kan doen: - jurk kiezen - feestzaal vastleggen - kerk (eventueel) vastleggen - beginnen met opstellen misboekje (ik heb ondervonden dat dit niet simpel is) - rondkijken voor dingen, prijzen vergelijken (zoals: gastenboek, bedankjes, enveloppendoos, huwelijkskaars)... door te vergelijken kan je veel geld besparen! - een voorlopige lijst van genodigden opstellen (begin met jullie familie en vrienden neer te schrijven, eventuele werkrelaties)... - een goede raad: maak een "inspiratie map", heb ik ook gedaan. Ik keek rond op internet achter vanalles en als ik een leuk prentje vond, sloeg ik die op in die map... als je dan iets moet kiezen heb je al een aantal ideeën en zo wordt ook duidelijk welke stijl dat je graag ziet (klassiek, modern, kleurrijk, sober)... - de trouwringen kunnen jullie nu al kopen! Je kan misschien profiteren van aanbiedingen, kortingen,... en dus helemaal je goesting van ringen kopen voor een pak minder geld! Veel plezier met de eerste voorbereidingen en je mag me altijd een berichtje sturen als je wat raad nodig hebt! Dit forum is hier ook heel goed voor, ik heb hier heel wat ideeën en moed gevonden! Groetjes, Filipa
|
|
Sylvia
15-6-2012
|
31-5-2011 17:44:29
Hey Sarien,
Wij trouwen een dag voor jullie en ik heb toch al redelijk wat dingen in orde gebracht. Je mag me altijd mailen op nosferatugirl@hotmail.com om ideeën te delen.
Groetjes en succes!
|
|
Sonja
12-5-2012
|
31-5-2011 22:21:25
Hey Sarien,
Ik ben ook van die mening, wat geregeld is, is geregeld.
Wij trouwen enkel voor de wet, gemeentehuis ligt sinds een paar weken vast, we moeten in januari wel nog eens terug met onze identiteitskaarten, maar datum en uur liggen vast.
Feestzaal, DJ en fotograaf zijn ook reeds in orde.
We rijden zelf en mijn metekindje zal bruidsmeisje zijn.
Onze getuigen hebben we ook al gekozen en ze zagen dat meteen zitten.
Nu vrijdag begint mijn zoektocht naar een kleedje, heb 2 afspraken in bruidswinkels.
In het najaar ring(en) gaan kiezen en uitnodigingen kiezen, gastenlijst is reeds in orde.
Leuk toch die voorbereidingen.
Groetjes,
Sonja
|
|
Sarien
9-6-2012
|
1-6-2011 12:29:20
Hey allemaal ,
Wat een leuke reacties !
Ondertussen heb ik bericht gekregen van Alden -Biesen, zij hebben geen zaal ter beschikking op onze trouwdag... Het zal dus het gemeentehuis worden. Maar daar kunnen we enkel voormiddag trouwen.... wat dus zou willen zeggen dat we met een gat komen te zitten van meer dan 3 uur tussen de plechtigheid en het avondfeest . Kan dat opgevuld worden met een recpetie, want wat moet de famillie anders ondertussen doen? terug naar huis is helaas niet moglijk aangezien ze van alle hoeken van Vlaanderen moeten komen... En omdat we nog steeds van mening zijn dat hij mij pas in mijn kleed mag zien aan het gemeentehuis net voor we trouwen kunnen we de foto's ook niet op voorhand laten maken. Wat er nu nog (dringend ) als eerst in orde gemaakt moet worden is de datum laten veranderen op het gemeentehuis, de zaal en fotograaf moeten vastgelegd worden, en het vervoer moet nog bevestigd. Onze getuigen vragen we over een weekje bij een etentje , en daarna hoop ik dat ik mijn mama toch overtuigd krijg om op zoektocht te vertrekken naar het perfecte kleedje. Nu stelt ze zo nog wat uit... wat op zich niet slecht is, kan ik nog wat aan m'n lijn doen snel De voorlopige gastenlijst ligt al klaar, maar de afspraak met de zaal nog niet. Weer zoiets dat ik snel wil gepland zien. en ze blijven maar zeggen dat we nog tijd genoeg hebben ( zelfs de toekomstige bruidegom ! ) ... Ik hoop ze volgende week toch allemaal om te praten zodat we eindelijk samen kunnen eraan beginnen !
Groetjes
Sarien
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|