Nu Online
Momenteel zijn er 586 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Receptie - cocktail - middagfeest ? Hoe vermelden

31-5-2011 14:13:54
Dag mede-bruidjes,

Ik ben wat in de war :)
onze tekst voor de uitnodigingen was af, maar nu komen er hier en daar weer bedenkingen naar boven (van omstaanders weliswaar...)
het zit zo dat wij om 11H trouwen voor de kerk en aansluitend op de misviering van 13-16h een uitgebreide receptie geven voor heel wat mensen, die savonds niet komen (savonds is er een avondfeest). Het is wel zo dat de mensen 'smiddags dus veel hapjes krijgen en nadien een klein gerechtje (wel rechtstaand) en enkele kleine zoetigheden, waardoor ze zeker voldoende gegeten hebben. Wij hadden daarom eerder geopteerd voor 'middagfeest' in plaats van 'receptie'... Alleen al om te voorkomen dat mensen zouden gegeten hebben voor ze toekomen... Nu komen hier en daar kritische vragen: gaan de mensen niet verwachten dat ze aan tafel mogen, dat ze een menu of buffet zullen krijgen, zou je het toch niet beter receptie of cocktail noemen? ... Nu weten we het dus zelf niet meer...
Kunnen jullie mij helpen? Wat zouden jullie doen? Misschien hebben jullie nog een ander alternatief?
Ik weet wel dat het niet ZO belangrijk is hoe je het heet, maar ik zou het jammer vinden mochten de mensen allemaal gegeten hebben voor ze toekomen...

Alvast bedankt,
Groetjes,
Sylke

Sylke
24-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1959

Evelien
9-7-2011
 Meld misbruik31-5-2011 14:24:48

Er zijn toch ook avondfeesten waar ze een walking dinner doen? (noemen ze dat zo? hehe)
Dan staan de mensen ook recht en krijgen ze voldoende hapjes rondgedragen!

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik31-5-2011 14:31:12

Ja, walking dinner is dan een goede optie, lijkt me... Of hapje-tapje.

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik31-5-2011 14:39:16

ik snap het wel, middagfeest klinkt voor mij ook zittend...

waarom zet je niet : receptie met uitgebreide hapjes
of uitgebreide receptie met hapjes

of receptie met fingerfood

An
5-5-2012
 Meld misbruik31-5-2011 14:45:36

ik zou het een "walking dinner" noemen, geeft aan dat je een volledige maaltijd krijgt maar dat je wel moet recht staan. bij middagfeest zou ik ook verwachten om aan een tafel te zitten, maar wel dat je een volledige maaltijd krijgt!
succes ermee!

Lindsy
25-5-2012
 Meld misbruik31-5-2011 15:34:52

Ik denk inderdaad ook dat de term "walking dinner" hier de lading het meest dekt.
Succes!

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik31-5-2011 15:57:57

noem het dan wel 'walking lunch' anders blijven ze plakken tot het dinner time is ;o)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info