Nu Online
Momenteel zijn er 591 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dilemma ivm uitnodigen van nicht en tante

31-5-2011 17:28:49
Hallo iedereen,

ik zit met een probleem en ik weet niet zo goed wat ik ermee moet aanvangen.
Het zit namelijk zo dat er een tante is waar we al jaren geen contact meer mee hebben, maar ik ben wel altijd moeite blijven doen om er de geboortekaartjes en kerstkaartjes naartoe te sturen (maar heb bij beide kindjes geen respons gekregen en kerstkaartje krijg ik ook nooit terug).

Nu heb ik wel een goed contact met haar dochter, maar om persoonlijke redenen is die met haar man terug thuis gaan wonen en heb ik haar met de geboorte van mijn dochtertje dus ook niet meer gezien of gehoord.
Zij is een paar weken geleden bevallen van haar dochter en heb haar proficiat gewenst via sms, maar nog geen tijd gehad om er naartoe te gaan (was ik ook al aan't twijfelen of ik het wel zou doen vermits ze bij mij ook niet is geweest, maar bij mijn zoontje wel )
Nu stak er daarjuist een uitnodiging in de bus dat ze vrijdag 10 juni ging trouwen en dat we dus welkom zijn of het dansfeest.
Dus nu ga ik wel ineens een klein cadeautje voor de dochter ook meepakken.

Ik had mij al voorgenomen om eigenlijk geen uitnodiging naar daar te sturen vermits mijn tante dus ook ruzie heeft met andere personen die op de trouw komen.
Maar kan ik nu op naam van mijn nicht een kaartje naar daar sturen of beter niet doen? Dan gaat ze achteraf wel teleurgesteld zijn denk ik hé, vind ik wel moeilijke situatie en ik kan nu moeilijk 'stiekem' met haar afspreken want zij gaat ook een babysit enz moeten regelen, dus mijn tante gaat het sowieso te weten komen.

Wat zouden jullie doen?

Lesley
15-10-2011
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 978

Sofie
12-8-2011
 Meld misbruik31-5-2011 17:33:10

Moeilijk,

Als je nicht weet van je slechte relatie met je tante, kan je haar misschien eens bellen om te vragen hoe zij het het liefst heeft.

Of je stuurt gewoon een kaartje voor de hele familie, aangezien je geen goede band hebt met je tante, zal die ook niet komen naar jullie trouw veronderstel ik.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik31-5-2011 18:34:34

Ik zou hen ook uitnodigen. Het zou raar zijn, moest ze nu ineens wel komen, hé... Als je weet dat ze anders niks laten horen...
Ik heb ook een tante en nonkel die nooit naar trouwfeesten komen, maar heb hen wel een kaart gestuurd. Uiteindelijk zijn ze enkel naar de misviering geweest (hebben ze zelfs niet gedaan toen een andere nonkel trouwde --> de broer van deze nonkel!), dus ze hebben wel moeite gedaan! Ook kregen we van hen, toch wel onverwachts, een héél mooi bedrag op onze rekening gestort (wat wij zeker niet verwacht hadden)!
In ieder geval, je kan enkel maar je 'plicht' doen, hé... Zo kunnen ze je later niks verwijten!

Lesley
15-10-2011
 Meld misbruik31-5-2011 19:27:07

Ik was het ook al aan't denken van het zou nogal straf zijn mochten ze nu ineens wel komen.

Maar ons mama haar familie staat er nogal om bekend om ambras te maken op feesten (vroeger regelmatig meegemaakt op communiefeesten van ons, vanaf dat ze beginnen drinken zoeken die onderling ruzie met elkaar )

Ach ja, da kan je op voorhand niet voorspellen hé en het is ons feest dus als we vinden dat ze overdrijven hebben we wel het recht om ze 'buiten te smijten' vind ik.

Bedankt voor jullie reacties

Isabelle
15-10-2011
 Meld misbruik31-5-2011 20:25:36

Als je daar bang voor bent, waarschuw dan de maitre van de zaal op voorhand, zodat hij ze goed in de gaten kan houden en snel kan optreden. Dan hoef jij je hier al geen zorgen meer om te maken!

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik31-5-2011 21:10:33

en wat als je nu eens de trouw van je nichtje afwacht en dàn de beslissing neemt ?
want haar moeder /jouw tante zal daar zijn dus dan zie je ineens hoe ze tegen jou doet, toch ?

Liza
11-11-2011
 Meld misbruik31-5-2011 21:12:08

En heeft die nicht een uitnodiging gestuurd naar jou mama?
Want dat is dan toch dezelfde situatie voor uw nicht, of niet?

Lesley
15-10-2011
 Meld misbruik31-5-2011 21:57:48

@Isabelle: ik denk dat dat het beste is, zou het ni echt leuk vinden mochten ze het doen, hopelijk zijn ze allemaal al wat wijzer geworden en zijn die streken eruit gegroeid

@Brenda: ja idd, dat kan ik zeker doen want het duurt nog wel even vooraleer mijn uitnodigingen weg zijn

@Liza: ja, mijn mama heeft blijkbaar ook een uitnodiging gehad. Zij heeft heel af en toe nog eens contact gehad met mijn tante, maar nu niet echt overdreven.
Mijn tante heeft met 1 van haar andere zussen ruzie (is de meter van mijn dochter dus heb ik heel goed contact mee en ik ben meter van haar dochter) en ik weet nu al dat die tante op haar tenen getrapt gaat zijn als ik de beruchte tante uitnodig , maar zo gaat er altijd wel iets zijn natuurlijk hé kan nu moeilijk met iedereen rekening gaan houden.

Ik zal gewoon de trouw afwachten van mijn nicht om te zien hoe dat ze tegen mij doen en dan beslissen, denk da da het beste gaat zijn

monica
26-8-2011
 Meld misbruik31-5-2011 22:30:06

Als ik het allemaal zo lees, amai een hele boterham. Het zou het beste zijn dat je afwacht op de bruiloft van je nicht en dan kan je nog een uitnodiging sturen indien je u er goed bij voelt.
Persoonlijk als ik elke keer een geboortekaartje zou zenden en ze geven zero reactie dan stuur ik ze ook geen uitnodiging voor de bruiloft want uiteindelijk is een geboorte of trouw voor je eigen toch alle 2 belangrijk of ben ik mis??
Sterkte

Lesley
15-10-2011
 Meld misbruik1-6-2011 0:12:05

Mijn toekomstige zei daarstraks ook tegen mij van waarom zou je nu ineens van mening veranderen als je al heel de tijd van plan bent geweest om geen te sturen.

Hij zei iets over de etiquette dat je je niet schuldig moet voelen om geen uitnodiging te sturen naar iemand waarvan jij wel een uitnodiging hebt gehad, maar of dit nu echt waar is

Gaat nog even denken worden wat ik nu ga doen en dat allemaal door een uitnodiging hihi (ze had tegen mij een tijd geleden gezegd dat ze gingen trouwen, maar in intieme kring dus ik had helemaal geen uitnodiging verwacht )

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info