Nu Online
Momenteel zijn er 266 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoeveel gangen op het diner?

31-5-2011 22:03:41
Dag bruidjes, ik heb een vraagje ivm het diner op het avondfeest. We zouden sowieso voorgerecht - soep - hoofdgerecht en dessert geven. (Wij trouwen in oktober, dus dan smaakt een soepje wel) We twijfelen of we nog een tussengerecht zouden nemen. Wat doen jullie?

Groetjes

Caro
1-10-2011
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 743

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik31-5-2011 22:09:06

wij doen ook deze 4, zonder extra tussengerecht.

Sofie
12-8-2011
 Meld misbruik31-5-2011 22:25:16

Wij hebben ook vier gangen, maar dan soep, tussengerecht, hoofdgerecht en dessert en 's nachts ook nog hapjes.

De zaal zij ons dat dit zeker genoeg zal zijn, aangezien ze met alles behalve het tussengerecht 2x rond komen.
Dus vraag eens na bij de zaal of ze nog een tweede keer rondkomen met sommige gerechten.

sarah
17-12-2011
 Meld misbruik31-5-2011 22:29:18

Caro,
wij hebben er vijf zonder de bruidstaart en kaas.
voorgerecht
tussengerecht
sorbet
hoofdgerecht
Misschien nog kaasschotel?
dessert
pauze
Koffie en taart

Moet wel zeggen dat wij geopteerd hebben voor geen dansfeest, dus de nadruk ligt bij ons het eten.

Celesta
22-10-2011
 Meld misbruik31-5-2011 22:39:27

Als je daarna nog een dansfeest hebt, zou ik niet te veel gangen geven. Mensen voelen zich dan helemaal opgeblazen en moe en zullen niet zo veel staan dansen met een overvolle maag...

Groetjes,
Celesta

Katrien
12-5-2012
 Meld misbruik31-5-2011 23:23:40

Wij hebben aperitief & hapjes, voorgerecht, soep, sorbet, hoofdgerecht en dan dessertbuffet en kaasbuffet (dit blijft staan en s nachts komt er dan nog uiensoep en broodjes bij)

groetjes
Katrien

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik31-5-2011 23:31:45

Wij hebben aperitief & hapjes (6-tal), voorgerecht, soep, tussengerecht, hoofdgerecht en dessertbuffet met bruidstaart (dat 's nachts blijft staan). Daarna doen we natuurlijk nog een dansfeest :-). Wij hebben voor 5 gangen gekozen omdat we er zeker willen van zijn dat iedereen genoeg heeft en omdat we zelf ook graag uitgebreid tafelen ;-).

Groetjes!

Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik1-6-2011 7:57:34

We geven een maaltijd voor 30 personen, op het avondfeest geven we een dessertenbuffet.
We geven voor die kleinere groep dan wel een uitgebreide maaltijd met 6 gangen. Maar we kennen dat restaurant en de mensen die dat doen, en ze weten waar ze mee bezig zijn. Na het eten heb je echt niet het gevoel dat je je vol gegeten hebt en kan je nog genieten en dansen. Dus ik zou zeggen: let eerder op de samenstelling (dat wat sarah zei, met een sorbet ertussen, is inderdaad een goede tip, bevordert de spijsvertering), de volgorde van je gangen en hoe ze op elkaar afgestemd zijn, dan op de hoeveelheid.

Groetjes,
Filipa

Gitte
28-10-2011
 Meld misbruik1-6-2011 10:12:54

Wij hebben 4 koude voorgerechten,soep,4 warme gerechten,ijstaart,en kaasplank. Wij houden een receptie van 1 uur waar iedereen van blijft eten dus de zaal zei van geen hapjes te geven dan. Het is dus de bedoeling om om 20u aan tafel te gaan en als je niet tot 1u aan tafel wil zitten zou ik niet overdrijven.Bij ons komt de kaasplank om 1u en de overschot van het eten zetten ze dan ook terug.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik1-6-2011 15:25:25

Ook wij hadden: voorgerecht - soep - hoofdgerecht en dessertenbuffet. Ook bij ons kwamen ze met alles 2x rond, behalve het voorgerecht. Dus je hebt écht wel voldoende gegeten! Het dessertenbuffet bleef ook de hele nacht staan, dus je kon steeds nog bijnemen!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...