Terug naar overzicht
Ik laat de fotograaf gewoon mee eten ja, maar geen idee of dat gebruikelijk is.We hebben het hem ook gewoon gevraagd hoor.
Bij ons eten ze gewoon heel de dag mee... Ze worden mee bij de suite gerekend qua eten en drinken, ik vind dit eigenlijk niet meer dan normaal. Die mensen lopen ook heel de dag mee van 's morgens vroeg, die moeten ook eten en drinken hé. En ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat mijne fotograaf en videograaf hun lunchboxke met thermos moeten bovenhalen aan tafel. Ik zou het jaren nadien nog moeten aanhoren van mijn familie denk ik! Grtjs Sara
Bij ons waren ze ook overal bijgerekend. De fotografe bleef tot na de openingsdans en wij hebben haar gewoon alles laten mee-eten. Maar ze zei wel dat ze dat heel weinig gebeurt, dat mensen daar gewoon niet aan denken. Mijn principe is: zij gaan de hele dag mee en ook al is dat om te werken, zij krijgen ook wel honger als ze van `s morgens vroeg aanwezig zijn. Je gaat hen dan toch niet hun eigen eten laten meenemen? Ze zullen het nog zo apprecieren als je iets voorziet. En anders gewoon vragen wat ze zelf het liefste hebben?
Ik ben dan toch niet de enigste die zich dat afvroeg Ik ga hier blijven meevolgen sé
Onze fotograaf bleef tot aan de receptie, maar hebben we 's middags ook bijgerekend voor het eten (hadden het hem wel eerst gevraagd of dat ok was). Aan de mensen van het vervoer hadden we het ook gevraagd, maar zij stonden erop dat ze zelf hun lunch zouden meebrengen... Ik zou het toch zeker vragen, hoor! Sommigen hebben graag het hele diner, anderen enkel het hoofdgerecht en nog anderen liever een broodje...
Hey, Wij hebben dit ook aan de fotograaf gevraagd.... Wanneer hij een hele dag blijft (tot s'nacht) vind hij het steeds aangenaam dat er iets voorzien wordt. Maar dit is zeker geen verplichting gaf hij aan. s' Middags voorzien wij mee broodjes s' avonds gaan wij dit nog bekijken met de feestzaal (zou geen volledige menu geven maar vb vragen of enkel de hoofdschotel kan, (is namelijk de bedoeling dat er fotootjes worden getrokken...dan...) zo wws zullen wij het ook doen voor de dj Een hele menu (4-5 gangen) mee laten eten vind ikzelf vrij duur (een fotograaf zelf kost naar mijn gevoel ook voldoende...). Maar is natuurlijk maar mijn idee. De bruidje die hun fotograaf laten mee eten, dat is heel tof. Groetjes Ellen
Lindsay, ik zat ook met die vraag. Ik ga ze dus ook meerekenen voor eten en drinken. Welke fotograaf/videograaf heb jij? Groetjes. Valérie
ik vind dat allemaal wel heel tof dat jullie dat doen, maar dat is toch een enorme meerprijs...? Bij mij toch... wij hebben 2 fotografen en 2 personen die filmen dan ben ik over de 400 euro kwijt zonder dat ik ze nog moet betalen??? Als je fotograaf een goede kennis is ok , maar een wildvreemde. Waar laat je die mensen dan zitten? Als jij werkt dan krijg je toch ook gewoon je loon betaalt en voor je eten moet je toch ook zelf zorgen... hmmm ik deel precies een andere mening. Ben wel van mening dat je mensen van drinken moet voorzien, maar een volledige menu, daar heb ik toch mijn twijfels over...
Dat kies je natuurlijk zelf he Suzy, maar het is wel aangenaam als je 12u mee moet dat je wel iets te eten krijgt.
Hey Lindsay!Hier had ik dus ook nog helemaal niet aan gedacht...Maar het lijkt me inderdaad wel logish dat je ze ook voorziet van eten,wij gaan dit in ieder geval dus ook doen.Grtjs en nog veel plezier!
@Valerie Hoi hoi, wij hebben Guy De Locht als fotograaf en zijn vrouw zal filmen. Dus als ik bovenstaande reacties lees, ga ik inderdaad eerst eens vragen wat ze zelf willen en eventueel toch een kleinigheidje voorzien en inderdaad niet (zoals ze hierboven zeggen) het hele menu laten mee eten. Er moet immers nog gewerkt worden hé :-) In ieder geval aan iedereen bedankt voor de vele reacties !!!
Onze fotograaf zei zelf dat we hem niet mee moesten rekenen onder de gasten. Dan kost het ons idd vrij veel geld, hij wil niet elke week een 4-gangenmenu en bovendien moet hij foto's nemen en geen hele avond aan tafel zitten. Als hij dan veel moet rondlopen, dan is zijn stoel ook altijd leeg,...Hij had dus zelf redenen genoeg om hem geen eten te geven. Hij zei wel dat hij sowieso iets aangeboden krijgt in de meeste zalen en dat dit voldoende is voor hem.Bij ons zal hij dus geen heel menu krijgen. 's Middags natuurlijk wel een broodjeslunch.
Hallo, Wij voorzien zeker eten voor fotograaf en videograaf, ze draaien wel mee van 's morgens dus die zullen wel content zijn, stel je voor dat het zo warm is en die mensen hebben ook dorst en honger net als iedereen he. Wat je geeft maakt hen volgens mij niet uit en waar je hen zet evenmin, desnoods willen die wel iets nuttigen in de keuken zelfs denk ik. Inderdaad die lopen steeds rond dus aan een echte vaste plek gaat die niet zoveel hebben maar eventjes zitten tussen door kan zekers geen kwaad..
bij ons mag ze ook gewoon mee eten en drinke maar dat wel over dag niet ik de avondwat onze is de fotograaf er allen voor de trouwfoto en voor het huwelijk voor het eten en receptie en feest hebben we wegwerp camera die legen we overal en nergens. zo kunnen ze zelf foto's nemen en zie het gelijk hoe de gaten het hebben er van genoegen hebben.
@Susy: Het kost je idd ietsjes meer, maar die mensen appreciëren dat wel enorm... In u geval meer omdat je 4 personen extra hebt in tegenstelling tot velen die maar 1 fotograaf hebben. Naast dat gegeven zou ik mij enorm schuldig voelen als ik er met een groot diner zit en de fotograaf zit er met zijn boterhammedoosje... Weet ni, denk niet dat ik een hap door mijn keel zou krijgen Maar dat is ieder zijn mening uiteraard.
wij voorzien wel eten voor smiddags maar niet voor 's avonds.... de fotograaf gaat in de namiddag wel even naar huis omdat wij een kalme periode hebben dan.... sorry maar als ik die 2 mensen een hele dag laat meeëten ben ik 300 euro kwijt... is natuurlijk anders als ze je de hele dag volgens...