Nu Online
Momenteel zijn er 334 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ceremoniemeester of niet?

2-6-2011 17:33:29
Hallo allemaal,

Wij trouwen op 12 augustus dit jaar en eerst wilden we geen ceremoniemeester nemen maar ik begin nu toch wel te twijfelen. Ik heb ondertussen Pierre Loncin gecontacteerd en hij is nog vrij deze dag. Mijn verloofde weet het nog niet goed. Wij vroegen ons af wat een ceremoniemeester juist doet en of er mensen zijn die Pierre Loncin ook hebben geboekt?

Groetjes, Claudia

Claudia
12-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 31 | Gelezen: 1063

sarah
17-12-2011
 Meld misbruik2-6-2011 18:27:47

Hey Claudia,
wij hebben ook een ceremoniemeester geboekt hoor. Ik wil gewoon niet aan het uur en allerlei rangorders denken op die dag.
Wij hebben Eddy Wouters, hij maakt mee je planning op , geeft heel veel tips.
Hij loopt rond met paraplu's indien nodig. Zorgt ervoor dat de suite op de juiste moment binnengaat, volgorde etc etc...
.Je sleep dragen indien nodig,Het volk in de kerk zit als jij je intrede moet maken en niet omgekeerd
Hij is kort samengevat een levende horloge, en indien gewenst gaat hij ook mee op fotoreportage, voor te helpen.
Ik vind dat de geringe kost van een ceremoniemeester niet opweegt tegen de voordelen.

Sara
20-8-2011
 Meld misbruik2-6-2011 18:50:53

Wel ik begin hier dus ook sterk over te twijfelen! Zeker omdat mijn moeder het ook al vroeg of we het niet zouden doen. Maar ja waar vind ik er nu nog één op zo'n korte tijd.

Enig idee wat een ceremoniemeester vraagt?

Grtjs

Sara

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik2-6-2011 18:54:51

Ik heb Pierre Loncin om een prijs gevraagd en hij vraagt 150 euro voor 4 uur

tamara
20-5-2011
 Meld misbruik2-6-2011 19:04:35

hey claudia,
zeker doen!!!
wij hadden ook pierre loncin, echt een super sympathieke man. hij stelt je van de eerste second op je gemak.
hij heeft ook echt aan alles gedacht die dag.
ik zou zeker niet twijfelen, en doen! hij is zijn geld meer dan waard!!
groetjes
tamara

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik2-6-2011 19:08:31

Hey Tamara,

Bedankt voor de informatie!
Ik zou het wel gemakkelijk vinden zeker voor in de kerk enzo. Maar langs de andere kant trouwen we op een vrijdag en weten we ook helemaal niet of er wel veel volk gaat zijn in de kerk. Mijn familie woont ver weg dus ik vermoed zij al niet en collega's ook al niet enzo...

tamara
20-5-2011
 Meld misbruik2-6-2011 19:17:57

Hey Claudia,
Wij zijn ook getrouwd op vrijdag. En er was niet zo heel veel volk, maar hij heeft toch altijd zijn werk gehad hoor.
Gewoon met de suite op zijn plaats te zetten, zeggen wanneer we moeten rechtstaan in kerk :) , jurk altijd mooi leggen, bruidsboeket aannemen, in de koets helpen, de bedankjes aan ons geven, misboekjes verdelen,...
en zo kan ik nog even doorgaan.
je voelt je gewoon veel geruster, omdat je aan niks moet denken, hij doet het voor jou!
groetjes

Sofie
28-8-2010
 Meld misbruik2-6-2011 21:25:36

Hey,

Wij hadden ook een ceremoniemeester en ik was echt blij dat hij er was. iedereen kon genieten en hij hield zich bezig met timing en planning. Zeker doen dus!!!

groetjes

sofie

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik2-6-2011 21:35:21

Hey,

Ja het is voor ons toch een moeilijke beslissing. Wij zijn bezig met een huis te renoveren en na den trouw gaan we bij mijn ouders wonen om zo meer te kunnen sparen om het huis af te werken (nu huren we een appartement). De trouw is al groter dan eerst gepland en mijn verloofde heeft schrik dat als we een ceremoniemeester huren dat we dan pretengieus overkomen enzo... Dus ja, we hebben nog steeds niets beslist...

Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik2-6-2011 21:48:51

Hoi Claudia,

Wij zijn hier ook sterk aan het twijfelen. We verwachten ook enkel 30 man aan de kerk, en we dachten dat met een duidelijke planning enzo op te stellen, en iedereen op voorhand uit te leggen hoe de dingen moesten gebeuren, dat eigenlijk niet nodig zou zijn!!!
Maar sinds enkele dagen zijn wij ook aan het twijfelen.. Pff het is moeilijk hé!
Ik volg dit onderwerp even mee, ik ben benieuwd of we er uiteindelijk eentje nemen en jullie ook :-)

groetjes,
Filipa

Sara
20-8-2011
 Meld misbruik2-6-2011 22:02:08

Heb hem ook een mailtje gestuurd, ben benieuwd of hij nog beschikbaar is....

Kim
21-5-2011
 Meld misbruik2-6-2011 22:06:43

Zeker doen!! .. Echt waar, wij hadden Pierre en die mens is goud waard .. Hij doet ZO veel waar je niet eens bij stil staat .. En zijn humor is ook schitterend ;)

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik2-6-2011 23:17:57

ik heb 'm door deze post gemaild maar hij is natuurlijk niet meer vrij op onze dag...

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik2-6-2011 23:29:21

Ja, wij trouwen op een vrijdag dus daarmee dat hij misschien nog vrij is.

Sarah
8-8-2011
 Meld misbruik3-6-2011 8:18:48

Hallo Claudia,

Ik denk dat het er ook allemaal een beetje vanaf hangt wat je precies wil dat hij doet..

Wil je dat hij alleen maar op de horloge kijken en de timings in de gaten houdt?
Of wil je dat hij toch wel meer doet?

Wij hebben geen ceremonie meester, maar gaan iemand van de vrienden vragen of hij de tijd in de gaten wil houden.. (Dat zou voor ons de enige reden zijn om een ceremoniemeester te nemen.. )

xxx

Emily
26-5-2012
 Meld misbruik3-6-2011 11:22:36

Wij hebben Pierre Loncin geboekt voor onze trouw :-) Was eerst ook niet zo gewonnen voor het idee (omdat ik dat wat te stijf vond), maar eens ik de mens ontmoet had was ik helemaal overtuigd. Hij pakt het aan in de stijl dat je je huwelijk wilt, dus als je het eerder informeel en losjes wil houden is dat dus ook geen enkel probleem.
Ik ben ervan overtuigd dat voor een stresskiek gelijk ik dat wel een enorme geruststelling gaat zijn dat hij ervoor zorgt dat iedereen op de juiste plaats is (wij doen buitenceremonie op een groot domein aan onze zaal) , de weg vindt, op de juiste plaats zit, aan de detailkes denkt zoals bruidsboeket (mijn zus was dit in allerijl vergeten op de plaats waar ze haar kleed had aangedaan) enz. Ik vind het niet zo'n grote kost voor het gemak dat je er voor jezelf mee creëert.

Een vriend/familie vragen zag ik zelf niet zitten, ik heb liever dat die ook het feest ten volle kunnen beleven zonder rompslomp. Mijn verloofde heeft dit moeten doen bij mijn zus haar trouw en mjah, was toch niet zo leuk voor hem. Hij voelde zich minder 'gast' dan anderen.

Ik zou dus zeggen: niet twijfelen!

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik3-6-2011 16:25:47

Wij hadden er géén en wij hebben dat op géén enkel moment gemist!
De suite, fotograaf en mensen van het vervoer waren op voorhand gebrieft over hoe onze dag er zou uitzien mét de juiste uren erbij, zo wist iedereen hoeveel tijd we overal hadden, dus qua timing zaten wij perfect! Ook wist iedereen perfect naast wie en in welke volgorde men in de huifkar moest stappen, dus bij gevolg wist iedereen ook zijn plaatsje in de suite (wie eerst in de huifkar stapte, stapte het laatst ook weer uit). Dat kon dus niet mis gaan!
In het stadhuis heb je (gratis!) de bode die jullie aan de inkom ophaalt, die nog eens checkt of iedereen in de juiste volgorde staat, die tips geeft over hoe je de trap op stapt als bruid (zo moest mijn papa even mijn boeket vasthouden tussen mijn arm door, zodat ik mijn kleed kon opheffen op de trap), waar je moet zitten in de trouwzaal, wanneer je moet rechtstaan, wanneer je iets moet zeggen,... Dit is dus eigenlijk een gratis ceremoniemeester!
In en aan de kerk doet de pastoor dat. Aangezien je in het stadhuis al in de juiste volgorde liep, is het logisch dat je dat ook aan de kerk doet! In de viering is het misboekje ook een handige leidraad, zo zie je meteen wanneer er iemand iets moet zeggen (zeker de lezers vermelden zodat zij weten wanneer het hun beurt is). De pastoor vermeldt ook telkens wanneer iemand iets moet lezen, wanneer de mensen moeten rechtstaan,...

Waar je wel aan moet denken is dat je iemand (of enkelen) aanduidt die de misboekjes uitdeelt (maar dat heb ik trouwens nog nooit de ceremoniemeester zelf weten doen, omdat die op dat moment jullie begeleidt!), dat er iemand de bloemen van jullie aanneemt en naar het vervoer brengt (bij ons was dat een extra taakje voor de getuigen) en dat de geschenkjes voor de kindjes klaar staan (maar die kan je de dag ervoor al in de kerk zetten als je ook de pastoor zijn misboekje geeft, als je de huwelijkskaars brengt, het cd'tje met de liedjes,...).

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik3-6-2011 17:51:49

Hallo,

Na wat wikken en wegen hebben we hem toch gebeld. Hij is nog vrij en morgenavond hebben we een afspraak. We zijn alvast benieuwd! :)

Sara
20-8-2011
 Meld misbruik3-6-2011 18:36:48

Hij heeft ons net een mailtje terug gestuurd, hij is helaas niet meer vrij. Wat ik wel verwacht had. Zijn er nog andere die aan te raden zijn en meevallen qua prijs??

Grtjs

Sara

sarah
17-12-2011
 Meld misbruik3-6-2011 19:42:37

@ Sara
onze fotograaf(Celen) had er twee aangeraden Eddy Wouters en Loncin.
Moet zeggen mijn wederhelft was ook niet echt voor een ceremoniemeester, maar na het gesprek met de fotograaf was zijn idee toch gewijzigd.
Dus ik zou zeggen probeer eens bij Eddy Wouters, deze is van Broechem.

Sara
20-8-2011
 Meld misbruik3-6-2011 19:55:32

@ Sarah:
Ok, ik ga hem direct contacteren per mail. Hopelijk kan hij wel. Ik moet mijn verloofde ook nog overtuigen, hij vindt het geldverspilling. Maar hij heeft het makkelijk, ik moet alles regelen Dus ik regel dan ook ook de ceremoniemeester... hihi...

Grtjs

Sara

Inge
17-9-2011
 Meld misbruik3-6-2011 20:57:24

Hier waren we ook aan het twijfelen een ceremoniemeester of niet.Nu hebben we dan toch beslist om er eentje te nemen.
ik contacteerde er verschillende maar heb dan gekozen voor Filip Vandevyver hij vraagt 175euro voor een namiddag(een 5tal uurtjes)
Zo zal ik me minder zorgen moeten maken op onze trouw en bij mijn broertjes trouw liep alles ook vlot met ceremoniemeester en zij zeiden me zeker eentje te nemen :-D

groetjes

Kim
21-5-2011
 Meld misbruik3-6-2011 21:12:54

Claudia, je zal wel zien, na morgenavond boek je 'm meteen ;) Die mens is echt super ..

tamara
20-5-2011
 Meld misbruik3-6-2011 23:04:28

volledig mee eens Kim :)
zijn humor is echt zo .

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik3-6-2011 23:13:23

Bedankt dametjes! Wat moet je zoal vragen of melden aan de ceremoniemeester op een eerste gesprek?

Kim
21-5-2011
 Meld misbruik3-6-2011 23:29:26

Claudia, laat hem maar vertellen en vragen :) Hebben wij ook gedaan .. Hij zegt superveel dingen en geeft nuttige tips ..

tamara
20-5-2011
 Meld misbruik4-6-2011 2:53:30

Ja idd Claudia, zoals Kim zegt.
hij vertelt veel over zijn ervaringen, en hoe jullie de suite zien, en voor de rest vraagt hij eigenlijk gewoon alles. hij denkt echt aan alles, daar moet je je geen zorgen over maken :)
amuseer jullie bij hem :)
en doe hem de groetjes van ons.

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik4-6-2011 7:38:42

Bedankt voor al jullie tips enzo! :)

Kim
21-5-2011
 Meld misbruik4-6-2011 9:52:02

En doe 'm ook de groetjes van ons ;) Haha.

Sara
20-8-2011
 Meld misbruik4-6-2011 22:18:36

Hey Claudia,

Pierre Loncin heeft ons net terug gecontacteerd. Blijkbaar is onze dag vrijgekomen in zijn agenda!
Dus wij gaan hem dus wss ook boeken. Eerst eens afspreken, maar ik denk na al jullie positieve feedback hier dat mijn besluit al vaststaat

Grtjs

Sara

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik4-6-2011 23:21:06

Héél leuk! Ons gesprek was alvast heel leuk. We gaan maandag bellen om hem definitief vast te leggen. Het zal vooral op de trouwdag meer genieten zijn denk ik.

tanja
30-6-2012
 Meld misbruik21-6-2011 19:52:33

Echt veto, wil ik absoluut niet.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...