Nu Online
Momenteel zijn er 304 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Gastenboek

2-6-2011 17:44:15
Weten jullie een leuk alternatief voor een gastenboek?
Of doen jullie dit gewoon niet?

Joy
18-6-2011
Meld misbruik

Reacties: 18 | Gelezen: 1815

ann
2-7-2011
 Meld misbruik2-6-2011 18:17:06

wij werken met een traditioneel gastenboek maar maken het origineel door aan ieder koppel een trouwfoto te vragen(of gewone foto voor vrijgezellen en ongetrouwde koppels)
deze plakken we dan in het gastenboek en dan kan elk bij zijn foto iets schrijven
Het is tof al die foto's te zien binnenkomen,want velen hadden wij nog zelfs nooit gezien(ook foto's van 50,60 jaar oud)wij scannen deze dan en laten allemaal evengrote afdrukken maken.
wij verklappen niet waarom we nodig hebben en welke ideetjes mensen ons al allemaal gaven door te gokken waarvoor toch wel die trouwfoto dient!!!

Joy
18-6-2011
 Meld misbruik2-6-2011 18:31:49

Dat zou een optie geweest zijn, mocht ik nog wat meer tijd hebben. :)

M.
18-6-2011
 Meld misbruik2-6-2011 18:34:02

Wij hebben gekozen voor "de praatpaal" , zo kunnen gasten hun boodschap inspreken.
Nadien krijgen we dan op dvd alle "wensen" en boodschappen.
Groetjes !

Celesta
22-10-2011
 Meld misbruik2-6-2011 18:49:17

Hoi,

Bij het binnenkomen in de zaal trekt de fotograaf van ieder koppel/gezinnetje een foto.
Als gastenboek liggen er donkerrode kaarten ter grote van een foto klaar waar ze iets op kunnen noteren en die dan in een brievenbus droppen.
Als we het album maken, komen achteraan de foto's van onze gasten en als ze iets genoteerd hadden wordt dat kaartje erbij geplakt.

Groetjes,
Celesta

Sara
20-8-2011
 Meld misbruik2-6-2011 19:23:53

* Een wensboom, een soort van takken die je in een vaas zet waar de mensen dan kaartjes kunnen inhangen met een boodschap voor jullie op.
* Stenen: Stenen (zoals die van een hot stone massage ik ken de naam niet) daar kunnen de mensen met een stift een wens opschrijven) Nadien kan je de stenen gebruiken als decoratie. (http://www.etsy.com/listing/75252933/reserved-guest-boo... )
* Polaroid: Laat de mensen met een Polaroid een foto nemen en laat ze er iets opschrijven.

Er zullen nog wel alternatieven zijn, mss eens googlen op de site www.etsy.com vind je ook veel.

Grtjs

Sara

vanessa
2-7-2011
 Meld misbruik2-6-2011 20:10:06

Wij hebben een wensdoos.
Ik heb mooie kaartjes gemaakt in onze kleuren waar de mensen hun wensen kunnen opschrijven. Daarnaast zetten we een mooie leren doos (ook in onze kleuren) waar de mensen hun wensen kunnen insteken.

Lies
18-8-2012
 Meld misbruik2-6-2011 21:05:39

Wij zullen op elke tafel een groot (dubbel) blad leggen, zodat de mensen tijdens het feest al dingen kunnen krabbelen of tekeningetjes maken, en de wijnvlekken en etensvlekken die er op kunnen komen zijn toch ook maar getuigen van een geweldig feest, dus dat nemen we er wel bij. En mijn schoonmama die kan boekbinden zal ze dan later allemaal samen inbinden.

Jessica
7-7-2012
 Meld misbruik2-6-2011 21:28:02

Wij dachten misschien een oude typmachine te installeren en wat wit papier als 'gastenboek'

Kristien
25-5-2012
 Meld misbruik2-6-2011 21:46:34

Dag Joy,

Wij gaan geen gastenboek hebben denk ik, noch iets anders, het belangrijkste is onze vrienden en familie erbij te hebben de dag zelf, ze moeten voor ons niet nog eens dingen beginnen noteren. Heb al verscheidene feesten zonder iets dergelijks meegemaakt. Wat je vorige post betreft: ook cadeaus voor getuigen en ouders zijn geen noodzaak, dat hangt echt van jezelf af. Onze getuigen staan hier niet op (in mijn geval, mijn zus en beste vriendin, en deze laatste zei al dat ze het een eer vond mijn getuige te zijn en hiervoor geen cadeau wil) en we gaan dit ook niet doen, misschien geef ik iets kleins aan mijn ouders en mijn vriend aan de zijne, dat moeten we nog bespreken.

Joy
18-6-2011
 Meld misbruik2-6-2011 22:56:34

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb ondertussen iets leuks gevonden voor een gastenboek: we hebben een mooi oude vogelkooi (wij hebben gebruikt gemaakt van vogeltjes op onze uitnodiging) en gaan hierbij ook wat briefkaartjes leggen, zodat de mensen iets kunnen noteren, als ze dat willen.
Wat de cadeautjes voor getuigen en/of ouders betreft; daar ben ik nog niet volledig uit. Zeker omdat enkel 1 kant van de ouders meebetaalt en ik vind toch dat er ergens iets naar verhouding dan gegeven moeten worden.

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik2-6-2011 23:11:18

mijn aanstaande kreeg ooit op een afscheidsfeest een kauwgumbak vol van die plastic bolletjes met een papiertje in.
Elke ochtend draaide hij zo'n bolletje en dan zat daar telkens een boodschap in van een ex collega of klant.
Hij heeft daar maanden plezier van gehad.

misschien is het leuk om zoiets als gastenboek te doen ? Dat iedereen iets kriebelt en in zo'n plastic kokertje steekt ?

Sarah
3-9-2011
 Meld misbruik3-6-2011 11:46:01

Hey

Nog een leuke (vind ik dan) is om (onbehandelde) houten (tuin)stoelen, (tuin)bank of tafels ofzo te zetten, waar iedereen een boodschapje op kwijt kan in alcoolstift en die je achteraf een laag lak geeft. Dan heb je een echte blijvende herinnering.

Groetjes
Sarah

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik3-6-2011 14:30:18

Ik wou even reageren op: "Wat de cadeautjes voor getuigen en/of ouders betreft; daar ben ik nog niet volledig uit. Zeker omdat enkel 1 kant van de ouders meebetaalt en ik vind toch dat er ergens iets naar verhouding dan gegeven moeten worden. "

Hou er rekening mee dat je je ouders die avond bedankt voor je opvoeding, je leven, je kansen... en niet voor wie wel/niet meebetaalt voor je trouwfeest...
Los van hoe jullie opvoeding is geweest, ben ik van mening dat je bij zo'n situaties geen verschil laat merken. toch niet en grande public, waar alle gasten het zien. Ga dan eerder met de anderen nog eens op jullie kosten uitgebreid gaan eten, of trakteer ze op een weekendje weg... zonder dat er zo benadrukt wordt wie hoeveel geeft...

enfin, dat is wat ik daarvan denk hé :)

Mbt het gastenboek www.hetfeestviltje.be is ook altijd leuk !

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik3-6-2011 16:14:14

Helemaal eens met Heidi!

Joy
18-6-2011
 Meld misbruik4-6-2011 9:36:05

Beste Heidi,
Daar ben ik het ook volledig mee eens.
Het is inderdaad niet de bedoeling om mensen te affronteren en dus zouden we die cadeautjes privé afgeven.
Zeker omdat het door een vader is dat er niet wordt meebetaald.
De moeder in kwestie is al een hele grote hulp geweest... allez, een lang verhaal eigenlijk, maar de moeder willen we zeker heel graag bedanken!

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik4-6-2011 9:43:01

Familie-kwesties, het is allemaal iets hé, iedereen gelukkig houden !!

Bij ons *hout vasthouden* voorlopig niets van dat alles... maar dat kan rap "keren" hé...

oja, om nog even over dat GB door te gaan, het vogelkooi-idee is superleuk !

Joy
18-6-2011
 Meld misbruik4-6-2011 13:25:27

Dank u :)

Sonja
6-8-2011
 Meld misbruik5-6-2011 23:35:12

Hey,

wij hebben gekozen voor een videogastenboek.
Zo kunnen de mensen indien gewenst een boodschap inspreken en krijgen wij nadien de dvd ervan.
We gaan waarschijnlijk ook gewoon een gastenboek leggen zodat de oudere mensen die er niet mee vertrouwd zijn gewoon iets kunnen neerpennen.
Voor het videogastenboek kan je terecht op info@videogastenboek.be

Succes
Sonja

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...