Terug naar overzicht
Dat is een goede vraag! Heb dat ook eens ergens gelezen, maar ging eerder over al dat kussen als ze weg gaan en zo. Ik denk dat dat zo ergens stond bij de "feestregels".
Ik heb dit ook tussen 'feestregels' gevonden en het gaat als volgt:'Als ’t gedaan is, ga dan maar naar huis. Kussen hebben we al gedaan, dus door eenste wuiven hebben we ’t ook verstaan.'Groetjes!
Amai, da zijn hier snelle reacties! Leuk! Ik ga zeker eens bij 'feestregels' piepen. Bedankt voor jullie tips hé! Groetjes!
dag dames, waar zien jullie feestregels staan? groetjes
Gewoon op google intikken 'feestregels'. Dan kom je verschillende sites tegen waar je tussen kan zoeken.
Mag ik je een goeie raad geven: doe het niet! Ik heb mijn dagje er al opzitten en mensen komen je toch nog goeiedag zeggen, hoor! Niemand 'verdwijnt' zomaar! Ik bleef wel op de dansvloer staan! Ze moesten me maar komen zoeken! En op die manier waren ze ook héél snel weer weg! ;-) Ook heb je dan nog eens een gelegenheid om te polsen of ze al iets in het gastenboek hadden geschreven! Wat een geluk dat ik dat nog eens vermeldde of er stond bitter weinig in, vrees ik! Mensen (vooral oudere nonkels en tantes) zijn daar precies nog niet aan gewend en doen dat pas als jij erom vraagt, was mijn indruk... Als je ook bedankjes daar zou hebben, kan je ook dat nog eens vermelden.
Hey, ik zou het ook niet doen. Op zich is het wel een onderwerp waar ik veel over aan het nadenken ben. Ik ben ook bang dat ze constant naar me toe gaan komen om afscheid te nemen. Dan ben ik dus inderdaad meer afscheid aan het nemen dan aan het feesten. Maar zo'n zinnetje vind ik dus echt niet kunnen. Het komt zo een beetje over van: laat me gerust als je naar huis vertrekt. Ik vind het onbeleefd overkomen. En zoals Véronique al zegt: ze komen toch! Ik zou dus doen zoals Véronique gewoon blijven staan waar ik sta en niet telkens mee terug naar de tafel met bedankjes. Ik zeg er dan ook nadrukkelijk bij: vergeet niet in het gastenboek te schrijven en neem zeker een bedankje mee! Dit zeg ik trouwens ook al in de openingsspeech. Uiteraard is dit mijn persoonlijke mening hé, iedereen is nog altijd vrij om te doen wat ze zelf wil. Dus veel succes ermee!Groetjes
Wij gaan onze bedankjes al op tafel zetten. En we gaan het gastenboek laten rondgaan. zodanig dat we zelf ook wat aan ons feest gaan hebben. groetjes
Hoi Bedankt voor jullie reacties allemaal! Maar ik heb nog een vraagje: wat bedoelen jullie met bedankjes achteraf? Bij ons is het geen gewoonte van nog een bedankje te geven. Wel stuurt men na een paar weken een foto van het bruidspaar naar diegenen die een cadeautje gaven. Groetjes Veerle
Hey Veerle, bij ons is het gebruikelijk om de mensen bij het naar huis gaan nog een kleine attentie mee te geven. Sommigen kiezen voor een kaarsje, anderen voor pralines en anderen gewoon voor een klein doosje met bruidssuiker in.Wij hebben gekozen voor kleine flesjes wijn (25 cl) waarvan we het etiket hebben afgedaan en zelf een sticker hebben gemaakt van ons tweetjes samen met de tekst:Lindsay & Kurt16 juli 2011BEDANKT ! Deze bedankjes staan dan op een tafel kort bij de in(uit)gang en als de mensen naar huis gaan zeg ik ze dat ze ook zo'n flesje mee naar huis moeten nemen.Groetjes