Terug naar overzicht
Wij trouwen op dezelfde dag.Omdat ik op het moment in mijn examenperiode zit, staat enkel de zaal en de kerk met zekerheid vast. Ook weet ik al dat mijn vaste kapster mijn haren zal komen doen. Voor de rest moet alles nog worden geregeld. Voor de zaal zijn hier ook al wat woordenwisselingen gevallen. Mijn vriend en zijn ouders wilden het zo budgetvriendelijk mogelijk houden (dus parochiezaaltje enzo met een simpele bbq), maar dat ging er bij mijn ouders dus niet in (en vond ik ook niet echt mijn ding). Na lang zagen en bemiddelen dan toch mijn goesting gekregen, en zijn zij er ook blij mee dat we het zo doen. Ik weet dat er hier ook nog enkele zaken gaan zijn die voor spanningen gaan zorgen (zoals fotograaf, uitnodigingen,...) maar dat moet je er maar bijnemen. Een gulden middenweg zal wel de beste oplossing zijn dan.
Geen zorgen, ik denk dat iedereen daar wel eens mee te maken krijgt tijdens het plannen van een huwelijk.Ik heb al ettelijke discussies gehad met mijn moeder, maar ze geraken gelukkig ook altijd snel opgelost.Máár, soms moet je echt voet bij stuk houden; als je iets echt graag wil, mag je niet te vlug toegeven! :)Succes.
Wij zijn nog niet zo heel lang aan het plannen en hebben dus nog niet echt problemen gehad. Maar wij beseffen beide dat er dingen zijn waar de partner een beter zicht op heeft of meer over weet om iets over te beslissen. Zoals het vervoer, mijn vriend heeft batchlor in de autotechnologie gestudeerd dus ik moet absoluut niet gaan zeggen met welke wagen wij rijden. En dit vind ik ook niet erg omdat ik hem hierin vertrouw! Ik weet dan weer perfect welke klere ik wil voor de bruidskindjes en daar zal mijn vriend dan weer zich niet mee bemoeien en mij laten doen. Maar het allerbelangrijkste vinden wij toch wel dat dit ONZE dag en trouw is en er dus niemand anders een beslissing moet nemen en zeggen hoe iets moet! De familie mag wel ideetjes aanbrengen maar de uiteindelijke beslissingen nemen we zelf. Zo zal mijn moeder niet meegaan om mijn kleed te kiezen. Zij is reeds met mijn zus meegeweest; Ik vraag mijn schoonmoeder en haar zus mee. Mijn vriend heeft geen zussen dus mijn schoonmoeder zal nooit met een eige dochter dit kunnen doen en de tante heeft zelf geen kinderen en is een beetje een tweede moeder voor mijn vriend. Maar dit gaat met mijn moeder zeker nog voor discuties zorgen, maar ik hou voet bij stuk.
onderling kan je overeen komen ... dat doen wij ook sommige zaken zijn gewoon echte raakvlakken met familie. mijn vriend was van deze kant en woonde alleen ... vorig jaar ben ik bij hem ingetrokken en ik woon nu een 3kwartier rijden van mijn familie ... dat heeft toen ook wel voor wat woordenwisselingen gebracht!