Nu Online
Momenteel zijn er 564 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hellup!!!

5-6-2011 19:07:58
Ik begin een beetje met de handen in het haar te zitten...

Bijvoorbeeld: Wij trouwen enkel voor de wet, om 11u30 op het gemeentehuis. Daarna gaan we richting Bokrijk om met de familie te eten en ook daar de foto's te nemen. Voorafgaand aan het eten is dan ook een receptie. Vanaf het gemeentehuis is dit toch een 3 kwartier rijden ongeveer. Nu begin ik mij af te vragen (stom misschien): zou het niet leuker zijn om, als we uit het gemeentehuis komen, al een toast te kunnen doen? Zo hebben de gasten dan toch ook al n drankje op...
Normaal gezien ben ik nogal gemakkelijk in zulke dingen, maar opeens begin ik een beetje een bridezilla te worden... Hellup!!! Wil dit niet!!!

Liefs!

Esther
3-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 572

lindsay
13-5-2011
 Meld misbruik5-6-2011 19:13:20

ik vind het niet nodig om na het gemeentehuis iets te drinken.
het is tenslotte even rijden, maar dan is er drank enz voorzien.
dus nee zou het niet doen.

Elsie
28-10-2011
 Meld misbruik5-6-2011 19:17:01

Hoi Esther
Wij trouwen ook enkel voor de wet, om 14h in de namiddag. Daarna gaan we, met iedereen die gekomen is, een glas gaan drinken in een café/restaurant wat verder, waar we ook foto's gaan nemen. We waren dit eerst ook niet van plan, maar dat maakt het toch wel leuker om met z'n allen te toasten! Het is ook een mini-receptie, gezien we geen aparte receptie doen voor het eten.

sarah
17-12-2011
 Meld misbruik5-6-2011 19:19:57

Hey Esther,
misschien moet je eerst eens navragen of ze in de gemeente geen glas /receptie aanbieden.
Onze gemeente doet dit bv na de huwelijksvoltrekking. Duurt maar een 15 tal minuutjes maar smeert toch de droge kelen.
Andere optie, indien je bv met een bus vervoer voorziet, zelf drank meenemen ( aantal flessen gekoelde cava/champagne bv) en op de bus een glaasje drinken.

Groetjes,
Sarah

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik5-6-2011 19:38:50

Idd, op sommige gemeentehuizen wordt een glas aangeboden, bij andere niet.
Ik zou het persoonlijk ook niet doen... Die dag wordt er al zoveel drank geschonken: op de receptie, bij het avondeten (voor jullie soms 's morgens al als de suite samenkomt, bij het middageten,...),... Ik zie er ook weinig meerwaarde aan als de meeste mensen daarna toch nog eens klinken op de receptie en op het avondfeest.
En wat doe je met de kinderen? Voor hen zou je dan al iets anders moeten voorzien...
Wat bij regenweer (al hoop ik voor jullie van niet)?

Stephanie
3-9-2011
 Meld misbruik5-6-2011 20:34:55

ohhh je trouwt een half uurtje voor ons in genk ;-)

A.
23-7-2011
 Meld misbruik5-6-2011 20:43:49

Alleen als de gemeente dit aanbied.. maar anders zou ik het niet doen!!
Vanwaar zijn jullie als ik vragen mag?! Genk? Dat is dan toch geen 3 kwartier rijden naar bokrijk?!

Esther
3-9-2011
 Meld misbruik5-6-2011 22:02:19

@ Stephanie: leuk!!! :)))

@ A: Nee, ik ben van Neerpelt...

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik5-6-2011 22:18:59

wij gaan een gaatje openhouden voor indien er vrienden aan het stadhuis zouden staan, dan kunnen we met hen op een terrasje gaan en daar met de suit erbij al 1tje drinken.
daarna gaan we naar de lunch waar we niet echt een receptie doen maar gewoon aperitief met de middaggasten (die niet naar het stadhuis komen)

Sonja
6-8-2011
 Meld misbruik5-6-2011 23:31:28

Wij gaan na het wettelijk huwelijk naar de kerk, en nadien wordt er daar een receptie gegeven voor al diegenen die in de kerk aanwezig zijn.
Zo hebben de mensen die naar de kerk komen maar niet naar de avondfeest toch ook iets gehad .
We hebben daar eigenlijk wel al leuke reacties op gehad.

Groetjes
Sonja

Esther
3-9-2011
 Meld misbruik6-6-2011 10:42:32

Merci voor jullie reacties tot nu toe! Ik begin nu toch weer n beetje helder te denken wat deze topic betreft, het is idd niet nodig om direct na het gemeentehuis een drankje te voorzien aangezien we dit in Bokrijk al direct zullen krijgen...

Nu nog voor andere topics een helder hoofd krijgen :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...