Terug naar overzicht
Beste Griet, Het is niet zo simpel om op een andere gemeente te huwen dan waar je woont denk ik, je moet eens alles lezen op onderstaande link.(kopiëren en plakken) is een afdruk versiehttp://www.rorate.com/kerkrecht/kr_print.php?t=ro_kerkr... Veel succes nog,Patrick
Hey Griet,Wij hebben zonder problemen kunnen trouwen in de andere parochie dan waar we wonen. Heel romantisch kerkje/kapel: OLV ter Spieghele in Marke. Je moet maar eens googlen. succes
@Patrick,das voor de trouw van de wet dat je moet trouwen in de gemeente waar je woont,kerkelijk huwelijk kan je vrij kiezen Mijn broer woont in hertsberghe is in oostkamp voor de wet getrouwd maar in Oeselgem waar haar ouders wonen getrouwd voor de kerk,Feest was in Sint eloois vijve
Beste Inge, Hebben weer bijgeleerd, dank je wel.
Inderdaad Inge, het gemeentehuis kan je niet kiezen, de kerk wel. Vandaar ook mijn vraag. Annelies, ik zal zeker eens kijken voor dat kerkje, is niet ver van waar het normaal zou zijn! Bedankt!Griet
Hey, Wij zijn ook van Lauwe en wilden om die reden ook niet in Lauwe trouwen. We hebben dat gewoon gevraagd aan een andere pastoor van een andere kerk. Wij hebben enkel toestemming moeten vragen aan de priester van Lauwe. En dan vind je maar iets uit hé! We zijn getrouwd in het kleine kerkje van Heule Watermolen en zeer toffe reacties gehad! Groetjes, Mevrouw B. :-)