Nu Online
Momenteel zijn er 351 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Voorbereiding Dipje

6-6-2011 18:56:20
Hoi mede-bruidjes!

Pff ik moet even mijn hartje luchten :(

In mijn vol enthousiasme vertel ik natuurlijk alles tegen mijn mama over het huwelijk, wat ik wil en wat ik al klaar heb!
En telkens krijg ik dit : " Zou je da wel doen, zou ge da ni beter zo doen" of " ik zou ni trouwen ze, ik zou mijn geld bijhouden"

Daar gaat dan telkens opnieuw mijn enthousiasme :(

Ben ik de enige of hebben jullie dat ook?

Grtjs van een triestige bride-to-be

Stephanie
6-7-2013
Meld misbruik

Reacties: 19 | Gelezen: 754

Emily
26-5-2012
 Meld misbruik6-6-2011 19:02:35

Ik krijg altijd de commentaar van mijn mama en anderen dat ik niet moet stressen, dat ik veel te vroeg ben met dit en dat... Ik stress totaaaaaal niet, ik ben er gewoon graag mee bezig, vergelijk veel, doe veel ideeën op en ik ben gewoon kei enthousiast over onze trouw! Dat is toch logisch? Bij mij wordt dit ook altijd getemperd, in zo'n mate dat ik nu gewoon bijna niks vertel, enkel tegen mijn beste vriendin die enthousiast is over àlles, ook kleine details :-D das echt superplezant!

Dus ik zou zeggen: richt u op de positieve mensen in uw omgeving, want trouwen doe je maar een keer, het voorbereiden dus ook en dat is gewoon half de fun, die je niet mag laten verpesten door negatieve commentaren.

Anders kan je tegen je mama proberen zeggen dat dat je echt kwetst en totaal naar beneden haalt in je enthousiasme. Dat je zo blij bent om te trouwen, jullie die beslissing hebben genomen en dat het dan ook jullie geld is, JULLIE kiezen wat je ermee doet en wat je eraan uitgeeft!

Veel succes en kop op!!

Niki
30-6-2012
 Meld misbruik6-6-2011 19:09:43

Hier ist meer van "seg, moet ge da nu echt allemaal NU al plannen??" Pff, plezant is ook iets anders, jammer da ik zo ni echt tege iemand erover kan praten. Nu heb ik zelfs soms het gevoel da ik er beter ni meer over praat uit schrik dat ik mensen ga vervelen.

Gelukkig kan ik mijn enthousiasme hier WEL kwijt!! nét zoals velen

Veel succes nog en doe gewoon lekker waar jij/jullie zin in hebben!

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik6-6-2011 19:11:07

Heyhey,

Hier hetzelfde probleem :-). Ik krijg steeds maar de reactie "zou je da wel doen?", "dat wordt wel niet meer gedaan hé", "ik zou da toch ni doen ze",... Mijn enthousiaste daalt dan gelijk naar -10, zeker als je beseft dat ze zelf pas 3 jaar geleden hertrouwd is....

Tegenwoordig zeg ik er dan ook niets meer over, tegen niemand :-). Er is toch niemand zo enthousiast als ikzelf en het ventje vindt alles nog veel te vroeg, dusja :-).

En haar vlakaf zeggen, helpt niet hoor! Dan zegt ze gewoon "maar ik ben wel enthousiast!", yeah right ... :p

Groetjes en veel sterkte!

Evelien

Stephanie
6-7-2013
 Meld misbruik6-6-2011 19:13:34

Ik vind dat echt zo jammer! Zoals mijn save the kaartjes zei ze dat dat allemaal niet hoeft en veel te vroeg is :(
Dat ik beter een trouwfeest geef voor de ouders en de getuigen en voor de rest niemand. En nog zo van die kleine dingen.

Ik heb zoiets van "Het is onze trouw, wij beslissen wat, wanneer, waar en vooral HOE we het willen :(

Wel, een van mijn vriendinnen is ook superenthousiast en die stelt ook dingen zelf voor maar dringt haar mening niet op...

Het is helemaal niet leuk dat net je mama je enthousiasme naar beneden haalt :(

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik6-6-2011 19:20:05

mja mijn moeder zoekt mee feestzalen uit, zegt haar mening over dagplanning soms hebben we het er echt moeilijk mee.

oorspronkelijk wouden wij het allemaal regelen met ons geld maarja eens mijn ouders zeiden dat ze mee betaalden :s pff dit weekend is er ook een bom ontploft toen we bij mijn grootouders zaten :s

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik6-6-2011 19:20:34

ze bedoelen het allemaal goed maar ik vind dat het onze keuze is = wij trouwen :)

Emily
26-5-2012
 Meld misbruik6-6-2011 19:21:27

Nee inderdaad! Bij mij is het dan ook nog mijn getuige, mijn enige zus. Niet geinteresseerd, of lachte me vierkant uit dat ik 'al' met de planning bezig ben. Enfin, niet zo leuk dus.

Bij mij was het idd ook toen ik het vlakaf tegen hen zei: ma neeeeeeee, wij zijn wel enthousiast, we willen gewoon ni da ge stresst. MA IK STRESS NIEEEEEET! grrrr :-) ik ben gewoon enthousiast! Enfin, niks aan te doen, dus stort ik mijn enthousiasme uit op mijn ventje (al zal het toch altijd meer een vrouwending blijven denk ik), op het forum en mijn beste vriendin!

Sofie
12-8-2011
 Meld misbruik6-6-2011 19:31:03

Hier hetzelfde hoor, mijn ma ziet het ook wel zitten, maar als ik zeg, ik ga het zo of zo doen zegt ze: ja ma da wordt zo ni gedaan hoor, je moet het anders doen.

ze wil precies zelf haar trouw herdoen, haar ouders en schoonouders hebben dat in de tijd allemaal geregeld en ze is er graag mee bezig, maar het is en blijft wel mijn huwelijk.

kheb gelukkig ook wel een goeie vriendin die komende zaterdag zelf ook trouwt en daarmee kan ik er uren over babbelen :)
echt leuk!

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik6-6-2011 19:38:31

Wij willen het net doen "zoals het hoort", inclusief princessenjurk, witte wagens in de suite, wet + kerk, bruidskindjes, erehaag aan de feestzaal om de andere gasten te verwelkomen, enz. maar dat wordt volgens mijn ma "niet gedaan"! Krijg er dus echt wel stress van (van haar gedrag, niet het plannen :-p) gewoon omdat wat wij willen doen, echt wel is hoe het "altijd geweest is" (of toch min of meer :-p).

Ohja, niets aan te doen!

Groetjes!

Ellen
9-7-2011
 Meld misbruik6-6-2011 19:50:12

Zo herkenbaar!!!

Dat kan nog duren tot een maand voor uwen trouw. Vanaf dit weekend begint mijn omgeving stilaan te beseffen dat het niet ùeer zo veraf is en dat er wél NU het één en ander moet gebeuren.
Maar nu zijn we te laat voor een leuk ijskarretje enz. Tja, wie niet horen wil...

Dames, wat gedaan is, is gedaan! En daar heb je geen zorgen meer rond. Nah! Jullie hebben groot gelijk met dat vele plannen!

Groetjes
een bruidje dat nog slechts een maand 'mag plannen' ;-)

rafa
6-5-2011
 Meld misbruik6-6-2011 20:16:26

wij kregen ook dikwijls de reactie: amai zo vroeg, ge hebt nog tijd genoeg, maar ik was er gewoon graag mee bezig, en wat klaar was, was klaar... zodat ik niet alles op laatste nog moest doen, vb misboekjes had ik 2 maand ervoor al af en gedrukt, kon maar klaar zijn... toen vonden ze dat veel te vroeg, maar 2 weken ervoor, wast van de rest stressen geblazen, en konden wij telkens zeggen: is al gebeurd, hebben we al gedaan, komt in orde.. dat is toch ook wel fijn, da wij eignelijk al aan alles hadden gedacht..

en als de trouw gedaan is en je krijgt dan de reactie, van amai goeie trouw, goed voorbereid, heel mooi... da is het allemaal waard dan..

dus ik denk gewoon zulke reactie, oor in en oor terug uit.. je moet gewoon fier zijn op u eigen da het maar geregeld kan zijn...

Ilse
10-9-2011
 Meld misbruik6-6-2011 20:17:33

Ik ken dat,mijn moeder en schoonouders ook zou je dat wel doen , ik zou dat ni zo doen, dat word ni zo gedaan , bij mij deden ze dat niet ZO zeggen ze dan , maar ja denk ik das wel ne andere tijd dat zun getrouwd zijn e , de tijden zijn veranderd e , of ben ik daar nu zo verkeerd in? , En dan ZEGGEN ZE ook zo : seg je moet ni zo stressen da loopt allemaal wel los das ni goed voor uwe tikker , dan denk ik zo ja is dat nu zo raar dat ik gewoon wil dat alles in orde is voor mijn huwelijk . iK WIL ECHT DAT HET EEN PRACHTIG HUWELIJK WORD MET ALLES EROP EN DER AAN ,JE TROUWT MAAR 1 KEER .

Grace
28-4-2012
 Meld misbruik6-6-2011 20:23:09

Hehe, ik ben blij dat ik niet de enige ben. Mijn mama is wel enthousiast en stelt ook dingen voor maar blijkbaar vindt niemand het normaal dat een bruid graag bezig is met dingen opzoeken en fantaseren en nadenken en....gewoon alles! En dan wordt het inderdaad verward met stress. Mijn verloofde zei onlangs: ik wil niet dat ieder gesprek over het huwelijk gaat. Terwijl ik eigenlijk niet het gevoel heb dat ik dat doe. Als ik opeens een idee heb, flap ik het er wel uit in mijn enthousiasme maar betekent dat nu dat ik het over niets anders kan hebben? Ik ben wel degelijk met andere dingen bezig maar het is gewoon leuk om met die speciale dag bezig te zijn! Bruidjes, gewoon je ding blijven doen en je vooral niets aantrekken van wat andere mensen beter lijken te weten! Als je de goedbedoelde raad gaat opvolgen, zal je op je huwelijksdag er zoveel spijt van hebben dat je het niet op jullie manier hebt gedaan! Girl power!

Grace

Stefanie
25-5-2012
 Meld misbruik6-6-2011 21:24:06

Hey,

ook voor mij klinkt dit allemaal heel herkenbaar. Wij hadden met ons getweetjes een zaal gezocht zonder 'raad' van onze ouders en wilden hen verrassen met onze keuze voor een super mooi kasteeltje! Toen we op een etentje met de ouders onze keuze met hen meedeelde was hun reactie van "Tja amai das wel mooi maar zal ook wel duur zijn zeker!" en mijn toekomstige schoonmoeder "Allé wilt gij zo een groot feest met alles erop en eraan? Zou ge dat geld niet beter voor iets anders gebruiken?" En dan maar zeggen dat ze eigenlijk wel betrokken willen zijn want die voorbereidingen zijn toch tof hé, maar als je dan iets beslist is het steeds "Hoeveel kost dat/ is dat wel nodig/..." Wij durven ook al niets meer te vertellen. Elke keer begin ik weer te twijfelen aan de keuzes die wij gemaakt hebben. Ik word er nog gek van.
@Grace, ook ik heb soms het gevoel dat ik mij moet inhouden met al mijn gebabbel/ideeën spuien voor den trouw. Mijn vriend moet nu studeren voor zijn examens en werkt tegelijkertijd ook nog voltijds dus die trouw is wel het laatste waar hij momenteel aan denkt :-(.

Achja, ik laat me er toch niet door doen, volgend weekend heb ik ook een uitstapje naar de AVA gepland. Zal ik me eens bezig houden met een enveloppe doos te knutselen (met dank aan Filipa)
Groetjes en laat die ideetjes maar komen :-D

Valerie
27-8-2011
 Meld misbruik6-6-2011 21:53:00

amai, als ik dat hier allemaal lees ben ik echt wel één van de weinige gelukkigen die hier geen last van heeft.
Mijn ouders en schoonouders zijn van het principe "het is jullie feest, jullie doen wat jullie zelf willen". Ik heb hier wel wat schrik voor gehad in het begin dat we verloofd waren, maar totaal geen problemen mee gehad. Wij doen dus ook echt wat we zelf willen.
Dat is dan ook de enige raad die ik kan geven, niet vergeten dat het jouw dag is en niet die van je ouders.
Nog veel plezier met het plannen allemaal, bij mij begint het hier stilaan te korten dus hoog tijd om de to do list nog eens te controleren.
Groetjes

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik6-6-2011 22:44:09

Hey,

Is inderdaad zeer vervelend.... Maar een groot geluk dat dit forum er is om samen enthousiast uit te kijken naar onze mooie dag!!!

Hier is alvast geen vraagje te veel, te zot of te vroeg!!

Veel groetjes van Ellen

Britt
23-6-2012
 Meld misbruik6-6-2011 23:06:02

Hallokes,

ik heb dat met mijn vriendinnen ook voor, er zijn er al enkele getrouwd en er is er maar 1tje dat wil luisteren naar mijn verhalen en dan is er ng mijn getuige. Maar voor de rest kom ik maar over als een zaag dat veel te vroeg begint te plannen. Nu is er ok wel een collega vant werk waar ik veel over de trouw mee praat, zij gaat trouwen in augustus dit jaar. Mijn vriend vind ook dat ik sommige dinges te snel plan hoor. Maar je kunt beter iets te snel plannen dan dat je u zin niet meer vind. Trek het je niet aan, het forum is dubbel enthousiast!!

groetjes Britt

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik7-6-2011 10:13:03

Gewoon doen wat je zelf wilt!
Jullie trouwen uit liefde, dat is toch het mooiste wat er bestaat?!

annelies
17-7-2010
 Meld misbruik7-6-2011 12:46:28

Hallo,

Ik wil hier ook wel eens graag mijn mening geven : vorig jaar had ik net hetzelfde gevoel als jullie ... Ik wou bijv. heel graag in een auto van Chevrolet (ik werk voor dat merk ...) trouwen maar mijn papa wou perse een koets ... Heel veel geklaag en gezaag later was ik erover aan het praten met mijn mama en zij vertelde me waarom het zo belangrijk was voor mijn papa : mijn papa droomde er al van sedert mijn geboorte om samen met mijn in een koets te zitten als trotse papa van de bruid ...
Kon ik hem serieus zijn dromen afnemen omdat ik nu toevallig bij een automerk werk????? Nee toch?

Ik wil maar zeggen ... soms een zoeken naar de reden van hun geklaag en gezaag !!

Groetjes

Annelies

PS Wij zijn met een koets getrouwd hoor en eigenlijk had ik het niet anders gezien : mijn papa was zzzoooo supertrots en hij straalde helemaal en dat alleen was al voldoende voor mij :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...