Nu Online
Momenteel zijn er 540 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Frustrerend, mijn mama kan niet zwijgen!

6-6-2011 19:53:28
Hoi!

Nog maar 39 daagjes hier!

Zoals veel bruidjes wil ik mijn trouwkleed geheim houden tot de dag zelf... dat houdt er wat de magie in, vind ik
Nu had ik ook 'nep' bloemen besteld voor in m'n haar, die bij m'n kleed passen. (daar zitten ook bloemen op)
M'n mama is meegeweest toen ik m'n kleed ben gaan kiezen en weet ook van die bloemen af.
Nu waren we onlangs bij m'n ouders en vroeg mijn moeder - waar m'n vriend bij was - of ik m'n bloemen al had!
Enige tijd later zei ze dat ze nog een sjaaltje zocht, 'net zoals jij hebt'...
Frustrerend! Gelukkig heeft m'n vriend dit laatste nog niet gehoord, hij was de voetbal aan't zien ;-), maar ik vind het wel jammer dat het blijkbaar zo moeilijk is om geheimen te houden. Hopelijk is dit het enige dat uitlekt...

Nu was ik wel eens benieuwd of jullie dat ook kennen, zelf moeite hebben om iets geheim te houden en dan iemand anders die zich verspreekt?

Groetjes!

aurélie
16-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 795

Iris
15-7-2011
 Meld misbruik6-6-2011 20:10:54

Ja, dat heb ik ook al meegemaakt. Heel frustrerend! Maar ik denk dan weer: Ze is gewoon enthousiast en denkt mee. Dat is beter dan een ongeïnteresseerde moeder.

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik6-6-2011 21:33:46

duidelijk nog eens met je mama over hebben, die doet dat uit enthousiasme en heeft helemaal niet door dat dat niet mag wrs:)

marta
23-7-2011
 Meld misbruik6-6-2011 22:04:29

die van mij verbiedt het om mijn kleed te tonen aan vriendinnen om het verrassingseffect te behouden maar dan hoor ik van haar vriendinnen dat ze mijn jurk al allemaal gezien hebben! aiaiai :)

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik7-6-2011 10:07:01

Mama's doen zo'n dingen niet express! Ik ben heel blij dat mijn mama het voor haarzelf heeft kunnen houden (voor zover ik weet dan toch!)
Je mama is gewoon superblij... en als je ergens gelukkig over bent, wil je dat delen! Probeer in de momenten dat jullie alleen zijn zoveel mogelijk over je kleed te babbelen, zodat ze dit niet meer met andere mensen moet doen! Wees niet boos op je mama, ze heeft het beste voor!

Laura
11-7-2009
 Meld misbruik7-6-2011 12:43:57

Wij hadden een feest enkele maanden voor de trouw (Pasen of moederdag). Heel de familie was bij ons. Babbel babbel en toen zei ons mama 'Ooh ze was toch zo mooi toen ze daar met diene sleep stond.....' (1e pas). Grrrrrrr niemand mocht weten dat ik een sleep had en zeker mijn ventje niet. Ik was zo kwaad en de tranen sprongen in mijn ogen. Maar het was redelijk snel vergeten en ik wist niet of mijn man dat toen interpreteerde als een sleep of een sluier. De verrassing was nog zeer groot die dag en het was snel vergeten.
Mijn mama kan nu eenmaal niet zwijgen. Zo ben ik onlangs nog een verrassing te weten gekomen via mijn mama dat mijn papa had voor iedereen. Papa ook kwaad natuurlijk.
Het zal nu eenmaal zo zijn dat mama's zeer enthousiast zijn en niet kunnen zwijgen.
Je ventje zal toch nog niet helemaal weten hoe en wat en geloof me, hij zal nog steeds verrast zijn die dag en de tranen van geluk zullen nog steeds vloeien ;-)

Groetjes,
Laura

Mieke
25-8-2012
 Meld misbruik7-6-2011 15:49:11

Ik vind het echt super moeilijk om niemand iets over mijn kleed te zeggen! ik ben er vroeg bij dat weet ik, maar ik had al iets in gedachte voordat mijn vriend mij ten huwelijk vroeg. Op de moment wete 2 vriendinne welk kleed ik ga dragen, maar aangezien ik het bij een naaister laat make, ga het nooit exact hetzelfde zijn als op de foto's op internet. Mijn mama heeft ook al een paar keer gevraagd of ze er een foto van mag zien, maar het lukt me toch goed om neen te zeggen. Zij mag ook niet mee om het te gaan kiezen. Ik vraag mijn schoonmoeder mee omdat zij geen dochters heeft en dit dus nooit met haar dochter zal kunne doen en mijn mama met mijn zus reeds meegeweest is. Ik vind het wel vele erger dat mijn vriend al weet wat ik wil. Ik had tijdschriften gekocht en hij was daarin aan het kijken en over 1 kleed heb ik blijkbaar meer gevraagd dan over de andere en hij zag aan mijn reactie dat ik dat kleed wou. Ik was echt boos op mezelf! Maar aangezien ik het laat maken door de naaister word het toch anders dan op de foto en zal het toch nog een geheim blijven. Nu alleen hopen dat ik tege niemand meer iets ga zeggen over mijn kleed! En dat is echt moeilijk want iedereen vraagt of ik al iets weet en ze ne foto mogen zien. Duimen dat ik het tegen niemand meer zeg!

aurélie
16-7-2011
 Meld misbruik7-6-2011 18:38:08

Bedankt voor de reacties! Het is inderdaad waar dat m'n mama enthousiast is, soms nog meer dan mij ;-) En ze heeft nooit geheimen kunnen bewaren, dus is het ook niet echt verwonderlijk nu. Ze weet wel dat ze moet zwijgen hoor en ze doet ook haar best. soms begrijp ik alleen niet dat het zo moeilijk kan zijn om te zwijgen, maar het zal idd door het enthousiasme komen.

@Laura: je verhaal is heel herkenbaar! De eerste moment was ik ook boos, maar inderdaad: het is snel vergeven, omdat je weet dat het per ongeluk is hé.
@Mieke: soms is het niet gemakkelijk om jezelf niet te verraden hé! blijkbaar weet m'n vriend ook al welke stijl ik uit ga, heb mezelf zonder het te weten ook al wat prijs gegeven. maar gelukkig is m'n kleed ook wat anders dan ik aanvankelijk had gedacht, dus zal het hem toch wat verrassen :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info