Terug naar overzicht
256 euro voor in de gemeente te kunnen trouwen? ik denk nu eerlijk gezegd dat wij niet echt hebben eraan gedacht om te vragen wat dat dat kost in de gemeente bij ons :s
Wow dat is echt wel duur. Wij betalen 82,50 euro en ik vind dit al genoeg. Je kan foto's van jullie beide laten nemen ervoor. Dan ben je toch ook al 1u30 zoet.
Een gezellige (broodjes-) maaltijd ofzo met de suite en enkele goede vrienden? Wij doen een huifkartocht :) s morgens ontbijt met spek en eieren op de huifkarren en s middags broodjesmaaltijd en dan s avonds het avondfeest.
Wow, afzetters! Op de site van onze gemeente staat het volgende: De huwelijksvoltrekking is gratis. U betaalt enkel het trouwboekje: 20 euro. Er kan worden gehuwd iedere werkdag en op zaterdagvoormiddag, behalve op zon- en op .neerpelt.be/content/content/record.php?ID=51 ">wettelijke feestdagen. En aangezien wij ook niet gevraagd hebben naar eventuele extra kosten om op zaterdag te trouwen, begin ik mij nu af te vragen hoe ik dit moet interpreteren :)
Als je ventje je absoluut pas wil zien bij het binnenkomen van de kerk is ht natuurlijk wel erg moeilijk om iets te doen samen met de suite... Dingen die je dan eventueel wel rustig kan doen in de voormiddag is misschien het aankleden van de kerk ofzo?...Ik zou 's middags inderdaad wel een broodjeslunch doen met de famillie die reeds bij je blijft slapen enzo, maar daarom niet met heel de suite... die zou ik dan pas allemaal verwachten tegen dat je moet gaan vertrekken naar de kerk enzo...
BTW wij trouwen op een zaterdag in gent en betalen 215euro (dit omdat het zogezegd een praalhuwelijk is en ze altijd op zaterdag de baldakijn zetten...) normaal duurt het maar 10minuutjes, maar omdat we al zoveel moeten betalen op een zaterdag kon ik 10minuutjes extra vragen voor eigen invulling... In Gent dus ook afzetters... Wel goed verdiend 100euro per 10 minuutjes, zeker aangezien het waarschijnlijk het ene koppel na het andere is... kan al tellen zo van 9u 'sochtends tot 11u ofzo verdienen ze dan zo maar even 1800euro... ging mijn maandloon maar zo vlot!
wij betalen ook 150€ voor een zaterdag te trouwen voor de wet voor de vrijdag namiddag was dat 75€ en anders was het gratis
Amai, ik denk (hoop) dat we niets moeten betalen.Ze hebben ons toch nog niets gezegd... :)
Ik zou 's middags toch ook iets van een broodjeslunch ofzo voorzien voor diegene die blijven slapen.Btw, zoveel geld voor op zaterdag te trouwen? Dan zou ik toch ook van dag veranderen.Hier in Berendrecht (valt onder stad Antwerpen) is het gratis op zaterdag, alleen 15euro voor trouwboekje.Op ne maandag, woensdag of donderdag moet ge 124euro betalen, snappen wie snappen kan natuurlijk :)
Hey, ja, we hadden al snel door dat trouwen hier een kostelijke aangelegenheid zou zijn....Nuja, zaterdagvoormiddag zou 't nog 160 zijn en in de week ofwel 70 euro ofwel gratis als ge't voor 10u doet. Dus ja, gaan we in die week wel s vroeg opstaan en met de ouders en getuigen langs op't gemeentehuis met nadien een flesje en wat hapjes ofzo, maar redelijk simpel. Ik denk dat we hier thuis dan idd gewoon nog een broodjesmaaltijd kunnen houden en nog even girls-fun... op't gemak iedereen laten douchen, haartjes doen en make-up laten verzorgen... Groetjes en bedankt voor jullie meningen alvast! x Lies. PS, voor al diegene die zich nu zorgen maken... met een klein telefoontje naar je gemeentehuis kom je al snel het één en het ander te weten. Maar als ze er nog niets over zeiden, geen zorgen over maken....!
Bij ons is het ook $250 om "buiten openingsuren" te trouwen...
Oei, ik ben dat ook vergeten vragen:-) Ik zou 's ochtends de fotoshoot met je aanstaande doen maar aangezien hij je pas wil zien bij het binnenkomen van de kerk gaat dat al niet:-) Eigenlijk ook wel romantisch hé dat idee van je aanstaande
Mieke, het heeft wel wat romantisch ja, maar dat typeert hem weer... Alleen is hij ook zo koppig dat hij er absoluuuut niet van af wil stappen... ik ben er ook van overtuigd dat er nog wel zulke dingen zullen zijn die hij 'zo wil, en niet anders' :)Maar daarom hou ik ook zo van 'm hé..