Nu Online
Momenteel zijn er 749 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Thomas Cook last huwelijksreis af!

7-6-2011 15:37:25
Onze huwelijksreis werd net voor onze huwelijksdag afgelast door Thomas Cook!
Ik verzeker je; dan heb je ook een moment geen zin meer om nog iets anders te zoeken!
't Is een ware schande, maar 't schijnt dat Thomas Cook hiervoor gekend aan 't worden is:
als er niet genoeg inschrijvingen zijn, lassen ze de boel af!
Wij gingen op 3 juli op rondreis in Turkije, hadden al volledig betaald, verlof geregeld, huiswacht, vervoer besteld van en naar de luchthaven, en ga zo maar door!
Thomas Cook ziet het echter als een gunst dat wij gratis 'mogen' annuleren!
Ook naar onze vroegboekkorting kunnen we nu wel fluiten!
We zitten momenteel in zak en as door Thomas Cook en vragen ons dan ook af of nog iemand zo'n situatie ooit meemaakte en wie je hiervoor kan contacteren?
Alvast bedankt!
Grtjs,

Tom en Ilse

Tom

Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 1968

marta
23-7-2011
 Meld misbruik7-6-2011 15:42:37

als ik me niet vergis moeten ze volgens de consumentenwet jullie verplicht een alternatief aanbieden nl een reis die evenveel geld kost en ongeveer hetzelfde biedt. ik ben er niet 100 procent zeker van of dat ook geldt voor reizen waar ze aan een bepaald aantal personen moeten komen om de reis te laten doorgaan.
ik zou je aanraden testaankoop te proberen contacteren, maar goed doorzagen want ze helpen vaak ook niet eerlijk gezegd of hiernaar bellen:

Geschillencommissie Reizen

Geschillencommissie Reizen
North Gate III
Koning Albert II-laan 16
1000 Brussel
Tel: 02/206.52.37
Fax: 02/206.57.74

Bron: Federale ombudsman

Evelien
9-7-2011
 Meld misbruik7-6-2011 15:45:45

Als je nog een alternatief zoekt: er zijn veel leuke last minutes die je nu al kan boeken :)
Echt leuke dingen erbij hoor!

Tom

Meld misbruik7-6-2011 15:53:18

Mja, de alternatieven zijn allemaal zon-zee-strand in Turkije (de meeste last minutes trouwens ook) en doordat we onze vroegboekkortingen hadden zijn de reizen aan diezelfde prijs bvb. maar halfpension ipv volpension, wat toch een aardige duit scheelt op 15 dagen vakantie...
Bedankt voor de info van de geschillencommissie! We gaan zeker eens ons oor te luisteren leggen, maar vrezen dat Thomas Cook gelijk zal krijgen door dat aantal personen te vermelden in hun brochure...

Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik7-6-2011 16:05:29

Hey Tom!
Ik ben zelf een reisagente dus mss kan ik wat helpen?
Ik veronderstel dat jullie een begeleide rondreis hebben geboekt?
Het klopt idd dat, bij het niet-behalen van het minimum aantal deelnemers, zij de reis kunnen annuleren. Let wel : dit gebeurt meestal ten laatste 4 weken voor vertrek zodat de reiziger de kans heeft om enkele alternatieven te checken.
Volgens mij mag dit niet zomaar 1d voor afreis gebeuren!!!! Kan je niet terecht bij je reisbureau?
Als het om een begeleide groepsreis gaan, hebben ze volgens mij niet de noodzaak om verplicht een alternatief voor te stellen... Pluis de brochure eens goed uit! Succes! -X-

Celesta
22-10-2011
 Meld misbruik7-6-2011 17:29:48

Amaai zeg... geen idee of het mag of niet, maar zo kort voor de afreis lijkt me toch een beetje grof als dat zou mogen en ik vind dat ze je dan die vroegboekkorting zouden moeten aanbieden op een andere reis ofzo!

Nuja, ik ben precies wel blij dat ik mijn reis (rondreis India steden Delhi, Agra en Jaipur) gewoon helemaal zelf in elkaar ga steken. Zelf hotels zoeken transport tussen de steden, bezienswaardigheden uitpluizen... Er kruipt dan wel tijd in, maar niemand zal kunnen zeggen ah nee we gaan niet, uw gids is ziek, blablabla...

Groetjes,
Celesta

vanessa
2-7-2011
 Meld misbruik7-6-2011 17:44:25

Oh, kei erg.
Hier zou ik niet mee kunnen lachen.

Volgens mij kan dat toch niet hoor, zo kort voor vertrek.
Pluis de brochure maar eens goed uit, en inderdaad, misschien contact opnemen met je reisbureau.

Het minste wat ze konden doen is jullie een alternatief aanbieden, vind ik.

Heidi
28-9-2013
 Meld misbruik7-6-2011 17:49:03

Ik zou zeggen, spring in je auto en ga naar het hoofdkantoor van Thomas Cook in Gent.
Als ze je daar niet kunnen of willen helpen dan vrees ik het ergste, maar het is misschien het proberen waard.
Het adres is: Thomas Cook Belgium – Tramstraat 65 – 9052 Zwijnaarde (Gent)
Het tel. nr. is: 09 241 16 10

Veel succes!

Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik7-6-2011 17:56:00

Hey Tom,
Ik zie net in je vorige berichtje dat jullie ongeveer binnen één maand vertrekken.
Het spijt me, maar jullie hebben echt geen poot om op te staan hoor... :-(
Ik dacht dat het vertrek al morgen of volgende week was.

Als het minimum aantal deelnemers niet is bereikt, mogen ze altijd annuleren.
Zij moeten tenslotte ook uit de kosten geraken he?
Jullie tekenen, bij het boeken van een reis, altijd de algemene voorwaarden en dat zal daar zeker in vermeld staan! Het is nu eenmaal een MUST om de reis te laten doorgaan bij min. 15 (of meer) deelnemers, dat wist je eigenlijk op voorhand he...?
Natuurlijk ga je er niet van uit dat deze niet behaald worden...
Mss wel ff checken tot welke datum dit max. voor vertrek moet worden meegedeeld...

Uit mijn eigen ervaring kan ik enkel zeggen dat het regelmatig voorkomt (tot ongeveer 3w op voorhand) & dat de klanten telkens op zoek moeten gaan naar iets anders. Een goed reisbureau zal daar zeker bij helpen, dus hopelijk bij jou ook?

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik7-6-2011 18:17:51

Ik vrees idd dat je geen poot hebt om op te staan!
In de brochure en zo staat duidelijk dat de reis enkel doorgaat als het minimum aantal personen is bereikt! En dat is nu niet zo, dus gaat de reis niet door!
Ik kan me best voorstellen dat je ontgoocheld bent, maar dat is nu eenmaal een risico dat je neemt met zo'n reis, hé!
Het is nu ook niet dat je morgen al op reis vertrekt, hé! De geplande reisdatum was begin juli, lees ik hier. Dan heb je toch nog voldoende tijd om iets anders te zoeken, denk ik dan!
Wij hebben vorig jaar 3 dagen op voorhand een last-minute geboekt aan een goedkoop tarief, dus alles kan nog!

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik7-6-2011 18:31:11

Ik kan je een citytrip naar Lissabon aanbevelen, onze huwelijksreis was prachtig!

Tom

Meld misbruik7-6-2011 19:46:07

Ja, we hebben inderdaad nog een maandje om te beslissen, maar we verliezen onze vroegboekkorting en er komen zoveel praktische beslommeringen bij kijken, hé...
Daarbovnop bedenk ik me ook dat je zelf massa's moet betalen als je je reis annuleert, maar zelf krijg je dan geen vergoeding als zij dit doen?!

Redactie

Meld misbruik8-6-2011 13:37:18

Beste Tom,
We hebben uw probleem even aangekaart bij Thomas Cook en kregen volgende reactie:

"De klanten hadden een rondreis (7 nachten) geboekt in combinatie met een verlenging (3 nachten). Aangezien het minimumaantal deelnemers van 10 klanten niet werd bereikt, diende de rondreis te worden geannuleerd. Dit wordt ook in onze brochure vermeld. De klanten werden hier op 3 juni over geïnformeerd. Ze hebben de mogelijkheid om kosteloos te annuleren of wijzigen. Ik hoorde van San dat er momenteel nog naar een alternatief gezocht wordt dus dit dossier is nog pending (en is dus momenteel nog niet geannuleerd). Het dossier wordt sowieso verder opgevolgd door het Contact Center."

Wij raden u aan om met de mensen van het Contact Center van Thomas Cook te praten om zo een goed alternatief te vinden en uw bezorgdheid over het verliezen van uw vroegboekkorting duidelijk te maken.

Tom

Meld misbruik8-6-2011 20:49:32

Bedankt om dit voor ons te doen.
Ze hebben inderdaad dus dat recht, maar waardige alternatieven voor die periode zijn er nu niet meer. Ze bieden ons enkel een halfpension zon-zee-strand aan met een paar plaatselijke uitstapjes, maar dat is helemaal niks voor ons! Dat maakt ons zo boos en tegelijk hopeloos en machteloos;
*we hebben dit maanden geleden geboekt en genoten van een mooie vroegboekkorting, die korting krijgen we nu niet meer doordat we zo dicht bij de periode zitten
*we zouden een geschenk krijgen in de vorm van een set reiskoffers doordat we vroeg boekten, die krijgen we nu ook niet meer doordat we nu wel heel laat zullen boeken
*we regelden zelf taxivervoer van en naar de luchthaven, deze annuleren brengt kosten mee
*we planden een activiteit net voor en net na onze reis, waardoor we gebonden zijn aan de data
*we namen ons enig verlof op voor die bepaalde periode, waardoor we gebonden zijn aan die data
*we planden enkele oude vrienden in Turkije te ontmoeten tijdens de verlenging in Bodrum die daarvoor van Cappadocië zouden afreizen...
de lijst is eindeloos!
We werden hierover inderdaad op 3 juni geïnformeerd en welke dag was dat?! Juist, ja; onze trouwdatum!
Wij krijgen dus ons geld terug, want we hebben ondertussen geannuleerd, maar op de vraag of er excuses komen van Thomas Cook of een tegemoetkoming voor de geleden schade, wordt dit bij de telefonische klantendienst op hoongelach onthaald. Een beetje tact is allerminst op z'n plaats.
Als je als reiziger door omstandigheden je reis zou moeten annuleren een maand voor je vertrek, betaal je hier zelf een aardige boete voor, maar zij mogen dat kosteloos? Dat kan toch niet zomaar?
Thomas Cook ziet ons, een heleboel van onze collega's, vrienden en familie in de eerste jaren niet meer terug als klant! Zo behandel je geen klanten!

Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik14-6-2011 16:20:16

Sorry Tom, maar dit is echt het geval bij alle grote touroperators hoor!
Ik hoop natuurlijk wel dat jullie mss al een leuk alternatief hebben gevonden?
Je mag me altijd een privéberichtje sturen met jullie gegevens (reisdata / budget / wensen), dan wil ik best helpen om mee te zoeken!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums