TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
aurélie
16-7-2011
|
7-6-2011 19:11:04
Hoi!
Ik heb altijd gehoord dat je rok twee vingers moet van de grond hangen, zodat je net de tip van de schoen ziet als je stapt...
Is idd niet leuk mocht het te kort zijn! Mocht het echt wat te kort zijn, mss schoenen zoeken met een iets lager hakje? Het suitekleed van m'n mama is juist iets te kort en zij gaat ook nieuwe schoenen zoeken. Natuurlijk ook niet ideaal, maar toch beter dan een te korte rok...
Als het echt meer scheelt dan een halve centimeter, moet je toch op je strepen staan in de winkel en zou ik toch vragen wat ze eraan kunnen doen...
hopelijk komt het goed!
|
|
Sara
20-8-2011
|
7-6-2011 19:33:28
Hey Julie, Je kleedje mag zeker niet helemaal tot op de grond komen, want dan ga je erover vallen... Dan stap je nl in je rok. Zoals Aurélie zegt, ik heb ook gehoord dat je kleedje enkele vingers van de grond moet blijven om dit te vermijden. Maar één ding begrijp ik niet goed, je kleedje wordt toch afgespeld op de lengte van je schoenen? Dit is toch bij mij zo, ik heb eerst mijn schoenen gekocht en ik ga nu vrijdag naar de bruidswinkel om mijn kleedje te laten afspelden op lengte. Dit zouden ze je toch in de winkel moeten adviseren, zij verkopen elke dag zo'n jurken. Dat is althans het eerste wat ze mij in de winkel gezegd hebben, eerst schoenen en dan afspelden. Ik zou zeker mijn beklag nog eens doen en er op staan dat ze de lengte gratis aanpassen. Tenslotte moet je jurk toch perfect zitten hé. Succes ermee! Grtjs Sara
|
|
Véronique
31-7-2009
|
7-6-2011 19:48:15
Je kleed komt idd niet helemaal tot op de grond, maar normaal gezien komt die bij de eerste pas wél nog tot op de grond en dient de eerste pas juist om dat op de juiste lengte om te spelden! Zij bestellen de standaardmaat (bv. maat 40) en spelden dat dan juist af. Die maat geldt uiteraard voor elke lengte, of je nu 1m60 bent of 1m70 en of je een platte schoen hebt of eentje met een hak... Ben je zeker dat je geen pasmodel of zo hebt gekregen?! Ik zou hier ook niet echt gerust in zijn...
|
|
Julie
22-7-2011
|
7-6-2011 19:50:10
Alvast bedankt om te reageren ...
@ Sara: Ik dacht ook dat ze mijn kleed gisteren aan mijn schoenen zouden aanpassen. Ze zeiden daarstraks aan de telefoon dat de kleedjes altijd een bepaalde lengte hebben en dat ze het dan afspelden. En dat ze bij grote mensen moeten aangeven dat de rok 10 cm langer gemaakt moet worden. Ik denk dat ze bij mij de standaardlengte hebben besteld en dat ze gedacht hebben dat dat wel goed zou zijn. Toen ze mijn maten namen, vroegen ze wel of ik echt hoge hakken zou nemen en ik heb toen geantwoord dat ik dat niet zou doen omdat ik al groot ben... Dus heb ik ongeveer de laagste hak genomen die er was...
Groetjes, Julie
|
|
Julie
22-7-2011
|
7-6-2011 19:56:10
@ Véronique: Ik ben er zeker van dat het het pasmodel niet is, want dat kwam idd. nog een heel stuk op de grond. Ik denk dat ze het verkeerd hebben ingeschat en een iets langere jurk hadden moeten bestellen. B.t.w. ik ben 1m75.
Groetjes, en merci voor de raad! Julie
|
|
Evelien
1-9-2012
|
7-6-2011 20:15:47
Daar heb ik dus ook schrik voor, dat de standaardjurk te kort gaat zijn...
Ik ben immers 1.80m. Ik ga wel geen hoge hakken aandoen want dan ben ik te groot tov mijn ventje die ook 1.80m is, maar een 3-tal cm hak is voor mij toch de minimum hoor (anders is het veel te lomp).
Ik zal er dus ook goed moeten op letten!
Groetjes,
Evelien
|
|
Charlotte
1-6-2011
|
8-6-2011 8:36:50
Mijn kleedje kwam een klein beetje van de grond (2cm of zo), zodat je de tippen van de schoenen zag bij het stappen. Bij het stilstaan zag je ze niet hoor... Mijn kleed werd aangepast op de lengte van mijn eigen schoenen, dus ik denk niet dat zij zich moeten baseren op hun 'standaard' schoenen uit de winkel. De aanpassing in de lengte is bij mij trouwens in 2x gebeurd: 1 maal om voorlopig in te spelden en dan een 2de maal om definitief de lengte te bepalen (aan de hand van het stappen etc.).
Hoeveel cm ongeveer komt je kleed dan van de grond?
|
|
Kendra
21-5-2011
|
8-6-2011 20:12:28
Mijn rok kwam een klein beetje van de grond (2 of 3 cm) zodat ik net kon stappen zonder op mijn kleed te trappen :)
Bij mij gebeurde de aanpassing ook met mijn schoenen aan dus daar was geen probleem.
|
|
Julie
22-7-2011
|
8-6-2011 20:28:25
Merci dames voor de oprechte tips en advies ... Morgen heb ik een nieuwe afspraak want ergens klopt er toch iets niet. Ik houd jullie op de hoogte!
Groetjes, Julie
|
|
Julie
22-7-2011
|
10-6-2011 18:57:39
Hallo!
Voor degene die nog aan't wachten waren op't vervolg ...
Uiteindelijk ben ik gisteren terug geweest en is het probleem opgelost, maar ben ik nog steeds niet te spreken over de gang van zaken en de service in het algemeen.
Uiteindelijk waren mijn schoenen exact even hoog als die waarmee ik gepast had en was het kleed vanonder scheef. Aan de ene kant hing het perfect, aan de andere kant vond ik het te kort. Dit gaan ze oplossen door één van de fronsen in het kleed een beetje te verlagen zodat het recht hangt en lang genoeg is.
Allé, weer een zorg minder voor mij ...
Groetjes, Julie
|
|
Hanne
1-10-2011
|
9-9-2011 10:06:00
Hey Julie,
Intussen ben je al gelukkig getrouwd :o) Maar ik heb nog een vraagje: mag ik vragen om welke winkel dit gaat?
Groetjes, Hanne
|
|
|
|
Op zoek naar de jurk van je dromen ?
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs
in turnhout |
Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1.
in Vlaardingen |
De grootste bruidsmode outlet van Belgie
in Lommel |
SOLDEN
in Kortrijk |
Huwen is een uniek moment in je leven
in Kortrijk |
Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen
in Sint-Niklaas |
|