Nu Online
Momenteel zijn er 308 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Geen kinderen = niet duidelijk??

8-6-2011 8:08:18
Goede morgen!

Stilletjesaan krijgen we de bevestigingen voor ons feest binnen. En hoewel we de enveloppes enkel gericht hebben naar de koppels (Jan x en Mieke y), zijn er toch mensen die hun kinderen gaan meebrengen. Een beetje ambetant om nu tegen al die mensen te zeggen dat hun kinderen eigenlijk niet welkom zijn. En van deze mensen weten we het, wie weet hoeveel zijn er nog die het ook niet begrijpen en gewoon zeggen 'wij komen' en er niet bijzeggen dat die 'wij' 'zij' zijn, met de kinderen...

Is het zo abnormaal om je kinderen NIET mee te brengen naar een huwelijksfeest??
Hoe doen jullie het en hoe hebben jullie dit opgelost?

Groetjes,

Tinneke

Tinneke
9-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 21 | Gelezen: 903

Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik8-6-2011 8:26:07

Wij hebben deze vraag gelukkig maar 1 keer gekregen... en hebben gewoon gezegd dat er geen andere kinderen aanwezig zouden zijn / waren uitgenodigd. Op de receptie waren er wel enkele die hun kinderen mee hadden, maar dit vonden we dan weer geen probleem...

renske
12-8-2011
 Meld misbruik8-6-2011 8:38:04

ken dit probleem op enveloppen staan mevr en menr . als ik zo iets aankrijg dan weet ik dat onze dochter niet mee mag . over een paar dagen kreeg ik telefoon van een tante van men verloofde"seg magen onze (5) kids meekomen?" waarop ik zij neen erstaat op enveloppe mevr en mnr dus ik ga ervanuit dat dit enkel ouders zijn. en daarmee moest ze het maar mee verstaan :-p .
Wa het nu wel is mijn nichten en neven mogen wel komen maar van mijn verloofde niet (mijn familie word betaalt door mijn ouders en de familie van men verloofde moeten wij zelf betalen) dus hebben we beetje moeten een grens trekken. Heb enkel bang voor hun reactie's van seg haar nichten en neven wel en die van haar verloofden niet ... tis enkel omdat we de centjes niet hebben .. jong koppel dan we nog zijn en een kindje en na onze trouw begint onze bouw dusja moeten we veel sparen natuurlijk.... en dat is dus ietds wat de schoonfamilie niet zal verstaan ... maar was wel het idee zelf van mijn "lieftallige" toekomstige schoonmoeder.

Celesta
22-10-2011
 Meld misbruik8-6-2011 8:48:32

Wat is dat toch met al die mensen die hun kinderen tegenwoordig overal willen meezeulen...
Bij ons zijn de uitnodigingen nog niet de deur uit, maar je leest dit hier wel regelmatig op het forum en ik heb ook al gemerkt dat gelijk wat je organiseert er echt veel mensen zijn die niet snappen dat niet elk evenmentje childproof is en die willen die klein mannen dan overal meenemen.
Ik kan me zelf echt niet herinneren dat ik mee mocht naar trouwfeesten zolang ik echt nog jong was enzo... 't lijkt wel of ouders hun kinderen tegenwoordig niet meer alleen kunnen laten bij een babysit ofzo...

Groetjes,
Celesta

Tine
8-10-2011
 Meld misbruik8-6-2011 9:25:32

Als we willen dat de kinderen meekomen dan zetten we het duidelijk op de uitnodiging.
bv Bram en Karen en Daan, Tuur en Ward.
anders zetten we dhr en mevr. X & Y

Gitte
28-10-2011
 Meld misbruik8-6-2011 9:53:41

Bij ons staat er ook Dhr. & Mevr. X,alleen onze eigen kinderen zullen er zijn en géén andere kinderen. Tot hiertoe hebben wij de vraag nog niet gekregen of ze mogen meekomen en we hebben al heel wat bevestigingen binnen. Ik zou niet toegeven want dan krijg je problemen met de mensen die het wel goed begrepen hebben"waarom die kinderen wel en de onze niet"!
Wij hebben ervoor gekozen om geen kinderen uit te nodigen omdat de mensen dan constant hun kinderen in de gaten moeten houden,er wordt al eens ruzie gemaakt,geweend,mensen gaan vroeger naar huis want de kinderen worden lastig,.....
Voor onze eigen kinderen 3 en 7 jaar er een babysit mee.

cindy
17-9-2011
 Meld misbruik8-6-2011 10:03:25

bij ons mogen de kinderen wel mee, we voorzien voor hen een springkasteel, een groot
4 op een rij spel, een airhockey-tafel en zo'n spiraalspel. Ook voorzien we een kinderbuffet op kinderhoogte met frietjes, mini curryworstjes etc...
ouders moeten hen inderdaad zelf in het oog houden en zelf de "probleempjes" oplossen maar mij lijkt het wel gezellig die vrolijk huppelende kleintjes erbij.
Zelf zijn onze kids 13, 12 en 9 jaar.

Samira
2-9-2011
 Meld misbruik8-6-2011 11:08:13

Wij zeggen ook aan de mensen dat er geen kinderen zijn op het feest. Onze zoon van 2 jaar zal zelfs om 19u naar zijn onthaalmoeder gaan slapen (al de mogelijke oppassen zijn op het feest) en als we dat zeggen, is de reactie direct ah ja maar dan neem ik ze ook ni mee.

Groetjes

vicky
10-9-2011
 Meld misbruik8-6-2011 11:55:28

bij ons op de avondfeest zijn enkel de kindjes van mijn toekomstige zijn broer aanwezig maar als die echt moe zijn gaan die ook naar huis samen met hun mama had ook al wel de vraag gekregen of er kinderen mochten meekomen en heb toen nee gezegd enkel de kindjes van zullen er zijn we moeten ergens een grens trekken

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik8-6-2011 14:11:31

Hey,

Wat vervelend. Jullie hebben naar mijn gevoel het zeker duidelijk vermeld op jullie uitnodeging.
Is wel vervelend... Begrijp niet wat heel kleine kindjes kunnen gaan doen op een trouwfeest...

Toe, ikzelf zou het hen melden als ze bellen...

Bij mij zal enkel mijn jongste nicht (13) er ook zijn... kheb al zoweinig nichten. Maar de kindjes van mijn oudere nichten vraag ik niet....

Veel succes er mé
Groetjes Ellen

Wendy
9-7-2011
 Meld misbruik8-6-2011 14:50:22

Hier zowel geen kinderen bij receptie als bij avondfeest. Ik heb daar absoluut geen behoefte aan en vind ook, zoals reeds gezegd hierboven, dat het toch niet nodig om overal die kinderen mee te nemen. Er staat dan ook uitdrukkelijk Mr. en Mevr. op de uitnodigingen maar ik vraag als ze bellen nog altijd: "En met hoeveel komen jullie?" Dan kan ik nog op tijd ingrijpen hoop ik.
Heb niks tegen kinderen maar er zijn betere plaatsen om hen te entertainen.

Sarah
3-9-2011
 Meld misbruik8-6-2011 15:19:14

ik begrijp eigenlijk niet dat mensen hun kinderen willen meenemen. Wij hebben 7 kindjes in de suite, die er de hele dag zullen bij zijn, maar die worden allemaal afgehaald door de oma's en de opa's zodra het avondfeest begint hoor :)
En mijn nichten en neven zijn allemaal tussen 16 en 24, dus die zijn welkom (en hebben zelf geen kids)

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik8-6-2011 16:08:45

Bij ons was de grens ook 16 jaar. Iedereen eronder, sorry, maar dat is veel te laat gedaan...
Ook maar één opmerking gehad van de tante van mijn man en meteen duidelijk gemaakt dat er géén kinderen aanwezig zullen zijn op het avond- en dansfeest. Zij was daar eerst wel wat 'vies gezind' om, maar is daarna toch bijgedraaid.
Een trouwfeest is niet iets voor kinderen, vind ik...

karen
31-5-2011
 Meld misbruik8-6-2011 16:54:17

Inderdaad, blijkbaar denken veel mensen dat het een evidentie is om hun kinderen overl mee naar toe te mogen nemen... zucht... Bij ons zijn er niet veel die er achter gevraagd hebben, dus ik hoop dat de namen niet vermelden op de uitnodiging voldoende was.
Sommigen hebben het wel gevraagd, en dat ging over baby's. Ik heb gezegd dat ik begreep dat een babysit moeilijk was (snap ik ook echt) voor zo'n kleintje, maar dat ik wel verwacht dat ze stil zijn. Klinkt hard, maar ik moet echt geen onophoudelijk gehuil tijdens de dienst. Dan moet je maar even weggaan...
Maar bij ons zijn er ook mensen die alleen voor de receptie zijn uitgenodigd, die vragen of er nadien nog een feest is en of ze daar ook naartoe mogen... Afin nu!

Kendra
21-5-2011
 Meld misbruik8-6-2011 20:07:20

Bij ons was er maar één kindje aanwezig maar dat was maar 2 maand oud en moest nog borstvoeding krijgen. Dat kleintje heeft bijna de hele avond liggen slapen in een aangrenzend kamertje.

Ik zou ook zeggen dat het niet mag aan de mensen zelf en als ze zeggen `wij komen` zou ik gewoon vragen of dus zij tweetjes komen, dan is dat ook al een iets minder subtiele hint ;)

Lesley
15-10-2011
 Meld misbruik9-6-2011 14:21:16

Wij hebben heel veel kinderen in de familie dus ik vrees dat ik de vraag ook ga krijgen.
Maar ik ga ze uitleggen dat mijn kindjes ook bij de babysit blijven 's avonds (heb erover zitten twijfelen om ze mee te nemen, maar mijn dochtertje gaat dan juist 1 jaar zijn en mijn zoontje 4 jaar, dus die kunnen beter lekker in hun bedje liggen).
Onze zaal is ook op een 1ste verdieping en er is echt niks om kinderen bezig te houden, dus ik hoop dat iedereen het gaat begrijpen.

Wij hebben zelfs eens een keertje een uitnodiging gekregen waar het effectief tussen haakjes bijstond dat kinderen niet toegelaten waren, maar dit vond ik wat grof overkomen eerlijk gezegd (toen hadden wij nog geen kinderen).

Ik zie super graag kinderen, maar zou het zonde vinden mochten mijn gasten allemaal vroeger door moeten gaan omdat de kindjes moe zijn enz.

Wendy
9-7-2011
 Meld misbruik12-6-2011 22:19:57

Pff wij hebben nu dus effectief ook zo'n vraag gekregen. Allee: er werd gezegd: ja wij komen met ons allemaal (tegen moeder). En ik heb dan, in mijn ogen, vriendelijk laten weten dat het niet de bedoeling is dat kinderen meekomen (ook al zijn ze 16 jaar oud en ook al is het receptie) en dat het alleen de ouders zijn. Volgens mijn moeder, die dat niet zo erg vond (maar ik wel en my wish telt deze ene keer), waren die mensen ook wat 'gepikeerd'. Ik vind dat echt wel straf want ik voel mij daar nu zelf ambetant bij he.
Er staat zo duidelijk op die envelop mr en mevr; niks meer dan dat. Ben daar echt ambetant van.
Maar ja: geen kinderen is geen kinderen.

kim
7-7-2012
 Meld misbruik13-6-2011 9:35:58

Bij ons zijn kindjes meer dan welkom op het feest.
Wij hebben 3 bruidskindjes van 7,5 en 3 jaar.
De rest van de kindjes in onze familie zijn boven de 12 jaar, dus deze moge zeker meekomen. Zou het abnormaal vinden om deze niet uit te nodigen.
Als ze moe zijn: 2 stoelen tegen elkaar, en die slapen als een roosje :-)

Bij kennissen is mijn nichtje van 6 bruidsmeisje, en mijn mama moet deze na de kerk gaan halen wegens 'geen kinderen op het feest' sorry, maar dan moet je geen bruidskindjes nemen he :)

Wendy
9-7-2011
 Meld misbruik13-6-2011 9:47:27

Ik vind dat bruidskindjes toch ook geen plaats hebben op een avondfeest; hoe oud ze ook zijn (ik veronderstel dat er boven de 12 jaar geen meer zijn). Op de receptie vind ik dat die nog aanwezig mogen zijn maar 's avonds mogen de ouders toch ook wel eens tijdelijk kinderloos door t leven gaan. Die mensen zitten er al hele dagen mee.
Ik heb bruidskindjes (5 tussen 3 en 8 jaar) en die worden ofwel voor of na receptie opgepikt door oppas omdat de ouders zelf dat willen en zelf vinden dat kinderen geen plaats hebben op een avondfeest en omdat ze dan op hun gemak zitten.

Ik heb geen kinderen maar ik zou ze nooit meenemen naar een receptie, feest of misschien zelfs babyborrel (want dat zijn tegenwoordig ook volwaardige crèches met alles erop en eraan: gezeur, gehuil en gesus); tenzij uitdrukkelijk vermeld op de uitnodiging (en dan nog). Uiteraard kan je dan zeggen: hoe kan je dat nu al weten? Maar ik hoop toch dat de hormonen en het kinderen krijgen bij mij niet dezelfde uitwerking heeft dan bij vele anderen blijkbaar: het ontbreken van een basis beleefdheid en het niet meer correct kunnen lezen van uitnodigingen.

Platte baby's is natuurlijk een ander verhaal; die zet je in hun buggy of zo in een hoekje en die slapen; als er van borstvoeding sprake is kan dat in mijn ogen wel. Hoewel dat ik dat zelfs op een avondfeest raar zou vinden; ik zou het wel begrijpen.

tanja
30-6-2012
 Meld misbruik21-6-2011 23:13:42

Wow, niet echt kindvriendelijke reacties. :-(
Onze eigen kinderen gaan natuurlijk en alle andere kinderen zijn ook welkom. Hun ouders zullen wel het best weten of ze het aankunnen om zo laat op te blijven of niet.

Lesley
15-10-2011
 Meld misbruik22-6-2011 9:22:05

Binnenkort mijn uitnodigingen versturen, ben eens benieuwd voor de reacties.
Want mijn nonkel heeft er 4 waarvan er dus 2 boven de 16 zijn, eentje van 15 en 13 en ik snap natuurlijk wel als ik zou zeggen ze mogen meekomen, dat ze dan alle 4 meekomen.
Maar mijn andere tante heeft er ook 4 waarvan de oudste nog maar 13 is, dus die wou ik thuis laten blijven, maar ja, al die oudste hoort da die van mijn nonkel mee gaat komen, gaat die mss ook mee willen.
Op zich dat ook geen probleem voor mij, maar vanaf 12 jaar moeten wij dus wel de volle pot voor die kinderen betalen dus dan gaat het wel duur uitkomen voor ons want je weet sowieso dat die niet evenveel eten en drinken als een volwassene hé (wij hebben receptie met warme hapjes, bruidstaart en dessertenbuffet en all-in drank 6 uur aan een stuk) en het zijn allebei vrij grote dus ik kan niet foefelen met hun leeftijd (onder 12 jaar is het helft van de prijs)

Mireille
2-7-2011
 Meld misbruik4-7-2011 14:40:39

Wij hebben ook een 2tal keer moeten zeggen dat de uitnodiging zonder kinderen was omdat het een echt avondfeest was en dat enkel de kinderen van de familie (allemaal 12+) aanwezig zouden zijn.
Mensen hebben daar niet negatief op gereageerd.
Mijn schoonzus stond er toch op om haar 3-jarig dochtertje 's avonds ook terug mee te brengen en ze hebben dat kindje al na 1/2u naar de babysit moeten brengen omdat ze zat te huilen en gevallen was.
Het is helemaal niet verkeerd om eens iets voor volwassenen alleen te doen! Een avondfeest van een huwelijk is toch geen communiefeest!
Succes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...