Nu Online
Momenteel zijn er 297 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoeveel tijd tussen snacks/maaltijd/eten? Dagindeling ok?

8-6-2011 11:36:08
Hoi iedereen,

Ok, nu begin ik mij toch iets af te vragen.... omdat sommige mensen hierop door hammeren (ik ga hier niet neerzetten wie, dat doet er eigenlijk ook niet toe en zo vermijden we eventuele conflicten, maar het is iemand van de schoonfamilie) wilde ik dit toch even vragen...

Wij hebben dus twee groepen: mensen die voor de hele dag uitgenodigd zijn, mensen die alleen 's avonds verwacht worden.
Met groep nummer 1 hebben we om 11u afgesproken bij mij thuis (ik woon al samen met mijn vriend en omdat het onmogelijk is voor mij om te vertrekken van bij mijn mama omdat mijn ouders in buitenland wonen, hebben we ervoor gekozen om van bij ons thuis te vertrekken, mijn vriend gaat dan bij zijn ouders slapen en aankleden en dan komt hij mij bij ons thuis ophalen).

Ik heb al gezegd tegen de suite (groep nummer 1 dus, zo'n 30 tal mensen) dat ze bij ons 's morgens om 11u koffiekoeken, broodjes met beleg, stukjes quiche enzo kunnen verwachten, plus koffie, thee, frisdrank, water...
Daarna gaan we naar het gemeentehuis, we trouwen om 12u. Dat duurt maar 15 minuutjes en dan gaan we richting kerk (is nog een 15km rijden). We schatten dat we die tijd ook nodig hebben om naar de kerk te rijden, parkeerplaatsen te zoeken (er is geen parking, maar het is een klein dorpje, dus normaal geen probleem), etc.
Om 13u begint onze ceremonie. Dit duurt bijna een uurtje, een klein uurtje zei de pastoor, omdat wij een huwelijk zonder eucharistie hebben (zonder hostie etc.).

Wij hebben voorzien om ofwel om 14u aan de kerk een ijskar te voorzien, ofwel gaan we dan na de kerk meteen naar de feestzaal en als we daar aankomen (14u30), krijgen de mensen een glaasje cava en iets om te eten (verschillende hapjes, broodjes, zijn we nog niet aan uit). De fotograaf trekt foto's van ons met de gasten.

Tussen 15u en 16u gaan ik en mijn lieve schat foto's maken en terwijl we dit doen (in de tuinen van de feestzaal, heel mooie tuinen, ben benieuwd) krijgen de gasten dus verder drank en hapjes.

Om 16u gaan we met groep 1 aan tafel, een uitgebreid menu (6 gangen). Ze hebben ons gezegd om hiervoor 2u30, 3u voor uit te trekken.

Om 19u gaan we naar buiten (bij mooi weer, anders blijven we binnen, de gasten krijgen tijd om zich te verfrissen/om te kleden indien gewenst voor het avondfeest.

Om 19u30 komt groep 2 aan (zo'n 70 tal mensen) en doen we een toost voor bruid en bruidegom + ouders en eventueel een speech. Rond 20u snijden we de bruidstaart aan, en daarna openen we het dessertenbuffet. We proberen ondertussen een praatje te doen met iedereen die de moeite is lol.

Rond 21u, 21u30 gaan we al onze openingsdans doen (we willen geen super laat feest, ook omdat het vroeg begint, maar ook omdat mijn familie uit Portugal de dag erna terug vertrekt, etc. we zijn er tevreden mee als het feest rond 1u eindig)
Na onze openingsdans gaan de mensen (hopelijk) dansen.

Wat denken jullie? Is dit een goede dagindeling en het meest belangrijke: denken jullie dat de snacks/maaltijden elkaar goed opvolgen, zodat mensen niet omvallen van de honger? Iemand van mijn schoonfamilie blijft maar opmerkingen geven "dat we ervoor moeten zorgen dat de mensen gaan honger lijden 's morgens" en ze vindt het "oh zo jammer dat we niet meer tijd hebben tussen gemeentehuis en kerk, omdat zij nog graag iets zou willen eten". Maar wij hebben dan ook weer zoiets van:
- we vinden dat we genoeg eten/snacks voorzien hebben voor "normale" mensen: tussen 11u en 12u, om 14u terug een ijsje of anders om 14u30 hapjes, en om 16u al een uitgebreide maaltijd!!!
- de mensen moeten komen om te genieten en niet om de hele dag op hun luie **** met de benen onder tafel te zitten en een overdosis aan eten te krijgen op onze kosten!!!

Ik heb zin om te zeggen dat als ze meer eten wil, ze gewoon een eigen picknick mandje moet voorzien man man...

Bedankt voor jullie antwoorden, dit moest er even uit! Lag al enkele dagen op mijn lever!

Een onzekere bruid die rustig probeert te blijven!
Filipa

Filipa
23-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 989

Hanne
21-4-2012
 Meld misbruik8-6-2011 11:43:18

Hoi Filipa,

Vooral gewoon rustig blijven!!
Die planning is perfect, en je zal zien dat ze achteraf wel zal moeten inbinden en toegeven dat de buiken meer dan gevuld zijn heel de dag lang!!

Groetjes en trek het je niet aan!!

Hanne

Emily
26-5-2012
 Meld misbruik8-6-2011 11:43:18

Amai, als dat niet genoeg eten is te weinig gaat ge zeker niet hebben, er komt een ZES gangen menu he! EN ontbijt, EN hapjes/ijsje. Dat is echt wel genoeg ze. Het is een trouwfeest en geen (vr)eetfestijn... Enfin, ik wil maar zeggen, ik ben zelf ook altijd iemand die veel te veel voorziet en dan met overschot zit, maar ook in de formule dat jij hebt gekozen is het echt wel ruim gerekend denk ik :) En na dat zesgangenmenu nog bruidstaart en dessertenbuffet, dus dan wordt een eventuele honger ook nog eens gestild.
Ik zou alleszins genoeg hebben! Geen zorgen maken dus!

Caro
1-10-2011
 Meld misbruik8-6-2011 12:35:57

Hey Filipa, ik denk ook dat je je zeker geen zorgen hoeft te maken dat de mensen niet genoeg zullen gegeten hebben die dag. Je voorziet echt wel genoeg mogelijkheden om te eten! Ik begrijp wel dat je onzeker bent als je zo'n opmerkingen krijgt. Same here! Iedereen heeft wel z'n zegje! Als je het goed overwogen en besproken hebt met je ventje, dan moet je gewoon bij je idee en planning blijven!

deddy
15-9-2012
 Meld misbruik8-6-2011 12:39:46

Mijn eerste gedacht (tijdens het lezen) was ook van amai, te weinig eten. De hele dag is gevuld met eten. Ik zou het zeker niet aan je hart laten komen. Doe waar je je goed bij voelt!

Veel succes!

evy
18-6-2011
 Meld misbruik8-6-2011 12:55:14

zeker eten genoeg hoor!
een maaltijd middag, dan nog eens twee keer tussendoor en dan avondmenu!!!
zeker genoeg hoor!
anders krijge ze hun avondmenu nie meer op....

komt goe!!! nie piekere, steekt goe ineen!

Evi
6-8-2011
 Meld misbruik8-6-2011 13:07:14

je moet ook denken dat de mensen niet zoveel eten op die dag!! Alles volgt zo snel op elkaar dus veel tijd hebben ze niet...
toen mijn broer getrouwd is, is er 's morgens bijna niets gegeten en 's middags was er ook geen tijd dus het eerste wat we kregen waren de hapjes...en ik heb zeker geen honger gehad!!

Esther
3-9-2011
 Meld misbruik8-6-2011 13:24:39

Idd Filipa, er is eten genoeg voorzien hoor! (en ik kan het weten, want ben zelf een grote eter)

Geen rekening houden met mensen die DENKEN dat ze nog honger gaan hebben, die gaan achteraf zeker moeten inbinden...

Nathalie
2-6-2012
 Meld misbruik8-6-2011 13:27:00

ik vind ook dat er meer dan genoeg eten voorzien is :)

klink allemaal heel lekker trouwens :))

en euh, een 6-gangen menu... hallo... is dat te weinig?
als je thuis kookt kook je toch ook geen 6-gangen menu he, dus meer dan genoeg volgens mij...

Don't worry, het gaat perfect zijn :))

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik8-6-2011 13:28:19

De planning is perfect hoor Filipa, wij doen ongeveer hetzelfde trouwens!
12u bijeenkomst bij ons thuis (Koen gaat ook bij zijn ouders slapen) met broodjes, koffiekoeken, ...
13u gemeente
13.45u kerk
Daarna fotoshoot waarbij we de suite rond 16u aan een terrasje zetten met hapjes... Allé dat wordt wel op voorhand afgesproken met de taverne enzo, maar meer moet dat echt niet zijn vind ik.
18u eten met suite
20u start receptie
22u speech gevolgd door huwelijkstaart

Selena
18-6-2011
 Meld misbruik8-6-2011 13:38:40

Filipa: ETEN GENOEGGGGG !!!! :)
Niet te veel zorgen maken wat andere mensen u zeggen :)

Besito X

Sarah
3-9-2011
 Meld misbruik8-6-2011 15:13:11

Omvallen van de honger? Meid, als ik alles zou eten wat je biedt dan zou ik een ander kleed moeten aandoen tegen de avond om mijn volle buik in te proppen ;)

Als mensen niet genoeg eten op die dag, dan is het hun eigen schuld hoor, want je biedt genoeg mogelijkheden en voor elk wat wils :)

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik9-6-2011 1:10:18

wat een zalige post is dit ! Vooral dat picnicmandje zie ik al helemaal voor me...
Als er daar 1 omvalt van de honger dan zal dat toch het 8ste wereldwonder zijn me dunkt !!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...