TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
karen
31-5-2011
|
8-6-2011 16:32:44
Hey Esther,
Ik herken dit wel hoor! Ja, ik ben ook nuchter en romantisc tegelijkertijd. Misschien vandaar!
Soms denk ik ook van: pfff, dat overenthousiasme over 1dag. Ik ga misschien gewoon blij zijn als de drukte voorbij is die dag. Zo ben ik dan weer. En op zich is dat jammer, want ik hoop natuurlijk ook op een romantische lange avond, met veel leuke mensen rond ons, en veel gelach.... Maar mijn nuchtere kant doorprikt dat snel. Ook de verhalen van anderen trouwens. Er zal daar altijd wel een beetje in de positieve kant overdreven worden eh!Dat is zoals met geboortes, dat is ook altijd een roze wolk, terwijl de realiteit eigenlijk altijd anders is. Maar ja, je 'moet' dat zeggen eh!
Wat ik wil zeggen is: het zal zeker een mooie dag worden als we trouwen! Maar dat er opeens spontaan vuurwerk gaat afgaan van romantiek, dat nu ook weer niet ;-). Komt wel goed meid!
En trouwens, het belangrijkste van een huwelijk komt nà de huwelijksdag hoor! Dat is niet de dag zelf!
|
|
Ki
13-5-2011
|
8-6-2011 16:42:09
Hey Esther en Karen, ik ben ook nuchter en romantisch. Ik ben reeds getrouwd. Als ik sommige verslagen lees, denk ik ook van oei dat was bij mij totaal anders. Ik was helemaal niet gestressd of over emotioneel of zo. Ik heb alles van de dag heel bewust beleefd. Was ook super rustig. Er zijn dingen fout gelopen maar heb me er niks van aangetrokken (ben anders nochthans stress konijn...) Het was natuurlijk eigenlijk een emotionele dag, maar ik heb geen traan gelaten (heel ff moeilijk moment toen vrouw van mijn mans oorspronkelijke getuige iets zei over haar man die in het ziekenhuis lag). Veel verliefde blikken naar mijn man gegeven, heb met luide en duidelijke stem geloften gezegd. Hier dus geen traantjes of bevende stem of zo... Ik was dus in zekere zin heel nuchter en niet emotioneel of zo. Maar was ook niet dat ik te zakelijk of serieus of zo was. Was mijn trouwdag en voelde dat ook, maar niet over emotioneel... Ik heb ook totaal niet het gevoel gehad dat dag aan mij voorbij vloog. Heb alles bewust meegemaakt en was super leuke dag! Op bepaald moment had ik savonds eerlijk gezegd wel gevoel van pff ik wil slapen. Maar ja gaat natuurlijk niet... Hopelijk help ik hier wat mee... groetjes, Kirsten
|
|
Esther
3-9-2011
|
8-6-2011 16:47:54
Hey Karen en Ki Zoiets denk ik dat het bij mij dan ook gaat zijn... Niet nerveus op voorhand of zo, geen vlinders in de buik, gewoon alles bewust meemaken. En ik zal 's avonds waarschijnlijk ook wel het gevoel krijgen van: ik wil slapen! :-) Het is idd zoals Karen zegt: het belangrijkste van het huwelijk komt pas na die dag hé... Maar ja, aan de andere kant wil ik toch ook wel voelen wat andere bruidjes omschrijven als even emotioneel zijn of toch een traantje moeten wegpinken. Denk dan, als ik dat niet ga hebben, dat iedereen gaat denken dat ik niet gelukkig ben op de 'grote dag'... Pfffffff, teveel stress al naar mijn goesting, en dat terwijl ik ook helemaal geen stresskip ben...
|
|
stephanie
2-7-2011
|
8-6-2011 16:49:03
Hey Esther
Ja hoor, hier ook een nuchtere romantische bruid :-).
Ik heb soms ook dat gevoel hoor: ga ik me de dag zelf niet te veel zorgen maken of alles in orde is; gaat de dag niet te vlug voorbij zijn; hebben we onszelf niet te veel "verplichtingen" op de hals gehaald om er écht van te genieten (zoals praatjes moeten slaan met vrienden van onze ouders) enz.
Daarom ben ik ook zo blij dat we de maandag erna meteen op huwelijksreis kunnen vertrekken, want stiekem kijk ik daar heel erg naar uit. Mijn echtgenoot en ik 3 weken alleen in de Afrikaanse woestijn!
Maar bekijk het van de positieve kant: het feit dat je je daar nu zorgen om maakt, zal er voor zorgen dat je voorbereid bent en geen wrange nasmaak overhoudt aan je dag omdat je er niet ondersteboven van was!
Groetjes
Stephanie
|
|
Jessica
|
8-6-2011 17:07:20
Esther
Als ik je mag geruststellen, ik heb dat gevoel ook gehad (en ik ben al bijna 2 jaar getrouwd) en ik kan je zeggen: het was echt wel sprookjesachtig! Zolang je de organisatie/de dag maar plant zoals jij het helemaal wilt.
Komt allemaal zeker goed!
|
|
Esther
3-9-2011
|
8-6-2011 17:15:31
Merci Jessica We hebben er voor gezorgd dat we de dag niet te vol plannen, omdat we beiden niet geleefd willen worden op 'onze dag'. We willen er ook nog wat spontaniteit aan te pas laten komen... Dus wat dat betreft zit het wel goed. Dus jij hebt ook op voorhand n beetje schrik gehad dat het helemaal niet zo'n 'grote dag' of sprookjesachtige dag zou zijn als iedereen denkt? Pfffff, kword een beetje een bridezilla hé
|
|
Filipa
23-7-2011
|
8-6-2011 17:41:31
Hoi Esther, Ik heb dat ook. Ik steek toch wel wat tijd in de voorbereidingen, ben er echt mee bezig. Op sommige momenten denk ik dat het echt leuk wordt, op andere momenten ben ik bang dat het op niks gaat trekken. Bij sommige bruidjes zie je achteraf hun reportages, of je kijkt een programma op tv of een site op internet en je denkt dat hun huwelijk 1000 keer meer af is dan dat van jou. Allé ik heb dat toch. Maar ik geloof dat dat normaal is, wij vrouwen trekken ons toch wel veel meer van de "details" zoals mijn toekomstige man ze noemt. Deze week zij hij nog "wat kan het mij schelen welke kleur de lintjes hebben die de gasten aan de auto hangen? Da's toch niet belangrijk?" Voor mij wel dus... dat begrijpt hij wel, en ik denk ook dat hij stiekem ook liever wit of ivoor ziet dan zeg maar geel of oranje bijvoorbeeld. Maar ja... ik heb de lintjes zelf gekozen voor de zekerheid! Je gaat zien, je gaat die dag zoveel adrenaline hebben dat je je heel gelukkig gaat voelen de hele dag en dat draagt al bij tot een onvergetelijke dag! Groetjes, Filipa
|
|
Jessica
|
8-6-2011 18:21:16
Klinkt zo bekend Filipa :-)
@Esther: Wij hebben de dag toen ook 'los' gevuld. Wij hadden nog 2u voor onszelf in de namiddag, en dat was echt genieten van onze eerste momenten als 'man en vrouw', voor ons avondfeest. Onze dag was echt zo fijn, zou op enkele kleine dingen na niets veranderen.
|
|
Esther
3-9-2011
|
8-6-2011 18:23:16
Hey Filipa, Van jou had ik dat niet verwacht In al de topics die je schrijft, of je reacties op andere bruidjes, leek je zo vol zelfvertrouwen en alles... Nu ja, dat van die kleur lintjes of zo, dat is iets dat ik ook herken, alleen lig ik daar helemaal niet wakker van. Wel dus van het feit dat ik bang ben dat ik die dag helemaal geen adrenaline ga hebben
|
|
Jessica
|
8-6-2011 18:25:59
Wees gerust, net wel - meer dan adrenaline genoeg, en ik denk dat de dames hier, die al getrouwd zijn, dat helemaal kunnen beamen ;-)
|
|
evy
18-6-2011
|
8-6-2011 19:05:49
goh, weet je je leest hier heel veel. vaak zijn het steune of hulpjes om zelf ergens aan te denken maar soms dacht ik ook: oh nee da van mij is lang nie zo goe georganiseerd, da van mij ga zeker nie zo goe zijn, bij mij ga da gevoel nie zo zijn, ale wede, twijfele, onzeker worde maar die dag moet niks;.. iedereen beleeft die dag op zijn manier... en tis normaal dat je bij horen van andere soms zekerder en soms onzekerder wordt. genieet er op jouw manier van... traantjes zijn geen verplichting, alles kan die dag, vooral genieten op uw manier! liefs
|
|
Charlotte
1-6-2011
|
8-6-2011 19:47:27
Hier ook een romanticus en realist tegelijk!
Maak je maar geen zorgen, ik denk dat jij helemaal normaal reageert . Ik herken je gevoel volledig. Als ik de verslagjes van sommige andere bruidjes (met alle respect natuurlijk) lees over vrijgezellen / huwelijksdag, komt dit me vaak ook 'fantastischer' over dan hoe ik het aanvoel... Op een bepaald moment moet je dat relativeren. Sommige mensen kunnen gewoon bepaalde dingen enthousiaster verwoorden dan andere! Iedereen is daarin verschillend.Misschien zit de leeftijd er soms ook voor iets tussen, ik weet het niet...
Zelf ben ik in de aanloop naar ons huwelijk ook veel emotioneler geweest dan de dag zelf. Iedereen dacht dat ik zou gaan huilen, maar nee hoor... We hebben beiden enkel een traantje galaten na het feest op onze kamer toen ik hem zijn huwelijkscadeautje gaf. We waren behoorlijk goed voorbereid en hebben er dan ook proberen zo goed mogelijk van te genieten. Maar genieten, mja, dat woordje hoor je zo veel, dat is geen activiteit of hobby of een knopje dat je zomaar kunt aan- en uitzetten hé! Ook dit is weer voor iedereen anders. Ik moet eerlijk zijn, die dag is gewoon een deel van zo veel: de voorbereidingen, de dag zelf en wat erna komt. Die trouwdag overweldigt je een beetje, je kan niet alles 100% bewust meemaken en dan is het natuurlijk leuk om er achteraf nog s met zijn tweetjes over te babbelen of met de ouders, of om de foto's te bekijken, of je krijgt nog berichtjes / gelukwensen / complimentjes van vrienden achteraf - ook dat is genieten hoor!
Laat het maar allemaal op je afkomen, je zal zien: ook jij zal die dag op een 'fantastische' manier beleven, maar dan op een manier eigen aan jezelf... Ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel en dat je iets aan mijn berichtje hebt!
|
|
Esther
3-9-2011
|
8-6-2011 22:14:07
@Evy: t is waar wat je schrijft, tranen zijn geen 'verplichting' Ik heb zelf echt geen idee van hoe ik zou reageren die dag. Mss moet ik wel eens een traantje wegpinken, mss helemaal niet. Maar t is idd zoals je zegt: iedereen beleeft het op zijn/haar manier. @Charlotte: lief berichtje van jou! Waarschijnlijk relativeren wij dan iets meer dan anderen (zonder daarmee naar hen te willen wijzen!). En ja, het zal idd ook wel de leeftijd zijn die meespeelt. Ik ben 32 en trouw nu pas voor de eerste (en ook laatste) keer, dus dat zal er ongetwijfeld ook wel voor zorgen dat ik er wat 'anders' tegenaan kijk. Héél erg bedankt, heb veel aan jouw berichtje gehad, ik zie nu in dat ik dan toch niet zo héél erg abnormaal ben. En heb nu ook wel weer vertrouwen dat ik er op mijn eigen manier toch héél erg van zal genieten! Merci'kes! Liefs!
|
|
Wendy
9-7-2011
|
9-6-2011 19:16:20
Hey Ook hier een nuchtere en romantische bruid in 1! Ik heb soms problemen met de voorbereidingen: zo van: waarom moet dit allemaal? Ik wil gewoon trouwen en that's it. Een vriendin van mij omschreef me als volgt: jij bent een gewone bruid die én alles perfect wil én er bij stilstaat dat het uiteindelijk alleen rond haar man en haarzelf draait. En dat is eigenlijk ook zo. Ik vind het dan ook vaak moeilijk als ik hier lees hoe veel plezier je beleeft bij al die voorbereidingen. Ik heb wel plezier maar er zijn toch ook vaak nog leukere dingen te doen in het leven: met mijn zussen discussiëren over wel of geen make up vind ik minder leuk dan tv-kijken of zo. Soms lijkt de druk op mijn schouders ook zo groot en ben ik bang dat ze het de dag zelf niet zullen houden. Ik ben heel blij dat ik lees dat ik niet de enige ben met trouwtwijfels (over het gedoe he, natuurlijk geen twijfels over mijn keuze van hubbie).
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|